CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Inilah Durian Merah Kegemaran Opet Dalam Animasi Upin & Ipin

28-7-2021 03:20 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3705| Komen: 20

Description: Sebuah video tular di TikTok mengenai durian berwarna merah di Sabah menarik perhatian ramai.
Sebuah video tular di TikTok mengenai durian berwarna merah di Sabah menarik perhatian ramai.

Menerusi video yang dimuat naik oleh @sfiqah42, kelihatan dia menunjukkan beberapa biji durian merah itu yang hanya boleh didapati di Sabah.




Warna isi durian tersebut sememangnya merah pekat dan sekali pandang, ramai menyangkakan ianya darah. Malah, ada yang ingin tahu bagaimana rasanya durian merah itu.

"Ramai terkejut dengan durian ni. Okay guys ni durian merah, dekat Sabah je ada. Jarang ada, setahun kadang sekali dua je musim durian merah. Harga pun lebih mahal dari durian biasa," katanya.



Brikutan tularnya video berkenaan, rata-rata warganet turut teruja melihat warna durian itu.


Malah, ada yang perasan durian merah itu pernah dimakan oleh watak Opet dalam cerita Upin & Ipin dan tidak sangka ia memang benar-benar wujud.

Pernah jumpa atau makan durian berwarna merah ini? 


Sumber: SAYS

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Quinharley 28-7-2021 03:25 PM
sedap ni durian ni. durian otakk udang galah. perghhhh
Quote aiyaya2708 28-7-2021 03:26 PM
Macam mana la rasa ia eh
Quote dua_chzy 28-7-2021 04:07 PM
Quinharley: sedap ni durian ni. durian otakk udang galah. perghhhh


Sedap? Yang ai makan hanat tak sedap.
Quote nakkomenjugak 28-7-2021 04:19 PM
sedap ke?
Quote Meawket 28-7-2021 04:32 PM
Rasa cemana tu ? Pahit berlemak? {:question
Quote Meawket 28-7-2021 04:32 PM
[quote]Meawket: Rasa cemana tu ? Pahit berlemak?
Quote uda 28-7-2021 06:28 PM
dua_chzy replied at 28-7-2021 04:07 PM
Sedap? Yang ai makan hanat tak sedap.

I pun pernah makan masa di sabah dulu. Pada I tak sedap, rasa tawar aje. Ni durian hutan so mcm exotik gitu.
Quote any42 28-7-2021 06:29 PM
rasa mcm mna ek? mcm durian biasa ke. takut nk mkn wrna xmnyelerakan.
Quote pikah89 29-7-2021 12:02 AM
Hahha kt kg durian runtuh ad durian merah ke kikiku
Quote AnnaSendin 29-7-2021 01:48 AM
Sedap ke uols? Iols dapat makan durian, jiran bagi. Dusun beliau banyak pokok durian. Nak beli, hmmmmm harga cekik leher.
Quote Cieejiee 29-7-2021 09:57 PM
Sedap ke? Nak juga try..
Quote sw00sh 30-7-2021 12:04 AM
upin ipin jumpa opet dekat sabah ke kekdah nya?
Quote fazzrules 30-7-2021 07:54 PM
Bukan dalit kah ni?kalau dpt yg lemak mmg nyaman ooo
Quote 266799eMkaY 31-7-2021 02:09 AM
Lalit ni sedap. Tak bergas. Manis dan belemak dia pun lain tak macam lampun (durian yang biasa isi putih/kekuningan tu)
Quote Guccibamboo 31-7-2021 01:28 PM
Pnah tgk kat rancangan masak2 masakan Sarawak...gune durian ni masak ayam
Quote cewekbopot 3-8-2021 09:28 AM
aku suka yang kaler oren tu
yummeh banar!
Quote Whitepinkrider 6-8-2021 12:35 PM
yg rupe gini sedap ke.. mcm takut lak nk masuk mulut
Quote Lengkong 14-8-2021 09:40 AM
Guccibamboo replied at 31-7-2021 01:28 PM
Pnah tgk kat rancangan masak2 masakan Sarawak...gune durian ni masak ayam

mesti cantik kaler ayam tu kan
Quote Burong_Hantuk 14-8-2021 09:59 AM
Kecur air liur

Lihat semua komen(20)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-1-2022 01:26 PM GMT+8 , Processed in 0.142841 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top