CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kepala Hancur Kena Tetak

11-11-2013 11:03 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 7255| Komen: 41

Description: Masa Itu Makcik Sedang Membersihkan Tong Ikan. Pada Mulanya Makcik Tidak Kisah Kereta Terbabit Berhenti Tetapi Melihatkan Semua Yang Menaikinya Bertopeng Dan Bersenjata, Makcik Terus Berlari Masuk Dal ...


SIMPANG PULAI – Seorang lelaki maut dalam keadaan mengerikan selepas dia diserang sekumpulan empat lelaki bersenjatakan parang ketika berehat di ruang tamu rumah sewanya di Hala Pulai Timur 7, Taman Chandan Desa di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, mangsa, S Susindran, 22, maut di tempat kejadian selepas mengalami pendarahan serius akibat tetakan di bahagian kepala.

Saksi kejadian, Kiah, 60, berkata, dia terkejut melihat sekumpulan lelaki bertopeng dan memegang parang keluar dari kereta Proton Perdana berwarna hitam yang berhenti di hadapan rumahnya.

Katanya, dia terus berlari masuk rumah dan kemudian terdengar suara seorang lelaki menjerit meminta tolong.

“Masa itu makcik sedang membersihkan tong ikan. Pada mulanya makcik tidak kisah kereta terbabit berhenti tetapi melihatkan semua yang menaikinya bertopeng dan bersenjata, makcik terus berlari masuk dalam rumah.

“Selepas mereka pergi, seorang pemuda menelefon polis dan ambulan. Makcik diberitahu seluruh lantai rumah mangsa dipenuhi darah,” katanya.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Ahmad Termizi Abd Haq berkata, pihaknya menerima panggilan orang awam kira-kira jam 3 petang dan anggotanya bergegas ke lokasi kejadian.

Menurutnya, seorang wanita berusia awal 30 an dipercayai penyewa di rumah berkenaan menyaksikan mangsa diserang empat lelaki terbabit.

“Ketika kejadian, wanita terbabit diacukan parang dan diugut supaya mendiamkan diri.

"Wanita itu kini ditahan untuk diambil keterangan dan suaminya sedang dikesan bagi membantu siasatan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat.

Ahmad Termizi berkata, pada jam 3.15 petang, kumpulan terbabit dikesan berlegar di Taman Song Choon yang terletak kira-kira lima kilometer dari lokasi kejadian, dipercayai sedang mencari seorang lagi mangsa.

“Kita percaya kumpulan itu adalah kumpulan sama cuba mencari seseorang di taman terbabit namun gagal.

“Kita menerima laporan polis menyatakan lelaki terbabit menaiki kenderaan sama, memegang parang yang masih berdarah ketika berada di Taman Song Choong,” katanya.

Beliau berkata, hasil siasatan mendapati kes terbabit mempunyai unsur-unsur dendam.Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

p/s: xsuka tetak bunuh,, ada polis, undang-undang pun tarak guna la

9

Bagus
11

Marah
6

Terkejut
7

Sedih
8

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (49 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ibeceivy 10-11-2013 07:29 AM
ganas o..selamba ja masuk rumah pastu main tetak2..
Quote marine_admiral 10-11-2013 07:31 AM
rasa crime kat sini dah masuk tahap darurat,, wild wild west
Quote ultra78 10-11-2013 07:32 AM
kasi tembak mampus ajelah
Quote Farini 10-11-2013 08:24 AM
ganas sungguh...
pistol dh reda, diganti parang plk.
Quote Babai 10-11-2013 08:32 AM
Nanti bila PDRM jumpa pembunuh bertopeng 4 ekor tu, kasi tembak jer terus. Buang masa dakwa dakwi.
Quote tobby 10-11-2013 08:48 AM
adakah mrk suspek utama?

Wanita itu kini ditahan untuk diambil keterangan dan suaminya sedang dikesan ...
Quote noor2 10-11-2013 09:29 AM
teruknya warga malaysia ni.....makin teruk melakukan jenayah...
Quote Bedah.Cun 10-11-2013 09:30 AM
Tembak bagi mampus je
Quote MissNigga 10-11-2013 09:55 AM
Ya Rabbiiiii.....
Dok dalam umah sundirik pun dah tak selamat...
Kalo kat luar lagi ler tak selamat... kena tembak... kena culik....

Moral of the story... jgn ler beremsoi sesangat biler berurusan ngan orang2 kat sekitar kita... get away from creating any potential problem/issue with other peoples especially stranger ....
Quote subee 10-11-2013 09:55 AM
Adakah lelaki  yang ditetak itu, seseorang yang 'intim' dengan wanita yang ditahan itu,  sedang polis masih lagi mencari sang suami wanita itu...
Quote purpledesire 10-11-2013 09:59 AM
kesiannya..tak cukup kes tembak menembak..skang nie main tetak2 plak..
apapun takziah pada keluarga mangsa..
Quote Al-Patih 10-11-2013 10:06 AM
Babai posted on 10-11-2013 08:32 AM
Nanti bila PDRM jumpa pembunuh bertopeng 4 ekor tu, kasi tembak jer terus. Buang masa dakwa dakwi.

jangan pulak ada kepala samdul ..kata ..polis ganas ...tak ikut protokol lah ....
Quote yayah8989 10-11-2013 10:59 AM
kesiannye ermmmmmm
Quote marine_admiral 10-11-2013 11:15 AM
Gigil tonton pemuda ditetak

IPOH: Seorang wanita dipaksa menyaksikan pembunuhan kejam dilakukan sekumpulan empat lelaki bersenjatakan parang yang menetak keseluruhan anggota badan seorang pemuda dalam kejadian di sebuah rumah di Hala Timur 7, Chandan Desa, di sini, 2.30 petang tadi.

Mangsa berusia 22 tahun maut selepas ditetak berkali-kali kumpulan lelaki terbabit dan kejadian itu disaksikan rakan mangsa yang juga penyewa rumah berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Ahmad Termizi Abdul Haq berkata, ketika kejadian, mangsa dan saksi wanita terbabit berada di ruang tamu sebelum sekumpulan empat lelaki yang memakai topeng ski dan kesemuanya bersenjatakan parang menyerbu masuk rumah serta terus menetak mangsa.

"Siasatan awal mengikut keterangan saksi dan jiran mangsa, mendapati sekumpulan lima lelaki menaiki Proton Perdana warna hitam ke rumah mangsa, sebelum empat daripadanya yang bertopeng memasuki rumah, manakala seorang lelaki tidak bertopeng bertindak sebagai pemandu menunggu dalam kereta.

"Ketika suspek di dalam rumah, penghuni yang juga saksi utama kejadian dipaksa duduk di satu sudut ruang tamu dan tidak dibenarkan bergerak, manakala mangsa boleh dikatakan ditetak di seluruh anggota badan oleh kumpulan penyerang," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.


Ahmad Tarmizi berkata, kesemua suspek kemudian meninggalkan rumah berkenaan dan wanita itu tidak diapa-apakan, sebelum jiran mangsa yang menyedari kejadian menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian.

"Wanita terbabit menyewa rumah itu bersama suaminya, manakala mangsa baru saja menumpang di rumah berkenaan sejak hampir dua bulan lalu. Bagaimanapun, suami wanita terbabit yang bekerja sebagai mekanik tiada di rumah ketika kejadian.

"Kes ini mungkin bermotifkan dendam kerana polis turut menerima satu lagi laporan berhubung serangan sama yang berlaku di Lebuh Rapat Baru, Taman Seong Choon yang terletak kira-kira dua kilometer dari kejadian pertama.

"Serangan kedua berlaku 45 minit kemudian dipercayai membabitkan kumpulan sama berdasarkan kereta yang digunakan, namun mangsa dipercayai berjaya melarikan diri dan membuat laporan polis," katanya.

Menurutnya, polis kini sedang giat memburu kesemua suspek serta mengesan suami penyewa rumah untuk membantu siasatan.

Sementara itu, jiran mangsa yang dikenali sebagai Kiah, 60, berkata, ketika kejadian dia sedang menukar air kolam ikan di halaman rumahnya, sebelum melihat sebuah kereta berhenti di depan rumahnya.

"Saya terperanjat apabila melihat empat lelaki keluar dari kereta itu dengan masing-masing membawa parang dan meluru masuk ke dalam rumah mangsa. Seorang anak saya yang turut melihat kejadian itu menarik saya masuk ke dalam rumah dan kami mengunci pintu kerana ketakutan.

"Kemudian, saya terdengar mangsa menjerit meminta tolong dan tidak sampai lima minit selepas itu saya lihat semua lelaki berkenaan menaiki semula kereta dan beredar, manakala penghuni wanita itu pula keluar rumah dalam keadaan menggigil ketakutan serta menangis," katanya.
Quote marine_admiral 10-11-2013 11:15 AM
http://1-ps.googleusercontent.co ... .ic.ARgxPponS3.webp

http://1-ps.googleusercontent.co ... .ic.pupe8oNpUX.webp

http://1-ps.googleusercontent.co ... .ic.3mziU7514u.webp\

EH GAMBAR X KLUAR ??
Quote Babai 10-11-2013 01:35 PM
Al-Patih posted on 10-11-2013 10:06 AM
jangan pulak ada kepala samdul ..kata ..polis ganas ...tak ikut protokol lah ....

Itu geng2 penjilat joobo cine kiasu jer. Kita rakyat kebanyakan yang takde berkepentingan menyokong setan2 pembunuh bertopeng tu ditembak mampos jer. Buang masa dakwa dakwi. Pastu nak bagi makan lagi bertahun2.
Quote BurningTimes 10-11-2013 01:44 PM
Tetak menetak di perak lagi. Semua mangsanya keling, polis ni betul-betul buat ops cantas ke ni?
Quote batmana 10-11-2013 01:49 PM
mcm stail pati, duk rumah ramai2, bini duk skali stu rumah, dlm bilik.
psl sewa mahal, kongsi ramai2.

tapi...

klu bini dikaco, somi tu silap aribulan jadi gile.
tu yg jadi kes cmni agknye.

silap2 nyawa melayang.
Quote Kassim_Patalon 10-11-2013 01:58 PM

Lihat semua komen(41)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2022 12:30 AM GMT+8 , Processed in 0.110419 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top