CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Video@CARI Gaya Hidup Lihat artikel

Menakjubkan! Ingatkan Guna Kamera, Rupanya Lukis Guna Pen Biru Biasa Je

24-12-2020 10:36 AM| Diterbitkan: natrahn| Dilihat: 5169| Komen: 31|Original author: Oleh: Natrahn

Description: Menakjubkan! Ingatkan Guna Kamera, Rupanya Lukis Guna Pen Biru Biasa Je.


Bakat melukis sangat luarbiasa dan tidak semua orang memiliki anugerah ini.

Seorang pelukis dari Nigeria mampu melukis hanya menggunakan pen mata bola biasa tetapi hasilnya sangat menakjubkan.

Lihat saja foto dibawah ini. Sekali pandang bagaikan diambil menggunakan kamera berkualiti tinggi, namun siapa sangka rupanya ia dihasilkan dengan menggunakan dakwat pen mata bola biasa sahaja.

Kredit foto: Instagram Oscar Okonu


Oscar Okonu, menghasilkan lukisan yang dikenali sebagai hyperrealistic art hanya menggunakan pen biasa secara manual seperti yang dilaporkan Oddity Central.



Oscar mula melukis seawal usia 9 tahun. Selepas menyambung pelajaran dalam bidang seni bina, dia mula tahu akan bakatnya menghasilkan potret menggunakan pen mata bola.


Menurut Oscar, setiap lukisan itu memerlukan tahap kesabaran yang tinggi  dan ia bukan mudah untuk dihasilkan. 
Kredit foto: Instagram Oscar


Oscar menghabiskan masa antara 200 hingga 400 jam bagi setiap mahakaryanya.  Lama betul, tapi lihatlah hasilnya. 

Kredit foto: Instagram Oscar

Untung pandai melukis ni. Boleh jadi sumber rezeki. -CARI




12

Bagus
8

Marah
15

Terkejut
8

Sedih
8

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (62 people)

  • haluz

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote mamajawie 24-12-2020 10:40 AM
lawa art dia ni..siyes nampak hidup semua lukisan dia ni..harap dpat penghargaan di mata dunia..
Quote Kurex 24-12-2020 10:56 AM
Jgn jadi scammer ye dik... Guna bakat tu utk berjaya
Quote Kurex 24-12-2020 10:57 AM
Jgn jadi scammer ye dik... Guna bakat tu utk berjaya
Quote mrsbob87 24-12-2020 11:14 AM
kagum betol dengan orang yang ada bakat seni lukis...
kita ni tak mampu nak setekun dia.. huhuhuhuu
Quote merrissa 24-12-2020 11:18 AM
giler ar...kalo berbakat guna apo pon boleh
Quote siputpepel 24-12-2020 11:20 AM
Wowo, amazing! Very talented
Quote Tinot7 24-12-2020 11:24 AM
Hebatnya dia.. semoga dia berjaya dlm hidup
Quote makneng 24-12-2020 11:37 AM
Mak mmg envy pada org2 yg ada bakat seni lukis, main alat musik.. Sebab pada mak diorg ni gifted dengan sesuatu selain dari tahu membaca dan mengira.
Quote pxlbb 24-12-2020 11:52 AM
Ya ampun aku nak tulis alamat dalam borang pun belum tentu masuk petak betul-betul... canggih tangan ko dek
Quote pxlbb 24-12-2020 11:53 AM
makneng replied at 24-12-2020 11:37 AM
Mak mmg envy pada org2 yg ada bakat seni lukis, main alat musik.. Sebab pada mak diorg ni gifted den ...

iols pandai melukis kat muka... makneng envy tak
Quote husna_amal 24-12-2020 11:56 AM
Sungguh detail lukisan lakaran dia ni.
Quote makneng 24-12-2020 12:12 PM
pxlbb replied at 24-12-2020 11:53 AM
iols pandai melukis kat muka... makneng envy tak

Uolls lukis apa dek kat muka? Tatoo ke? Kalau takat conteng2 itu mak pon blh buat lepas tu cakap... It's art, pipol, art! Hahaha
Quote hijau_serindit 24-12-2020 12:15 PM
wah.... nampak hidup sungguh lukisan dia ni. memang kagum.
Quote Artemesiaa 24-12-2020 01:47 PM
Wow hidup sungguh lukisannya walau hanya guna pen betul2 berbakat
Quote rain2169 24-12-2020 01:52 PM
Sumpah cantik!!!!!!!
Quote Cumikucingku 24-12-2020 01:57 PM
Dia bukan je berbakat
Tp dia ade tekun....sabar... rajin... =perfect.
Quote zuuu 24-12-2020 02:28 PM
Cantik lukisan dia
Quote Boomibulat 24-12-2020 02:40 PM
Sy minat jugak melukis siap beli buku tp xde bakat agknya..lukis kucing jd kambing..
Quote gorjeous 24-12-2020 06:03 PM
Hebat... Cantik ... Macam hidup lukisan tuuu...

Lihat semua komen(31)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-12-2021 01:48 PM GMT+8 , Processed in 0.235627 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top