CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Sarang Susuk Muncul Dalam X-Ray, Tapi Ghaib Bila Dibedah

22-9-2020 04:57 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 11761| Komen: 108

Description: Kecoh di laman sosial membincangkan isu penampakan susuk di bahagian punggung wanita berusia 55 tahun ketika melakukan imbasan X-ray.
Kecoh di laman sosial membincangkan isu penampakan susuk di bahagian punggung wanita berusia 55 tahun ketika melakukan imbasan X-ray.



Seram melihat ratusan susuk dalam gambar yang dikongsikan Tasqia Syabira di Instagram.

Jelasnya, dari ilmu perubatan sains, pemakaian susuk disebut Charm Needles kerana bentuknya kelihatan seperti jarum.

Menurut pensyarahnya, susuk berkenaan akan kelihatan dalam foto X-ray, namun tidak akan dapat dikesan apabila pembedahan dilakukan.

Ia 'muncul' ketika menjalani ujian X-ray kerana diperbuat dari emas dan tembaga.



Susuk biasa dipakai untuk kelihatan cantik atau membuat orang yang memandang jatuh cinta pada si pemakai. Namun, tidak dapat dipastikan fungsi susuk dipakai di punggung wanita terbabit.


"Dalam dunia perubatan, ia masih misteri kenapa susuk tak terlihat penampakannya saat melakukan pembedahan. 


Kredit foto: IG Tasqia Syabira

"Susuk jarang menyebabkan komplikasi, namun berbahaya apabila berlaku jangkitan kuman kerana sukar dikesan untuk mengeluarkannya," tulisnya. - CARI

Bagus

Marah
1

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (1 people)

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote slavehunter 22-9-2020 05:05 PM
Is that susuk? Aku ingat ulat.....
Quote Mina2215 22-9-2020 05:19 PM
Logam tu memang nampak kat xray. Tapi kalau nak bedah memang tak dapat dibuang melainkan dengan ilmu jugak

Sebab pasang susuk ni pun dengan ilmu, takkan mudah nak dibuang camtu je

Quote shernazz 22-9-2020 05:20 PM
Kat malaysia.pung ada kan..
Tqpi.dia.tak.tunjuk.la...cuma cerita.je..
Privasi pesakit...
Quote Rainrein 22-9-2020 05:24 PM
Gilo. Penuh badan ngan jarum. Sanggupnye manusia buat apa demi kejar dunia.
Quote jazaa100 22-9-2020 05:43 PM
Biasa je utk Ummah trisna.....

Kwn aku keeja kat klinik....klu indon dtg buat x-,ray akn jumpa lah besi ke kat tgn atau kat memana, Doktor akn tunjukkn kat dorang.....
Quote jazaa100 22-9-2020 05:44 PM
Ni letak kat punggung nk bg nmpak pejal ke punggung tu.......

Tanya jer.....
Quote Belibis 22-9-2020 06:16 PM
jazaa100: Ni letak kat punggung nk bg nmpak pejal ke punggung tu.......Tanya jer.....

Untuk kemutan maksima dan elak bersawang kottt..
Quote lavendernovella 22-9-2020 06:19 PM
Kalau orang yg mata tak berhijab boleh nampak macam tu ajer.
Quote haznor 22-9-2020 06:28 PM
Belibis replied at 22-9-2020 06:16 PM
Untuk kemutan maksima dan elak bersawang kottt..

Aku pun rasa gitu. Hahaha.
Quote darkness 22-9-2020 06:29 PM
Sy tak heran sb benda ni pernah berlaku pada sorang pesakit kawan. Pelajar universiti accident pastu kena hantar dkt hospital area kota kinabalu. Bila kena xray, beratus jarum di bahagian dada dan muka. Datang maknya ckp dia yg pasangkan utk anak
Quote noor2 22-9-2020 06:33 PM
DEpa ingat  cantik tu boleh kekal ke. ....tahan la umur tu kalau mampu. ...
Quote syidasaleh 22-9-2020 06:38 PM
Lebih tertarik dgn word begichuuu. Sama ke dgn agitcheww
Quote noor2 22-9-2020 06:42 PM
jazaa100 replied at 22-9-2020 05:44 PM
Ni letak kat punggung nk bg nmpak pejal ke punggung tu.......

Tanya jer.....

NAmpak cantik mcm punggung Kim kadarshian kut atau jlo. ..huhu
Quote missyL 22-9-2020 07:37 PM
darkness replied at 22-9-2020 06:29 PM
Sy tak heran sb benda ni pernah berlaku pada sorang pesakit kawan. Pelajar universiti accident pastu ...

Anak die xthu ke?
Nk bg org suke kt anak die ke?
Quote darkness 22-9-2020 07:55 PM
missyL replied at 22-9-2020 07:37 PM
Anak die xthu ke?
Nk bg org suke kt anak die ke?

Anak dia tau je. Tp biasalah leluhur indon juga
Quote Normabaru 22-9-2020 07:56 PM
Belibis: Untuk kemutan maksima dan elak bersawang kottt..

Xpyh susah2 pki jamu katilpatah bagai. Jimat noks
Quote darkness 22-9-2020 07:57 PM
noor2 replied at 22-9-2020 06:42 PM
NAmpak cantik mcm punggung Kim kadarshian kut atau jlo. ..huhu

Ada sorang kawan mmg pakai susuk. Kalau tgk dr lawa ke tidak, muka biasa ja cuma rasa ada tarikan dia yg tersendiri. Nampak manis kita tgk...sy sendiri rasa lain mcm
Quote salamon 22-9-2020 07:58 PM
X rase sengal ke cucuk susuk beratus tuw
Quote supernaturalee 22-9-2020 08:33 PM
Die cucuk sana
Die cucuk sini


Lihat semua komen(108)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2022 06:46 PM GMT+8 , Processed in 0.075390 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top