CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

'Ni Baru StafJe' - Suasana Kenanga Wholesale City Hari Pertama PKPB

4-5-2020 02:27 PM| Diterbitkan: natrahn| Dilihat: 9280| Komen: 35|Original author: Oleh: natrahn

Description: Hari ini, bermula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) seperti diumumkan Perdana Menteri Jumaat lalu.


Hari ini, bermula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) seperti diumumkan Perdana Menteri Jumaat lalu.

Hampir pelbagai sektor telah mula beroperasi termasuk pusat membeli-belah dengan syarat kesemuanya perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan oleh kerajaan.

Perkongsian di media sosial menunjukkan orang ramai telah mula membanjiri pusat membeli-belah Kenanga Whole Sale City agak mengejutkan.


Loading FB Post...



Kredit Foto - Penmerahdotcom


Kredit foto: Ihsan Pembaca Facebook

Menurut Siti Syakhila yang berkongsikan gambar ini, orang ramai yang beratur terdiri daripada pekerja-pekerja yang mula bekerja hari ini. Pekerja pun dah ramai sebegini, belum campur lagi bilangan pengunjung kelak. 

Agak merisaukan melihatkan keadaan ini kerana tiada penjarakan sosial diamalkan di situ. Semoga tiada kluster baru wujud nanti. - CARI
1

Bagus
5

Marah
3

Terkejut
3

Sedih
2

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (16 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote nhfz 4-5-2020 02:28 PM
Scary.. Inilah masa kita jaga kita. Jangan ambil Mudah semua benda
Quote matchstick 4-5-2020 02:30 PM
Dh beratur ramai gitu mana ada jarak 1m..
Quote nazzse 4-5-2020 02:35 PM
Ni satu lagi tempat IMI kena serbu..penuh puak asing
Quote delia3003 4-5-2020 02:46 PM
Tak ikut SOP

Tak pernah pegi sana
Quote PEPPERMAN 4-5-2020 02:59 PM
Ada apa yg luar biasa di sana
Quote sarah82 4-5-2020 03:02 PM
Aku tengok org beratur ramai kat kedai pajak gadai.. Lagi sedih..
Quote TeropongGirl 4-5-2020 03:07 PM
sarah82 replied at 4-5-2020 03:02 PM
Aku tengok org beratur ramai kat kedai pajak gadai.. Lagi sedih..

Kesiannya.. semoga dipermudahkan urusan diorg
Quote husna_amal 4-5-2020 03:09 PM
Bukan kat sana je macam tu tempat lain pun lebih kurang.
Quote 234126 4-5-2020 03:14 PM
Tadi pergi beli grocery alone. Ada polis marah aunty kaunter depan iol tak pakai mask. Menjawap pulak tu aunty tu, ntah apa dia pot pet tapi polis tu tegas dia tetap arahkan kena pakai mask. Last2 aunty tu cepat-cepat settle barang kat kaunter keluar terus.

Puas hati iol tengok. Tahniah abam polis sebab buat kerja.
Quote umbut 4-5-2020 03:16 PM
234126 replied at 4-5-2020 03:14 PM
Tadi pergi beli grocery alone. Ada polis marah aunty kaunter depan iol tak pakai mask. Menjawap pula ...

Aku pun rengsa ngan org keluar x pki mask.. pakai je lah..
Quote misuke 4-5-2020 03:18 PM
nk bg lengang? suh imi g raid situ plak...
Quote 234126 4-5-2020 03:19 PM
umbut replied at 4-5-2020 03:16 PM
Aku pun rengsa ngan org keluar x pki mask.. pakai je lah..

degil kan? Menyampah betul la. Selfish. Ingat kita tak lemas pakai mask?

iol dgn wap kat glassesnya nak jalan pun kena tunduk leher pandang bawah takut tersadung sebab x nampak ni tetap masih gigih pakai.
Quote sarah82 4-5-2020 03:24 PM
TeropongGirl replied at 4-5-2020 03:07 PM
Kesiannya.. semoga dipermudahkan urusan diorg

Byk yg terkesan.. Ramai juga nampak kat meme puaka tadi.
Quote otai_g 4-5-2020 03:27 PM
kenanga ni mall apa? X tau pun.

ke mall kat yindon sana?
Quote any42 4-5-2020 03:34 PM
aduhai
pndai2 la jaga jarak jaga kbersihan. mudah2an thindar dr jngkitan. dah tdedah mcm ni tpksa la twakkal.
Quote prettyuglybabe 4-5-2020 03:41 PM
yang amik gambar nak mengata, dia pun sama je apa buat beramai-ramai gitu?
Quote MsKathryn 4-5-2020 03:46 PM
Scary... br ataff dh ramai belum lg customer..  
Quote meow_tompok 4-5-2020 04:07 PM
prettyuglybabe replied at 4-5-2020 03:41 PM
yang amik gambar nak mengata, dia pun sama je apa buat beramai-ramai gitu?

dia tengah jalankan tanggungjawab sosial dia tu, ismail sabri kata kalau bole amik video sekali bukti ketidakpatuhan pkpd


Quote ChemicalRomance 4-5-2020 04:19 PM
Jaga jarak sosial 10cm je kot

Lihat semua komen(35)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-2-2023 08:48 PM GMT+8 , Processed in 0.103497 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top