CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Gosip Socmed Lihat artikel

Gelar Isteri Rasullulah ' Orang Tua ', PU Azman Minta Maaf

2-5-2020 11:40 AM| Diterbitkan: bawangkecik| Dilihat: 7939| Komen: 37|Original author: Oleh: intan

Description: Makin hari makin banyak pula kontroversi membabitkan beberapa pendakwah terkenal. Kali ini, nampaknya Pencetus Ummah Azman atau lebih dikenali sebagai PU Azman dikritik hebat kerana tersilap menggunak ...
Makin hari makin banyak pula kontroversi membabitkan beberapa pendakwah terkenal. Kali ini, nampaknya Pencetus Ummah Azman atau lebih dikenali sebagai PU Azman dikritik hebat kerana tersilap menggunakan gelaran kepada isteri-isteri Rasullulah.


Kredit foto: Instagram PU Azman

PU Azman dilaporkan menggunakan panggilan kurang sesuai iaitu 'orang tua' yang merujuk kepada isteri-isteri nabi ketika satu sesi live di Instagram yang membincangkan topik berkaitan poligami, baru-baru ini.

Menyedari kesilapannya, PU Azman mengakui tersilap menggunakan gelaran dan kurang sesuai walaupun hanya sekadar untuk menggambarkan isteri-isteri Rasullullah yang pernah menikah sebelum berkahwin dengan Junjungan besar nabi Muhammad S.A.W.



Dia turut menambah permohonan maaf dengan kenyataannya bahawa poligami itu bukan perkara sunnah. Menurutnya lagi, apa yang dikatakan ketika live tersebut telah banyak disalah ertikan sesetengah pihak.

PU Azman juga turut mengucapkan terima kasih kepada individu dan para ustaz kerana tampil untuk membuat teguran terhadapnya.

Dalam masa sama, netizen menunjukkan sokongan dan 'respek' kerana PU Azman merendah diri memohon maaf dan memberikan contoh baik terhadap masyarakat. - CARI
4

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih
2

Lawak
1

Bosan

Friends Rank (7 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote KIM.K 2-5-2020 11:54 AM
cikman ni overexcited plak dgn sesi jawab menjawab. elok kawin cepat2 la cikman oi lain je aku tengok pendakwah neh
Saidatina Khadijah ra waktu meninggal tubuh macam gadis berusia 17 tahun. Awet muda
Selain tu ada ulama kata pengiraan umur beliau salah. Yg kata tua tu shiah tak silap



Quote LadyCarefree 2-5-2020 12:40 PM
Mohon maaf atas orang salah faham?! Kalau dah ramai tegur, awaklah yg salah cakap.
Quote febreze 2-5-2020 01:11 PM
mcm sesuatu je ustaz ni..
Quote cicicumel 2-5-2020 01:34 PM
muka dia mcm akak akak
Quote Orix 2-5-2020 01:38 PM
febreze replied at 2-5-2020 01:11 PM
mcm sesuatu je ustaz ni..

Sebabtu iols nak gelak je bila ad ustaz ckap lelaki harommm pakai gelang pakai rantai sebab menyerupai perempuan. Ateee kalo x pakai rantai pun dah mcm perempua berdosa 24jam kah dia ?
Quote Tinot7 2-5-2020 02:08 PM
Ok dia sedar dan minta maap.. next..
Quote nazzse 2-5-2020 02:11 PM
Dia ni macam sesuatu. Jenis lembut kan
Quote febreze 2-5-2020 02:19 PM
Orix replied at 2-5-2020 01:38 PM
Sebabtu iols nak gelak je bila ad ustaz ckap lelaki harommm pakai gelang pakai rantai sebab menyer ...

kawan iols ckp, dia g buat rawatan muka nk nmpk glowing..ada cucuk vit c..tatau la btol ke idok..
Quote toxicated 2-5-2020 02:59 PM
Mcm rosnah mat aris la kan dlm talkshow yg shawalina jadi host dlu. Ape ke nama talkshow tu..
Quote toxicated 2-5-2020 03:00 PM
cicicumel: muka dia mcm akak akak

Persis roslan shah kan
Quote Sazida 2-5-2020 03:20 PM
KIM.K replied at 2-5-2020 11:54 AM
cikman ni overexcited plak dgn sesi jawab menjawab. elok kawin cepat2 la cikman oi lain je aku tengo ...

Dia ni bujang terlajak ke kim? Aku xtau pulak
Quote sarah82 2-5-2020 03:28 PM
Aku layan ustaz yg mai ceramah tiap2 minggu kat masjid saja.. Skrg off jap.. Sebab MCO..
Quote GigaMom 2-5-2020 03:28 PM
Tapi klu dia gelar org tua dengan tujuan utk beri pemahaman situasi dan mmg btl tua kenapa nak marah?
Jgn lah dabel standard kat rakyat marhaen
Quote bakingsoda 2-5-2020 03:59 PM
KIM.K replied at 2-5-2020 11:54 AM
cikman ni overexcited plak dgn sesi jawab menjawab. elok kawin cepat2 la cikman oi lain je aku tengo ...

bujang lagi?! aku ingat dah ada anak at least umur2 upsr
Quote KIM.K 2-5-2020 04:29 PM
bakingsoda replied at 2-5-2020 03:59 PM
bujang lagi?! aku ingat dah ada anak at least umur2 upsr

Cikman xpernah tunjuk bini. Duk berkawan dgn student2 dia
Quote KIM.K 2-5-2020 04:30 PM
Sazida replied at 2-5-2020 03:20 PM
Dia ni bujang terlajak ke kim? Aku xtau pulak

Rasanya gitu. Cikman ni takpernah tunjuk ada bini. Selalu tiktok dan layan student2 dia. Nampak la bujang kan
Quote kakyungpilah85 2-5-2020 04:36 PM
sarah82 replied at 2-5-2020 03:28 PM
Aku layan ustaz yg mai ceramah tiap2 minggu kat masjid saja.. Skrg off jap.. Sebab MCO..

Sama laa kt sarah.. Tak berapa sangat ustaz segera ngan ustaz selebriti ni..
Quote sarah82 2-5-2020 04:37 PM
kakyungpilah85 replied at 2-5-2020 04:36 PM
Sama laa kt sarah.. Tak berapa sangat ustaz segera ngan ustaz selebriti ni..

Betul.. Baik layan ustaz yg tak pemes..
Quote tokchik 2-5-2020 06:36 PM
Pu.... Pu

Ngapa ke belakangan ni pu2 yng ada rajin tersasul

Lihat semua komen(37)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-1-2022 08:00 AM GMT+8 , Processed in 0.090546 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top