CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

'Kenapa Nak Perli?' - Netizen Selar Video Parodi Seakan-akan Perli Ustaz Ebit Lew

24-4-2020 04:07 PM| Diterbitkan: natrahn| Dilihat: 5343| Komen: 10|Original author: Oleh: natrahn

Description: Kisah Ustaz Ebit Liew membantu sebuah keluarga di utara mendapat liputan hangat hingga netizen mendakwa ada sebuah video parodi dibuat mengenainya.


Kisah Ustaz Ebit Liew membantu sebuah keluarga di utara mendapat liputan hangat hingga netizen mendakwa ada sebuah video parodi dibuat mengenainya.

Menerusi perkongsian di Facebook, video tersebut mendapat kecaman netizen yang tidak berpuas hati dengan tindakan pelaku dalam video tersebut.


Loading FB Post...

Netizen mengecam sekeras-kerasnya kandungan video tersebut dan menyifatkan ia mampu menimbulkan pelbagai fitnah.



Kredit foto: Asyraf Hairstyle Production

Pun begitu, jika diteliti penulis mendapati video tersebut sebenarnya menunjukkan sikap segelintir individu yang masih berkemampuan, tapi masih mahu menagih bantuan pihak tertentu dan suka mengambil kesempatan akan sikap pemurah orang lain.

Rezekinya halal, tetapi caranya tidak betul. Walaupun seseorang itu ditakdirkan Allah untuk menjadi orang miskin atau fakir, namun mereka tetap tidak digalakkan untuk meminta-minta.

Sebaiknya, gunakanlah kelebihan yang ada pada diri kita untuk mencari rezeki. Yakinlah bahawa usaha daripada hasil titik peluh sendiri itu lebih mulia berbanding meminta-minta dan mengharapkan simpati orang lain. - CARI
1

Bagus
3

Marah

Terkejut

Sedih
2

Lawak

Bosan

Friends Rank (6 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote LadyCarefree 24-4-2020 09:23 PM
Mana videonya?
Quote eyansss 24-4-2020 10:20 PM
ni bukan video lama ke...
Quote ufc148 24-4-2020 10:20 PM
persendalah org buat kebaikan sepertimana diperintah oleh Allah.. nanti korang kena strok aku tak tau..
Quote HoneyManjer 24-4-2020 11:04 PM
Melayu tersangkak negara! Nak maki lebih2 dah bulan puasa pulak...selebihnya paham sendiri la{:smile
Quote Groovykid 25-4-2020 01:08 AM
Takde keje sgt ni
Quote antoofighter 25-4-2020 11:04 AM
Kalau kita tak mampu tolong orang yg kesusahan jangan lah bodoh..sifat busuk hati dan dengki dlm diri tu akan makan diri sendiri oooo
Quote BoLapciOus 25-4-2020 03:18 PM
Siyes xkelako lgsung parodi..hamjadah
Quote Sham143 25-4-2020 04:45 PM
Ni geng2 ustaz Abu Shafiq juga ni..
Quote quanhaziqharith 26-4-2020 05:25 AM
Ade lagi perangai barua bingai ni...bodoh,xde maruah...ko tu sampah
Quote Cassieopeia 26-4-2020 12:40 PM
adoila ko xleh bantu org jgnla dengki bila org lain nk buat gitu erm

Lihat semua komen(10)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-9-2022 04:22 AM GMT+8 , Processed in 0.071232 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top