CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Penjara Nafi Samirah Diasing Dalam Bilik Gelap

15-3-2019 12:02 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 5538| Komen: 18

Description: Jabatan Penjara Malaysia menepis dakwaan peguam balu kepada Nazrin Hassan, Tan Sri Dr Muhammad Shafee Abdullah yang mengatakan Samirah Muzaffar telah ditahan dalam bilik asingan yang gelap.
Jabatan Penjara Malaysia menepis dakwaan peguam balu kepada Nazrin Hassan, Tan Sri Dr Muhammad Shafee Abdullah yang mengatakan Samirah Muzaffar telah ditahan dalam bilik asingan yang gelap.



Memetik Sinar Harian, Pengarah Dasar Kepenjaraan, Jabatan Penjara, Datuk Nordin Muhamad berkata, balu kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Cradle Fund Sdn Bhd itu sebaliknya ditempatkan berseorangan di bilik asingan bersebelahan bilik pegawai bertugas Penjara Wanita Kajang.

Katanya dalam satu kenyataan semalam, penempatan Samirah itu dibuat berdasarkan kategori banduan dan keperluan kawalan selaras dengan kuasa Pengkategorian banduan di bawah Peraturan Penjara 2000.

Sementara itu, Harian Metro melaporkan, banduan berkaitan ketika ditemui mengaku bahawa penama tidak ditempatkan di bilik gelap. Malah, pemeriksaan juga mendapati tiada kerosakan pada lampu di bilik penama ditempatkan.

Tegasnya, setiap penjara di Malaysia tidak mempunyai bilik gelap, sebaliknya terdapat tingkap berpalang bagi membolehkan cahaya dan udara masuk ke dalam bilik.

Nordin mendakwa penama juga tidak pernah memohon untuk mendapatkan peralatan buku nota dan alat tulis.

“Penama sebagai tahanan reman baru turut mengakui keliru berhubung tatacara penggunaan peralatan untuk menulis dan penjelasan sudah diberikan kepadanya.

“Penama seterusnya sudah diberikan peralatan untuk menulis dengan seliaan Pegawai Penjara,” katanya.

Sebelum ini pada Selasa ketika prosiding di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Muhammad Shafee berkata, anak guamnya memaklumkan dia diasing dan diletakkan di dalam bilik gelap di Penjara Kajang. - CARI
3

Bagus
5

Marah
9

Terkejut
7

Sedih
6

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (35 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote fahdramli 15-3-2019 12:41 PM
Mcm2 akai lah samirah oii. Lawyer
Quote TravellingBear 15-3-2019 12:46 PM
Mana2 negara pon... penjara mmg tkde privilege utk dpt kan stationery kann. Sbb ada baca kat twitter sapa entah aritu
Quote Acikgomen 15-3-2019 12:57 PM
TravellingBear replied at 15-3-2019 12:46 PM
Mana2 negara pon... penjara mmg tkde privilege utk dpt kan stationery kann. Sbb ada baca kat twitter ...

Kena mintak la dek
Lepas tu utk certain barang, ada quota utk setiap banduan
Drama dkk antara shapie dollah tu dgn samirah
Hashtag geng dkk yenna
Quote nutnet 15-3-2019 12:59 PM
Dkk tu apa?
Quote Acikgomen 15-3-2019 01:03 PM
nutnet replied at 15-3-2019 12:59 PM
Dkk tu apa?

Darah keturunan kellllll
Quote tri-max 15-3-2019 01:14 PM
Play victim plak si samirah ni,  heroin online drama tul


Quote NAT_11 15-3-2019 01:33 PM
Eh!....bukan ke loyer keling ni cedera parah digigit atau diterkam ANJING peliharaannya....?
Boleh pulak gi mahkamah. Ingatkan kena X-ray dan buat rawatan tulang yg patah terkulai. Mema g auta keling.
Quote slavehunter 15-3-2019 02:09 PM
Dah mula dah drama. Itu beza bilik kat rumah dan bilik penjara. You do the crime you do the time kannn.
Quote dua_chzy 15-3-2019 02:10 PM
Drama Tamil tak habis2 ye makcik.
Quote WandaMi 15-3-2019 02:36 PM
ermm mcm tak betul je dia ni.. berlakon kah? tp x dpt warisi harta pula kalau mental illness
Quote namr 15-3-2019 02:43 PM
drama tamil start dh..
Quote nutnet 15-3-2019 03:11 PM
Acikgomen replied at 15-3-2019 01:03 PM
Darah keturunan kellllll

Oooo.. ingatkan apa.. kasta ke apa
Quote lee~ann 15-3-2019 03:53 PM
heroin drama tamil dh mula buat citer
Quote alesandra 15-3-2019 03:56 PM
euuwwww lawyer dia lawyer najib
Quote nazzse 15-3-2019 04:04 PM
Start dah perangai shapie nih..spt plak anak gu sama drama, berdrama2 tamil lah mahkamah nanti..moga hakim tabah
Quote eyansss 15-3-2019 06:26 PM
bila samirah ni buat drama cenggini, tak terpikir ke tindakan dia buat orang akan hilang percaya pada tuduhan penderaan seksual anak dia...  haish...
Quote vee_zara 15-3-2019 06:59 PM
Dasar kelingg p***a arey arey arey buat drama kuat sungguh
Quote None68 20-3-2019 04:04 PM
Mcm2 akal diaorang ni..dah buat deal kan nanti leh tong2..

Lihat semua komen(18)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 03:29 PM GMT+8 , Processed in 0.090757 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top