CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Pelajar Berdepan Penjara Kerana Baling Puding Pada Pengawal Keselamatan

15-2-2019 12:50 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3765| Komen: 26

Description: Pelajar wanita warga China berdepan hukuman tegas seperti penjara atau dihantar pulang ke negara asal selepas didakwa bertindak biadab terhadap pengawal keselamatan di stesen Transit Aliran Massa (MRT ...
Pelajar wanita warga China berdepan hukuman tegas seperti penjara atau dihantar pulang ke negara asal selepas didakwa bertindak biadab terhadap pengawal keselamatan di stesen Transit Aliran Massa (MRT) di Manila.



Kredit foto: Shanghaiist

Menurut laporan Shanghaiist, Zhang Jiale, 23, mencurahkan puding soya (taho) ke arah lelaki berkenaan kerana berang dihentikan pengawal keselamatan itu yang tidak membenarkannya membawa masuk bekas minuman ke dalam stesen terbabit.


Kredit foto: Eat Your World


Mereka mula bertengkar apabila lelaki itu meminta Zhang menghabiskan makanannya sebelum dia mula mengamuk dan mencurah makanan berkenaan ke arah pengawal keselamatan itu.


Kredit foto: SCMP

Wanita itu kemudian ditahan atas dakwaan menyerang pihak berkuasa dan videonya menjadi tular di laman sosial.

Zhang yang ditahan di dalam lokap kemudian menyatakan kekesalannya dan memohon maaf. Katanya, anginnya tidak baik ketika kejadian menyebabkan dia gagal mengawa emosi.


Kredit foto: philstar

Menurut pihak imigresen, Zhang boleh dihantar pulang ke negara asalnya, manakala pihak pendakwa berkata, wanita terbabit boleh dipenjara enam bulan hingga enam tahun, jika sabit kesalahan.

Kejadian itu mencetuskan kemarahan netizen, sekali gus menjadi 'musuh nombor satu Filipina' dan meningkatkan sentimen anti-China negara berkenaan. - CARI


5

Bagus
5

Marah
6

Terkejut
7

Sedih
11

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (42 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote runiadreamer 15-2-2019 01:01 PM
bodo tak bertempat pelik2 org dari china ni dah datang negara orang behave la elok2 ni tak kencing merata la berak merata la baling puding la, nak buat camtu pi balik negara hang buat
Quote dua_chzy 15-2-2019 01:02 PM
Dasar chinkies bani babi.
Quote kemaruk 15-2-2019 01:10 PM
Leluhur DAP
Quote noraidil_06 15-2-2019 01:14 PM
Minit ke brp dia simbaj
Quote umie 15-2-2019 01:14 PM
Rakyat China dan kebodohan x dpt dipisahkan
Quote Orix 15-2-2019 01:20 PM
Muka dia mcm bini nabil zira tu
Quote Skuau 15-2-2019 01:20 PM
datang la ke Msia kalo nk buat apa saja...tak caya.....tanya bangla,nepal,indon,myanmar,negro dll.
Quote buapakperut 15-2-2019 01:24 PM
kurang ajar kot. patutnya pokcik lempar pulak puding pokcik kat dia. muka minah ni matanya eksotik tapi macam minta penampar
Quote Ratutulip 15-2-2019 01:27 PM
pkir dia punya hangin je...kan dh mendapat... hotel free....
Quote mesmerize 15-2-2019 01:32 PM
so rude. warga PRC ni takde diajar pendidikan moral atau budi bahasa ke masa sekolah?
Quote awanearisu 15-2-2019 01:57 PM
Sama ada miskin adab atau perasan diri sendiri tarafnya lebih tinggi dari warganegara.
Quote umbut 15-2-2019 02:12 PM
Muka huduhh.perangai huduhhh
Quote mygreentea 15-2-2019 02:26 PM
she deserve it! its time to pay back girl!
Quote shernazz 15-2-2019 02:30 PM
Kalau x bg nama
Iols igt bini nabil tadi
Quote Victorioussss 15-2-2019 02:39 PM
Cctvnya punn rakam lensa vga format 3gp kah

Mohon kristen hermosa y cantik dan perangai baik selokahkan amoi ni
Inb4 sikap kurang ajar feeling above law dn play victim dh ada dlm darah
Kt aussie, prc, singapork, indon mahupun kt sini sama aje walau xsemua

Majoriti
Quote saviour_09 15-2-2019 04:16 PM
penjara kan je 3,4 bulan
keluar buat novel
gara2 puding soya diri ku dipenjara
Quote None68 15-2-2019 04:48 PM
Naper spesis diaorang ni pelik2 yer?
Quote RED 666 15-2-2019 05:21 PM
Kalau kat malaysia mesti dap backup dia dari didakwa
Quote Bedah.Cun 15-2-2019 07:02 PM
Kat msia pakatan hanjeng nk bg voa free kat set2 bukit neh. Dgn bukit yg ada pun tak terkawal. Jgn nak salahkan weols kalau weols xenofobia la da ci baiii

Lihat semua komen(26)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-9-2022 04:05 AM GMT+8 , Processed in 0.068841 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top