CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

'Emm... Enak, Enak!' - Wanita Makan Sabun Untuk Review Undang Kecaman

15-2-2019 10:41 AM| Diterbitkan: Sang_Pencinta| Dilihat: 5300| Komen: 32|Original author: Oleh: Sang_Pencinta

Description: Seorang wanita, dipercayai warga Indonesia, menjadi tular apabila menggunakan cara pelik untuk mengulas pelbagai jenis sabun. Beliau memakan sabun-sabun tersebut dan membandingkan rasanya.
Seorang wanita, dipercayai warga Indonesia, menjadi tular apabila menggunakan cara pelik untuk mengulas pelbagai jenis sabun. Beliau memakan sabun-sabun tersebut dan membandingkan rasanya.



Kredit foto: Instagram

'Kunikan' wanita tersebut mengundang perhatian netizen sehinggakan video yang dikongsi beliau mencecah hingga 200,000 tontonan dalam sekelip mata.




Wanita yang dikenali sebagai Khosik Assyifa itu memuat naik beberapa video yang menunjukkan beliau merasa beberapa jenis sabun. 

Pada mulanya, beliau kelihatan menggosok sabun tersebut dengan tangan basah, kemudiannya menjilat buih-buih dan seterusnya memakan sabun tersebut. 

Beliau juga kelihatan sangat khuysuk dengan perbuatannya dan satu-satunya perkataan review yang diulang adalah ‘Em, enak, enak, enak!'.



Bagaimanapun, cara unik beliau itu mendapat kecaman ramai netizen yang tertanya-tanya adakah selamat untuk memakan sabun.  Ada juga antara mereka yang merujuk kepada komen pakar kesihatan bahawa sabun tidak mengandungi sebarang bahan toksik. 




Walaupun begitu, terdapat ahli sains yang memberikan amaran bahawa memakan sabun dalam kuantiti yang besar boleh menghalang seterusnya merosakkan saluran pemakanan. 

Kandungan pH sabun yang tinggi beralkali dipercayai akan meneutralkan asid dalam perut dan mengganggu sistem pencernaan. Oleh itu, memakan sabun tidak digalakkan sama sekali.


Kredit foto: Instagram

Kredit foto: Instagram

Wanita itu bagaimanapun tidak mengendahkan sebarang komen dan kecaman, malahan semakin galak memuat naik video makan sabun pelbagai jenama, mungkin kerana beliau teruja melihat videonya menjadi tular dan mendapat ratusan ribu tontonan.


Kredit foto: Instagram

Nampaknya, semakin banyak cara manusia untuk mendapat perhatian ramai. Apa pendapat anda? Wajarkan perbuatan seperti memakan sabun ini menjadi ikutan? - CARI
4

Bagus
4

Marah
7

Terkejut
6

Sedih
5

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (31 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Sang_Pencinta 15-2-2019 11:07 AM
Inilah yg dikatakan cuci perut @ detox lol
Quote akumak 15-2-2019 11:11 AM
Mesti wangi najis kakak ni haha
Quote Artemesiaa 15-2-2019 11:13 AM
Gila perhatian jer suka buat benda2 macam ni
Quote pearl.silver 15-2-2019 11:29 AM
Masa dulu penah jumpa org yg xleh bau sabun dia rasa nk mkn. Jadi dia akn gigit sikit sabun tu.. Tp sabun yg belum guna la dan sabun tu kering
Quote haryatie 15-2-2019 11:42 AM
sewel kut
waras xde mcm ni
Quote runiadreamer 15-2-2019 11:45 AM
aku tgk gamba dia  jilat tu terus rasa mual nak muntah
Quote Sang_Pencinta 15-2-2019 11:52 AM
Bukan ada juga wanita yg mengidam makan sabun ke?
Quote chicozinn 15-2-2019 11:54 AM
elok sabun tu kasi tonyoh muka dia biar ilang skit kepam n acnes tu..huhuuhu
Quote whadda 15-2-2019 11:57 AM
eee.. geli pulak aku tengok dia hisap sabun tuh.. cam hisap ape ntah
Quote pai.kacang 15-2-2019 11:57 AM
ntah kenapa rasa geli tengok dia jilat2 sabun tu
Quote zulka 15-2-2019 12:16 PM
bleh tahan kembang hidung nye
Quote maitang 15-2-2019 01:45 PM
batak viral camni la
Quote Sang_Pencinta 15-2-2019 03:03 PM
Dia tak termuntah pulak
Quote None68 15-2-2019 04:36 PM
Bagus adik ni jimat belanja mkn..jgn nanti mintak derma kena kanser usus ke apa plak..
Quote lee_sakura 15-2-2019 04:37 PM
mmg ada pon, especially perempuan mengandung ada gak yg mengidam makan sabun
Quote putput 15-2-2019 05:17 PM
mcm isap *atang
Quote cucuq 15-2-2019 07:04 PM
gaya die hisap ni mcmmmm
Quote Sang_Pencinta 15-2-2019 10:11 PM
Dah beranak pinak rupanya acik ni...
Quote justchu 15-2-2019 11:04 PM
nak dpt view sampai juta2 kenala makan sabun
kalo ko makan nasik siapa la nk tgk

esok2 bole telan petrol, ajax fabuluso takpon axion
nnt da nak mampos viral plak video mintak sedekah beli ubat hospital

Lihat semua komen(32)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-9-2022 04:12 AM GMT+8 , Processed in 0.066936 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top