CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Polar Vortex, 30 Foto Ini Menggambarkan Betapa Dinginnya Kanada Dan Amerika Syarikat Sekarang

14-2-2019 12:49 PM| Diterbitkan: NmeeraR| Dilihat: 3851| Komen: 21|Original author: Oleh: nameera

Description: Sejak minggu lalu, Kanada dan Amerika Syarikat sedang dilanda suhu dingin melampau dengan suhu mencecah bawah 0 darjah Celcius bahkan sudah pun membawa -30 darjah celcius ke atas gara-gara polar vorte ...
Saat ini Kanada dan Amerika Syarikat sedang dilanda suhu dingin melampau dengan suhu mencecah bawah 0 darjah Celcius, bahkan sudah pun membawa kepada -30 darjah celcius ke atas gara-gara Polar vortex yang sedang berlaku sekarang.

Kredit Foto : people
Ia sebenarnya  berpunca  daripada angin sejuk  yang sedang mengelilingi kutub utara sekarang ini. 

Suhu sejuk yang sedang dialami  ini, lebih dingin daripada beberapa bahagian di Antartika  dan telah menandingi kesejukan di ibu negeri Alaska.

Fenomena ini  menyebabkan aktiviti harian terhenti, gangguan kepada perjalanan dan penerbangan juga terpaksa ditangguhkan. Berikutan dari itu, semua penduduk digalakkan  berada di rumah, dikhuatiri terkena "frost bite" jika terdedah di tempat terbuka selama 10 minit.  

Keaadaan ini juga sudah mencatat kematian yang kebanyakannya terjadi ketika sedang beraktiviti di luar  dan  salah satu mayat yang di temui adalah 'homeless'.

Wah! Sejuk betul iya AS dan Kanada sekarang?

Untuk itu, ini 50 foto menggambarkan kesejukan melampau yang sedang di alami AS dan Kanada sekarang.


1. Kesejukan di Chicago yang paling tidak dijangka

Kredit Foto : people

2. Gambar di ambil dari kapal terbang menunjukkan seluruh Lake Michigan yang membeku


3. Tangki Meletup, Air Membeku


4. Air Terjun Niagara sebelum matahari terbit di Ontario, Kanada


5. Tasik Niagara sudah pun membeku

5. Seorang 'FireFighter' yang bekerja dalam pola vortex -40 darjah celcius


6. Ada yang menggambarkan seperti dalam filem ' The Day After Tomorrow'


7. Cuba lakukannya di suhu -41 darjah celcius


8. Makanan tengahari sudah membeku


9. Rambut ke, ranting kayu?

 

10. Homeless yang kesejukan

11. Gerabak Kereta Api terpaksa dibakar atas tujuan untuk menghangatkannya


12. Eyelashes On Fleek! dan musim dingin melampau tidak dapat dipisahkan


13. Ini yang  terjadi jika anda meniup bubble dalam suhu membeku


14. Mangkuk Tandas?!


15. Terpaksa pergi Daycare walaupun suhu -30 darjah Celcius


16. Telur ayam 'frozen'


17. Tisu Tandas


18.  Setelah dua hari hujan salji

19. Detroit River, Kanada membeku

20. Pegawai Minnesota

21.  Asap kereta ke tu?

22. " Flash-Frozen Fire "

23.  Jangan cuba keringkan baju di luar

24. Anjing yang sedang mencari sisa makanan

25. Menarik tak?

26. Ais batu 

27. Setelah 2 minit berjalan kaki

28.  Sabun dan bilik mandi yang membeku

29. "Beard Froze"

30. Pintu di Minnesota

Segalanya membeku. 
Mengagumkan atau Menyeksakan?
Apa reaksi anda? -CARI
5

Bagus
8

Marah
14

Terkejut
7

Sedih
10

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (58 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote None68 14-2-2019 01:04 PM
Klu baca catatan geologi betul ler tu ygsepatutnya berlaku..panas melampau dan sejuk melampau..apa2pun aku tunggu 17/2 ni ada segolongan manusia yg percaya dunia bergelap 2 minggu..ceh
Quote dezy 14-2-2019 01:05 PM
woww..tak terbayang everyday life sejuk melampau camtu
Quote ms.mango 14-2-2019 01:23 PM
sejuk kat opis pun aku dah xtahan, apatah lg kalu sejuk cenggini....
Quote chacon 14-2-2019 01:40 PM
None68 replied at 14-2-2019 01:04 PM
Klu baca catatan geologi betul ler tu ygsepatutnya berlaku..panas melampau dan sejuk melampau..apa2p ...



kenapa 17.2 bergelap 2 minggu?


Quote misc 14-2-2019 01:45 PM
Menyeksakan.
Kalau aku mmg berdarah hidung dah kalau sejuk mcm tu.
Quote None68 14-2-2019 01:48 PM
chacon replied at 14-2-2019 01:40 PM
kenapa 17.2 bergelap 2 minggu?

Entah teori ke hypotesis mende ntah..ada baca kat FB..
Quote chacon 14-2-2019 02:03 PM
None68 replied at 14-2-2019 01:48 PM
Entah teori ke hypotesis mende ntah..ada baca kat FB..



dukhon ke?

tapi tak kan boleh tahu tarikh pulak dukhon berlaku bila






Quote intan_smsb 14-2-2019 02:26 PM
sy x mampu hidup kesejukan begini
Quote zhoney 14-2-2019 02:58 PM
Kesiannye homeless {:sigh
Quote Artemesiaa 14-2-2019 03:06 PM
Tak ada seronoknya kalau dah sejuk melampau macam ni apa kerja pun tak jalan
Quote tagas 14-2-2019 03:14 PM
aku gi kashmir suhu -4 pun dah tak bleh tido mlm dia punye gigil

ini kan lg -40

mati woo
Quote duricinta 14-2-2019 03:36 PM
Kesiannye homeless tu.. Beku segalanye
Quote noor2 14-2-2019 03:51 PM
Terasa bala menimpa mcm ni....
Quote noor2 14-2-2019 03:51 PM
duricinta replied at 14-2-2019 03:36 PM
Kesiannye homeless tu.. Beku segalanye

Kesian kucing jalanan  juga....
Quote sabundettol 14-2-2019 04:59 PM
Aduh kesiannya homeless..berilah perlindungan pada mereka
Quote sabundettol 14-2-2019 05:01 PM
Aku ni duduk 16 darjah celcius pon mcm nak teriat siat kulit kalau tak pakai losyen..kalau -40 mmg aku buat firecamp jelah dlm umah hahaha
Quote taji2906 14-2-2019 05:16 PM
peritnya aku rasa...
kalau ada kebakaran aku rasa masalah gak..
sembur air jd ais... mungkin?
ntah2 air dalam pili pun dah beku
Quote myakayina 14-2-2019 05:37 PM
benda dlm rumah pun membeku..mcm mana la tu ya..paling kesian yg homeless dan haiwan terbiar la..
Quote sapeka 14-2-2019 07:51 PM
paling kesian kat homeless
kesiannya

Lihat semua komen(21)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-7-2022 12:59 PM GMT+8 , Processed in 0.124942 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top