CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Selain Burung Awak, Burung Ni Pun Saya Takut!" - Gadis Buat Status Lucah Acah Suci

3-1-2019 01:23 PM| Diterbitkan: Lilrose| Dilihat: 12137| Komen: 43|Original author: Oleh: LilRose

Description: Orang kata, terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya. Begitu juga dengan media sosial. Perlu berhati-hati sebelum memuat naik sebarang posting kerana dikhuatiri pengguna lain salah f ...
Orang kata, terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya. Begitu juga dengan media sosial. Perlu berhati-hati sebelum memuat naik sebarang posting kerana dikhuatiri pengguna lain salah faham.


"Selain burung awak, burung ni pun saya takut"


Rasanya, hampir semua orang tahu ayat ini memiliki dua makna yang mana satu daripadanya membawa maksud berbaur lucah.

Selepas teruk dihentam netizen, pengguna Twitter yang memuat naik status berkenaan, Farra tampil memberi penjelasan dan menyifatkan pihak yang memutar belit maksud postingnya itu berfikiran kotor.



Bagaimanapun, pengguna lain percaya tindakannya itu hanyalah untuk menutup kesalahannya semata dan berlagak seolah-olah mangsa keadaan.



Kredit foto: Twitter

Menerusi ruangan komen, dipercayai gadis itu merupakan penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dan telah menyahaktifkan akaun Twitternya.

Itulah, lain kali fikir dulu kesan dan akibatnya sebelum memuat naik sesuatu di laman sosial kerana tak semua orang berpandangan positif atas sesuatu perkara terutama yang boleh dimanipulasi semua pihak. - CARI
9

Bagus
10

Marah
10

Terkejut
16

Sedih
13

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (73 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote multinicky 3-1-2019 01:38 PM
dirty minded?? ko tu yg dirty minded lulzzz.. ke mmg jenis betina kumpul2 collection burung??
Quote nadna 3-1-2019 01:39 PM
Pikat line tapi kena cerca..Hahaha
Quote saviour_09 3-1-2019 02:04 PM
twitter tak pernah menghampakan
Quote merrissa 3-1-2019 02:05 PM
kahkahkah bodoh bertingket2
Quote Iris. 3-1-2019 02:13 PM
Budak uiam lah ramai DS {:teatime
Quote fishcracker 3-1-2019 02:52 PM
patuk je kepala minah ni cik burung
Quote buapakperut 3-1-2019 02:59 PM
burung ni garang juga, iols pun takutt
Quote niena90 3-1-2019 03:14 PM
Habis tu 'burung awak' tu merujuk kepada ape? Bf ko ade taman burung mini ke kat rumah? Gitu?! Tak payah la twist cite dikk
Quote pai.kacang 3-1-2019 03:14 PM
dia yang miang.. pastu acah2 kata orang lain otak kuning
Quote awexgaban7 3-1-2019 03:44 PM
budak zaman skrg... nak ja meolz cepuk kepala tu....
Quote AbukRokok 3-1-2019 03:47 PM
burung pun dah takut
belum jumpa ular ketot/anak tikus/ekor monyet
Quote AbukRokok 3-1-2019 03:51 PM
fishcracker replied at 3-1-2019 02:52 PM
patuk je kepala minah ni cik burung

cik burung patuk kt kepala?

slap slap je kot kt pipi



Quote Spicymami 3-1-2019 04:55 PM
X heran, mmg nilah standard hijabitch zaman skrg. They look pretty, baju mekap sume mahal2 tp social n 18sx
Quote chandrahusin 3-1-2019 05:26 PM
kelakuan bdk2 skrg
aku ada 2 org kawan yg ada anak lelaki
diorg cerita selalu jumpa surat2 dr bdk2 pempuan
untuk anak2 lelaki diorg dlm beg sekolah
ni sekolah rendah ya
Quote Putriputeh 3-1-2019 05:50 PM
Motips{:teatime
Quote Putriputeh 3-1-2019 05:51 PM
Motips sangattt {:teatime
Quote Artemesiaa 3-1-2019 05:53 PM
Sebab tu hati2 bila berkata tersilap kata tak boleh uturn
Quote raihaneem 3-1-2019 05:58 PM
Iris. replied at 3-1-2019 02:13 PM
Budak uiam lah ramai DS {:teatime

Sorry...DS tu apadia...

Quote daunkari 3-1-2019 06:42 PM
alahai dik acah suci. kalau aku jadi parent budak ni siap la kau dik.

Lihat semua komen(43)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

11-8-2022 07:25 PM GMT+8 , Processed in 0.076080 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top