CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Menconteng Tembok, Dua Pelancong Berdepan Penjara 10 Tahun Di Thailand

23-10-2018 11:17 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 1860| Komen: 11

Description: Reuters melaporkan, baru-baru ini dua pelancong didakwa dengan vandalisme kerana melakukan grafiti di tembok di utara Thailand.
Sebagai pelancong, kita wajar berdisplin ketika melancong ke mana-mana negara agar tidak melanggar undang-undang tempatan sehingga mengundang masalah kepada diri sendiri.

kredit foto: carian internet

Reuters melaporkan, baru-baru ini dua pelancong didakwa dengan vandalisme kerana melakukan grafiti di tembok di utara Thailand.

Jika didapati bersalah, dua pelancong yang berusia 23 tahun itu akan dihukum penjara 10 tahun.

Kredit foto: carian internet

Kredit foto: carian internet


Furlong Lee dari Britain dan Brittney Schneider, ditahan di rumah tetamu di Chiang Mai semalam dan dihadap ke mahkamah daerah.

Rakaman video kamera keselamatan menunjukkan mereka itu melakukan grafiti pada dinding bata merah berhampiran Gerbang Tha Phae iaitu pintu masuk utama ke bandar lama bandar raya itu.

Kredit foto: carian internet

Menurut Mejar Polis, Anon Cherdchutrakulthong, apabila melawat sesuatu tempat, pelancong tidak sepatutya melakukan grafiti. Kedua-dua suspek itu mengaku bersalah. 

"Mereka tidak diwakili peguam, menambah kedua-duanya menunjukkan tanda mabuk."

Selain penjara, mereka juga berhadapan denda sehingga sejuta baht (RM127,447) atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.- CARI
23

Bagus
19

Marah
14

Terkejut
18

Sedih
16

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote minguk 23-10-2018 11:25 AM
dah pergi tempat orang bawak perangai sakai kenapa?
penjara kan sajalah 10 tahun!
Quote tripleid 23-10-2018 12:22 PM
why bother??1000 thn in future grafiti tu pulak yg akan jd tarikan pelancong.
Quote missDollie 23-10-2018 12:24 PM
Pengkid kah tu..rasakan mat saleh kepam..
Quote paz 23-10-2018 12:26 PM
Ingatkan buat cecantik. Macam segaja mencakar aja.
Quote Caranthir 23-10-2018 12:26 PM
kat thailan, hadap mak nyah, pelacur tu takda hal.. tapi ko buat vandalism, tertutama tmpt awam, suci dgn poster raja thai..  siap lah.. keh3
Quote DennisTrillo 23-10-2018 09:25 PM
Asal dr pelancong dh jd warganegara.. bole lah lps nih tulis nma dlm bhsa thai plak..Moga mereput lahh kt thailand
Quote sambaldurian 23-10-2018 09:32 PM
Keluar jail nnti voluptious nnti body nya.
Quote Shirley23 23-10-2018 09:57 PM
Nasib kau bukan buat hal di korea utara.
Quote faraway1 23-10-2018 11:07 PM
padan muka... ingat negara kau buat suka hati..
Quote Skuau 24-10-2018 12:13 PM
bodoh....mari sini Malaysia...kita orang ludah saja ini Malaysia(dengan ludah sireh)...tada kena pun...-bangla,nepal,myanmar.
Quote zuuu 24-10-2018 03:49 PM
Kalo kat malaysia paling teruk pon diberi amaran je...

Lihat semua komen(11)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-2-2023 05:14 PM GMT+8 , Processed in 0.185569 second(s), 41 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top