CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Isu Lando Zawawi Merokok Di Stesen Minyak, Pengurus Stesen Tampil Bela Pekerja

19-9-2018 10:54 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 13396| Komen: 142|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Tuduhan yang dilemparkan terhadap seorang pekerja stesen minyak Petron Setia Alam, Lolus adalah tidak benar sama sekali.
Tuduhan yang dilemparkan terhadap seorang pekerja stesen minyak Petron Setia Alam, Lolus adalah tidak benar sama sekali.

Pengurus stesen minyak tersebut William Tsang berkata yang Lolus langsung tiada niat untuk mencederakan Pengasas Brotherhood, Lando Zawawi, 34, seperti yang didakwanya.


Foto: Google
"Loius hanya memegang pemadam api berkenaan sebagai persediaan awal sekiranya berlaku kebakaran di stesen minyak berkenaan malah pin keselamatan juga tidak dibuka.

"Jika diteliti paparan CCTV yang tersebar itu, alat pemadam api berkenaan diletakkan di atas lantai sebagai langkah berjaga-jaga sekiranya kejadian tidak diingini berlaku.

"Dakwaan Loius telah mengacukan alat pemadam api ke muka pelanggan (Lando) juga palsu!"


William juha menafikan dakwaan Lando yang mengatakan dia hanya merokok sebaik berada di dalam kenderaan dengan tingkap bertutup.

Tambahnya ada beberapa pelanggan dan pekerja yang menjadi saksi kejadian tersebut memberitahu yang dia merokok dengan tangannya keluar dari tingkap kereta, selain berang selepas ditegur.


"Banyak tuduhan yang dibuat Lando bertentangan dengan kenyataan beberapa saksi kejadian.

"Lando memberitahu dia merokok ketika tingkap kenderaannya ditutup rapat sedangkan ianya tidak benar!

"Sekali pun dia berada di dalam kereta ketika itu, serbuk pemadam api itu bukanlah ancaman terhadapnya kerana ia tidak boleh menembusi cermin tingkap."

William menyatakan yang tanda amaran merokok juga ada dilekatkan dan Lando secara terang-terangan melanggar Peraturan Kawalan Tembakau (Pindaan) 2017 yang menetapkan bahawa merokok dilarang sama sekali di mana-mana stesen minyak.

"Saya tidak akan berkompromi soal keselamatan. Tindakannya itu telah menyebabkan semua pelanggan dan pekerja berada dalam bahaya.

"Saya akan menyerahkan perkara ini kepada pihak berkuasa untuk siasatan."

Sebelum ini, media sosial kecoh bila Lando berang selepas ditegur seorang pekerja asing gara-gara merokok di stesen minyak. -CARI
21

Bagus
13

Marah
15

Terkejut
15

Sedih
10

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (83 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote shernazz 19-9-2018 10:12 AM
Bagus..dia back.up oekerjanya
Bangla tu pon mmg dia buatnkoje dia la
Kalau dia x oegang pemadam.api tu..terjadi apa apa..mmg dia akan dipersalahkan...

Iols penah jumpa sorang apek ni on the phone sambil isi minyak...bangla ni tegur pon dia buat x tau....isi minyak lama.juga...dkt rm100(sbb iols belakang kete dia)
Pastu manager dari dalam keluar ..apek juga lah..jerkah...trus cepat cepat habiskan n off phone trus blah...

Choi kan..terbakar aku n anak.aku mcmana?
Quote zulka 19-9-2018 10:14 AM
saper lando ni? samseng sgt ke
Quote taji2906 19-9-2018 10:18 AM
zulka replied at 19-9-2018 10:14 AM
saper lando ni? samseng sgt ke

tukang turap jalan berlubang
Quote budaktua 19-9-2018 10:18 AM
yg utama & jelas..

kenapa perlu merokok di situ...?

kamu aktiviis...sdh buat kerja bagus..ok lah..tp itu bkn lesen utk membuat sesuatu yg lain yg tk bagus pulak sesuka hati....
Quote prettyuglybabe 19-9-2018 10:20 AM
bodoh kot jantan ni..
cctv bersepah kat station tu..
kalau tempat takde cctv boleh la nak membongak..
ego tinggi melangit..
patutnya owner station pun buat report polis terhadap lando ni..
atas kesalahan merokok di tempat larangan..
Quote chinta89 19-9-2018 10:21 AM
jgn pandang rendah kat staff yg isi myk x kira la melayu, cina, bangla, nepal etc. please fikir keselamatan org lain! ko nk mampus, pegi bakar diri sendiri. jgn duk main fon, atau merokok kat stesen myk.

ape ke penting sgt duk main fon/rokok kat stesen myk? mcm la boleh mati kalau x main fon/merokok kat situ.
Quote paz 19-9-2018 10:22 AM
Eh kau ni aktivist kan.

Tak kan tak paham bende dilarang di kawasan pam minyak.

Saman ajalah mamat ni.
Quote kelana36 19-9-2018 10:31 AM
bohong la kalau isap rokok dalam kereta tingkap tutup...
Quote bangcak 19-9-2018 10:31 AM
bila da buat salah, gigih nak tegak benang basah.

biasanya org2 gini ramai yg sokong.
penyokong mesti backup
"jgn la semata2 hal kecik merokok kat pam minyak, suma org lupa jasa dia tampal lubang2 jalanan"

ada org yg jauh lebih suci dari lando.
tiap2 tahun dia bg duit kat org hampir seluruh negara.
jgn la salahkan dia songlap berbiliyon.
jgn la salahkan dia serah tanahair pada negara komunis.
kita rakyat tak terkesan pon dgn kesilapan kecik dia tu.
Quote SWORKS27 19-9-2018 10:33 AM
whatever la lu LANDO..lu lansi bagi la alasan bodo ke apa...wa nak cakap..lu tetap BODO...lu isap dalam kawasan larangan..lu punya kereta ada dalam kawasan larangan...
lu ingat lu punya kereta meletup diam2 saja ka...
pigilaaa lu LANDO...lu sudah bagus buat kerja tutup lubang sana sini.

tiba2 lu jadi BODO sebab ini isu....
Quote saladin780 19-9-2018 10:35 AM
perokok kat malaysia ni kebanyakannya mmg bangang pon..nuff said  
Quote kucingitam 19-9-2018 10:43 AM
selalu je terjumpa org isi minyak sambil main phone..aduhai..kita yang isi minyak dekat situ mmg rasa nak blah cepat2 takut terbabit sama kalau terbakar ke apa kan..
Quote skymania 19-9-2018 10:43 AM
ni spesis manusia bangsat yg merokok kt stesen minyak..

klu nanti terbaka meletop ko sorng2 takpe la jugak..
Quote snazzydaisy 19-9-2018 10:43 AM
Lando yg acah sado tapi sebenarnya bodo!!!
Hisap rokok dlm kete, tingkap tertutup, yeah rrrrright bruh!
Harap satu hari nanti hang cedera/mati terbakaq!
Quote noradaniez 19-9-2018 10:50 AM
Aku mmg nyampah dgn dia dr seekers lg.
Quote asyriqa 19-9-2018 10:51 AM
Ni mmg spisis tongong takleh di ajar..ko nk rentung sila rentung sensorang jgn lak manusia yg tak bersalah ni sama terbakor
Quote minguk 19-9-2018 11:02 AM
takkan la benda simple tak boleh fikir lando?
klau bab menurap jalan memaki kerajaan kemain ko kan..
Quote makita 19-9-2018 11:03 AM
Dia punya justifikasi seolah2 dia mangsa tu menjela2. Isu utama ko merokok di tempat larangan kan. Perbuatan ko berpotensi jadikan ramai orang mungkin mati terbakar takde ko pk.
Quote Foxey 19-9-2018 11:06 AM
Don't be selfish, nak mati, mati sorang. Jangan libatkan orang lain yang nak hidup.

Lihat semua komen(142)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-2-2023 01:09 PM GMT+8 , Processed in 0.091132 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top