CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Gosip Socmed Lihat artikel

Dituduh Lalang Dan Macai, Adi Putra Berdoa Di Masjid Nabawi

15-5-2018 03:23 PM| Diterbitkan: Cari-Azza| Dilihat: 7665| Komen: 41|Original author: Oleh: Azza

Description: Sukar untuk menjadi Adi Putra. Aktor yang penuh rencam dan liku dugaannya. Manakan tidak, kontroversi tidak pernah surut dalam kamus hidupnya.Setelah mendapat kerakyatan Malaysia dan boleh mengundi, A ...


Sukar untuk menjadi Adi Putra. Aktor yang penuh rencam dan liku dugaannya. Manakan tidak, kontroversi tidak pernah surut dalam kamus hidupnya.

Setelah mendapat kerakyatan Malaysia dan boleh mengundi, Adi berani menyatakan pendiriannya yang menyokong Barisan Nasional (BN), siap dengan tanda pagar #hebatkannegaraku serta sentiasa mengemaskini akaun Instagramnya dengan menonjolkan pemimpin BN.

Pengakuannya ini umpama makan diri kerana ramai yang menyampah dengan kata-kata tersebut, seolah-olah membodek kerajaan sebelum PRU. Apatah lagi ramai yang pelik bagaimana penduduk tetap boleh mengundi?

Pelbagai kecaman dan kata nista diterimanya lalu ditelan tanpa jawapan. Terbaru, Adi memuat naik gambarnya yang berdoa di Masjid Nabawi, Madinah Munawarah dengan mendoakan kebaikkan kepada semua Muslimin. Biarpun digelar lalang atau macai, dia akan terus berjuang demi agama dan bangsa.

Foto : IG Adi Putra

Ramai yang terkesan dengan doa yang dibacakan Adi Putra lalu meminta Adi bersabar dengan kerenah manusia yang tiada adab.




Mungkin Adi terkesan dengan pendapat netizen yang agak sangsi dengan kerakyatannya hingga membolehkan Adi mengundi. Ini kerana sebagai penduduk tetap (dahulunya warga Singapura), Adi sepatutnya memegang ic merah bukannya kad pengenalan biru. Ini membuatkan ramai yang merasakan Adi menggunakan saluran tertentu bagi membolehkannya mengundi.


Namun, Adi tidak membalas sebarang komen netizennya walaupun diasak bertalu-talu dengan komen terbaru yang mengatakan Adi sengaja ke Madinah lalu menunjukkan gambarnya beribadat.


Ada sahaja komen netizen yang tidak berpuas hati kan? 

Namun diharapkan sempena Ramadan yang bakal kunjung tiba, makcik atau adik-adik bawang diharapkan dapat menjaga mata, mulut dan jari daripada berkata atau menulis kata-kata yang tidak elok atau menyakiti hati sesama saudara. - CARI 
9

Bagus
3

Marah
13

Terkejut
5

Sedih
11

Lawak
12

Bosan

Friends Rank (53 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote idakamaruddin 15-5-2018 03:29 PM
benci btl statement last tu nak sgt guna ayat pekida tu

aku pn pelik cane dia dpt ic biru

moh leer kita pakat2 report polis kot2 la dia ada masuk skim beli ic ke apa ke biar madey siasat smpai akar umbi
Quote wadiunong 15-5-2018 03:33 PM

erkk perlu ke nak tunjuk tengah berdoa macam tu sekali?

Quote jlo 15-5-2018 03:35 PM
next...........
Quote famri7 15-5-2018 03:58 PM
Gigeh gila....bg kamera dkt bini serkup gemuk dia.."awak boleh tak ambik gamba saya berdoa drpd depan ya, saya nk blakon bedoa kepada Allah..nanti boleh upload dkt insta..dpat like bnyk nanti"...bini serkup gemok "baiklah buat muka ikhlas ya bang" ..
Quote chinta89 15-5-2018 04:03 PM
komen aku:

1. bukan nk pertikai, tp tlg jelaskan mcmne blh mengundi??? ke kau pengundi hantu yg dibayar??? kenapa senyap kalau x bsalah?

2. acah2 supaya org nmpk ko x bsalah, lalu up gmbr mcm ni? motif jd penunggang agama?
Quote MatDeghem 15-5-2018 04:03 PM
gigih nak tunjuk satu malaya lu berdialog dengan Tuhan.......

sapa yg petik gambar dia masa dia berdoa tuuu ?

Quote kuzaime 15-5-2018 04:14 PM
Dia cuma dpt taraf penduduk tetap aje kan, mana boleh mengundi???
Quote nolya 15-5-2018 04:19 PM
Tempat Adi solat tu mcm takade orang je... selalunya suasana dlm masjid nabawai tak pernah lengang, pasti ada kelibat orang2 lain sebelah menyebelah. Adi Putra mcm aman2 je solat sendirian di kawasan tu.
Quote mieymiey 15-5-2018 04:24 PM
Motif nak berdoa siap ada statement 'aku yang dipanggil lalang dan macai'. Engko ingat Allah kisah ker pasal parti politik yang ko sokong pun
Quote tagas 15-5-2018 04:37 PM
gigeh suruh org lain amek gambaw
Quote zaraaqilah 15-5-2018 04:40 PM
MatDeghem replied at 15-5-2018 04:03 PM
gigih nak tunjuk satu malaya lu berdialog dengan Tuhan.......

sapa yg petik gambar dia masa dia  ...

kannn.....hahahhaaa...please abe...jgn malukan diri
Quote mohdcrow 15-5-2018 04:46 PM
nama pun pelakon~
Quote tomaz 15-5-2018 05:06 PM
Lama dah x nmpk hannah montana. Mana eh? Mereput dah ke

Kosser la adi. Menunggang je keje nya
Quote fliphair8 15-5-2018 05:14 PM
Motip nak bagitahu berdoa.....doa antara kita dan tuhan sudah ler.....penunggang keledai ni
Quote BookerT 15-5-2018 05:16 PM
mak hayam adi ni warganegara ke nyah?
Quote BookerT 15-5-2018 05:16 PM
kuzaime replied at 15-5-2018 04:14 PM
Dia cuma dpt taraf penduduk tetap aje kan, mana boleh mengundi???

itu lah mak tanya ni...ke dia dah jadi warganegara nyah?
Quote abangadek 15-5-2018 05:26 PM
siapa yang ambik gambo?
Quote fox. 15-5-2018 05:30 PM
Edited by fox. at 15-5-2018 05:55 PM

satu akak nak cakap, raudhah karpet berwarna HIJAU ya! karpet warna MERAH BUKAN kawasan raudhah. Apa betol ko berdoa di raudhah?

Quote armin 15-5-2018 05:32 PM
Tun M sila siasat

Lihat semua komen(41)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-10-2022 06:47 AM GMT+8 , Processed in 0.083875 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top