CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

'Tun Jalan Terhegeh-hegeh, Tapi Dua Kali Jadi PM! Kau Ada Apa?'

11-5-2018 02:54 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 5458| Komen: 13|Original author: Oleh: Ain

Description: Tersilap pertuturan di laman sosial, buruk padahnya. Betullah seperti kata-kata A. Samad said menerusi sajaknya berjudul 'Betulkan yang Biasa, Biasakan yang Betul'.
Tersilap pertuturan di laman sosial, buruk padahnya. Betullah seperti kata-kata A. Samad said menerusi sajaknya berjudul 'Betulkan yang Biasa, Biasakan yang Betul'.

"Jarimu hebat bertutur di Facebook alam maya,"
petikan sajak berkenaan.

Pengguna media sosial hari ini bagaikan sudah tiada batasan sempadan menyuarakan apa yang terbuku di hati terutama selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang menyaksikan Tun Dr Mahathir Mohamad kembali sebagai Perdana Menteri ke-7.


Foto: Reuters

Terbaru, seorang pengguna Facebook dengan lancangnya menghina Dr Mahathir dengan mempertikaikan kebolehannya meneraju negara memandangkan dia sudah uzur.

"Mahathir ni, jalan pun terhegeh-hegeh. Macam mana nak jadi ketua nombor satu negara?"
tulisnya.



Penghinaan itu mencetuskan kemarahan di kalangan netizen yang rata-rata menyanjungi kehebatan Dr Mahathir.

Kerana mulut, badan binasa. Berbakul kecaman diterima individu terbabit kerana mengeluarkan kenyataan menghina sedemikian.


Takkan Mahathir nak berlumba dengan Agung kot





Biadab betul!


"Ibu bapa tak ajar dia menghormati orang tua ke? Perdana Menteri pula tu yang dihinanya!"
tulis netizen.




Itulah, cakap siang pandang-pandang. Kan tak pasal-pasal kena hentam dengan netizen.

"Walaupun terhegeh-hegeh, otak dia laju, tak macam kau dik,"
kata netizen.


Foto: FB Resepi Sedap Bawang Channel

Sementara itu, segelintir netizen beranggapan individu berkenaan sebenarnya merupakan penyokong Barisan Nasional yang masih tidak dapat menerima kekalahan parti itu dalam PRU14.

Sesuailah dengan umurnya yang hampir mencecah seabad itu. Jarang kita lihat warga emas lain sebaya dengannya masih mampu berjalan sendiri tanpa bantuan. Ditambah pula dengan otaknya yang masih cerdas.

Golongan muda pun belum tentu dapat mencabar kehebatannya, ada hati nak menghina Perdana Menteri ke-7 itu! - CARI
30

Bagus
24

Marah
15

Terkejut
12

Sedih
14

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (110 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote shernazz 11-5-2018 03:01 PM
Biasa la macai..
Macai mana mana parti pon.akan.kondem selagi.boleh walau xda isu
Quote armin 11-5-2018 03:29 PM
Nak jd macai boleh tp sila jgn jd bodoh. Yg kutuk tu entah2 tak sempat hidup sampai umur 93 tahun pun. Umur 60 dah sakit mcm2 lagi nak suruh pm jln laju2
Quote awekjepun 11-5-2018 03:50 PM
Aku paling kagum tun x nyanyuk pun di usia 93thn.. bab cara bjalan tu, mmg la cam tu..dh tua kan. Berminat sgt nk tahu cara tun jaga kesihatan.
Quote BedahBedul 11-5-2018 04:49 PM
Apa nama macai tu? Nape di blurkan tt, iols nak gak intai instagram bimbo tu
Quote Inezkhalidi 11-5-2018 08:21 PM
Agong memang jenis berjalan laju... Kagum aku masa mula-mula tengok.
Quote faraway1 11-5-2018 10:00 PM
tun M walaupun 93 tahun, tapi tengok betapa sihat dna tegapnya nya dia..
mostly melayu umur tu dah bongkok dan sangat uzur...
Quote bungarose 11-5-2018 10:24 PM
Badan tun m maybe 92....kecerdasan otak betapa maju kehadapan dia berfikir jauh tinggalkan minah tin kosong bodoh yg hanya gunakan fizikal org utk menghina.
Quote besarkecik 12-5-2018 12:03 AM
Inezkhalidi: Agong memang jenis berjalan laju... Kagum aku masa mula-mula tengok.


Bukan jalan laju, tapi jalan yang berwibawa.
Quote felinecat 12-5-2018 08:52 AM
awekjepun replied at 11-5-2018 03:50 PM
Aku paling kagum tun x nyanyuk pun di usia 93thn.. bab cara bjalan tu, mmg la cam tu..dh tua kan. Be ...

Tgok interview bersama straits time. Bukan setakat pasal makan, pasal minda suruh banyak membaca, Dan buku2 yg die baca pasal heroism, semangat lg ad lg. Die x constraints, cume jantung die je xtahan die kata.jantung xdgr badan die, 2 Kali bypass. Stop eating if u feel the food is good to avoid your stomach from expanding
Quote giyomi 12-5-2018 03:21 PM
Macai Dedak bn, what you expect
Quote batmana 12-5-2018 06:11 PM
bdk2 cmtu, tk baca berita , media lain, takat tgk tv, berita rasmi, tgk drama,
kalu online, takat jadi bdk wechat.
tu yg otak jadi cmtu..
Quote notsospecial007 14-5-2018 11:36 AM
keyboard warrior jaa tuuu.. bukannya tau apa pun budak tu.. memalukan ja
Quote EncikRhoma 14-5-2018 11:51 AM
alahhh...najib pun orang kata jalan kepit. Standard la kalau kena kutuk ni. Tapi aku tengok komen kat sosmed, ramai budak2 sekolah sokong najib

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-7-2022 02:23 AM GMT+8 , Processed in 0.072981 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top