CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Ketua Jabatan Yang Bersubahat Mungkin Digugurkan - Tun M

11-5-2018 12:17 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 16847| Komen: 263

Description: "Ketua-ketua jabatan tertentu mesti digugurkan. Saya dapati sesetengahnya bersubahat dan membantu pemimpin terdahulu yang kleptokrasi."
"Ketua-ketua jabatan tertentu mesti digugurkan. Saya dapati sesetengahnya bersubahat dan 
membantu pemimpin terdahulu yang kleptokrasi."


Memetik BH Online, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian ketika mengulas mengenai kemungkinan kerajaan menggugurkan beberapa ketua jabatan terbabit.


Foto: Reuters

Menurutnya, tindakan itu merupakan antara agenda pembaharuan yang akan dilaksanakannya sebaik menduduki kerusi perdana menteri.

Dr Mahathir menegaskan, langkah itu perlu diambil bagi memastikan pentadbiran kerajaan tidak terpalit dengan amalan memudaratkan.


"Sesetengah orang yang rapat dengan saya dikunjungi Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan ada juga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysi (SPRM) dan mereka dikenakan cukai tambahan (ketika pentadbiran kerajaan terdahulu).

"Saya akan pulangkan semula (duit mereka)," katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai masalah kewangan negara, Dr Mahathir berkata, Bank Negara mengesahkan keseluruhan hutang dipinjam kerajaan terdahulu daripada institusi kewangan berjumlah hampir RM800 bilion.

"Tetapi sebenarnya saya jangka jumlah yang tersembunyi dipercayai mencecah RM1 trilion," katanya. - CARI
11

Bagus
7

Marah
3

Terkejut
12

Sedih
9

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (46 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote estrelle 11-5-2018 11:52 AM
Apandi,hashim spr sila berambus.
Quote onexox97 11-5-2018 12:04 PM
so sapa pro najib blh letak jawatan kalau tak mahu dipecat
Quote zidane_ziege 11-5-2018 12:07 PM
Prof kangkung kena letak jawatan tak?
Quote lonso 11-5-2018 12:10 PM
Buang2 yg bersubahat
Quote arasham 11-5-2018 12:15 PM
zidane_ziege replied at 11-5-2018 12:07 PM
Prof kangkung kena letak jawatan tak?

Ramlah Adam? Menyampah betul tgk penjilat ni
Quote zidane_ziege 11-5-2018 12:16 PM
arasham replied at 11-5-2018 12:15 PM
Ramlah Adam? Menyampah betul tgk penjilat ni

The latest kangkung..yg Tun M mai event dia tu..
Quote arasham 11-5-2018 12:19 PM
zidane_ziege replied at 11-5-2018 12:16 PM
The latest kangkung..yg Tun M mai event dia tu..

Tak perasan yg Mana. Yg Saya tgk kat bernama ke W tv Dr dari majlis Prof negara itupun mmg dahsyt punya jilat
Quote arasham 11-5-2018 12:19 PM
zidane_ziege replied at 11-5-2018 12:16 PM
The latest kangkung..yg Tun M mai event dia tu..

Tak perasan yg Mana. Yg Saya tgk kat bernama ke W tv Dr dari majlis Prof negara itupun mmg dahsyt punya jilat
Quote dianaris 11-5-2018 12:21 PM
tolong bersihkan sekali yg dari bahagian pendidikan tinggi ni.. memalukan institusi pendidikan je..
Quote JunkMail 11-5-2018 12:22 PM
Jgn buang je...kalau bersalah kasi sumbat dlm penjara..terutamanya Najib laki bini anak beranak..mohon tangkap dgn kadar mee segera
Quote R2D2 11-5-2018 12:25 PM
termasuk Pengerusi Tabung Haji
Quote noor2 11-5-2018 12:26 PM
Syabas. ..Tun dah mula buat kerja. ...elok dipenjara semua yang vvip yang zaman najib lepas macam tu ja
Quote Iema5008 11-5-2018 12:28 PM
Buang saja sesapa yg asek ckp najib tu nek sedara mah kak sedara atau mah kwn baik jib tu spupu segala... naik nyampah dgn kronisme ni
Quote finesse 11-5-2018 12:28 PM
Buang kat gaung la..
Hujung2 buat perangai menyusahkan org lg.
Quote otai_g 11-5-2018 12:29 PM
x patut btl ketua jbtn ni. Gaji dah besar lg mau mkn dedak.
Quote Bedah.Cun 11-5-2018 12:31 PM
Kejar pencacai2 umno kecil2an juga
Quote chiquititamichi 11-5-2018 12:34 PM
Byk kalau nak dikorek...abis semua buang gred2 jusa kakitgn awam tu kena pecat.....
Quote cm_matjawasp 11-5-2018 12:36 PM
R2D2 replied at 11-5-2018 12:25 PM
termasuk Pengerusi Tabung Haji

Ha ha ha..dia ada buat event dgn kementerian minggu depan tapi katanya duit sendiri bila dah kalah puak yang booking penginapan cancell sendiri " tak berani katanya nanti Azeez tak bayaq mampuih aku"
Quote Maideen. 11-5-2018 12:36 PM
Bagus. Buang orang LHDN tu.....

Lihat semua komen(263)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 05:51 AM GMT+8 , Processed in 0.071955 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top