CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Tak Cukup Satu, Ayam Sumbat Keju Jalapeno Memang Terbaik

8-5-2018 06:26 PM| Diterbitkan: Cari-Nora| Dilihat: 4464| Komen: 16|Original author: Oleh: Diba S.

Description: Pernah makan ayam Le Cordon Bleu?

Pernah makan ayam Le Cordon Bleu? Sedap kan? 

1.       Dalam sebuah mangkuk, campurkan krim keju, mozzarella,cheddar,daging rangup, jalapeno dan lada hitam. Gunakan sudu dan ambil campuran tadi dan letakkan di atas plastik pembalut dan gulung seperti bentuk sosej dan letakkan dalam peti sejuk.

2.       Dalam masa yang sama, lenyekkan dada ayam yang diletakkan di dalam plastik pembalut. Perasakan dengan garam dan lada hitam. Potong campuran keju tadi dan letakkan atas dada ayam. Gulung seperti burrito dan pin menggunakan lidi  pencungkil gigi.

3.       Kemudian rendamkan dalam susu mentega. Dalam mangkuk yang lain letakkan tepung dan perasakan dengan rempah-rempah dalam bahan di atas beserta garam dan lada hitam. Kemudian letakkan di dalam mangkuk tepung tadi. 

4.       Goreng ia di dalam minyak panas lebih kurang 3 minit. Kemudian letakkan dalam ketuhar dengan suhu 180°C selama 10 minit.

5.       Sedia untuk dimakan! -CARI

Foto: Twisted
28

Bagus
23

Marah
26

Terkejut
23

Sedih
39

Lawak
16

Bosan

Friends Rank (155 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote grizz 14-5-2018 10:36 AM
alamak malasnye nk wt..
bli kt taxes chicken jela cmni..
Quote anno_miss 15-5-2018 06:48 AM
grizz: alamak malasnye nk wt..bli kt taxes chicken jela cmni..

Ooooo kt texas chicken ado jual ye. {:hooray
Quote chinta89 15-5-2018 08:36 AM
nampak sedappppppppp
Quote syue86 15-5-2018 09:31 AM
pernah makan cordon bleu tu sbb curious..skali xmampu habiskan sbb besar plak..hahaha
Quote Owlknight 21-5-2018 08:37 AM
1 sudu besar garam? Kalau dengan cheese lagi masin tak? Maaf ye, sy baru nak belajar memasak.
Quote Amalinarazi 22-5-2018 12:44 PM
Macam sedapp
Quote alesandra 23-5-2018 12:33 PM
tak sedap pun jalapeno kat c.texas tu...
Quote ecahaha 28-5-2018 03:25 PM
susu mentega tu cemana?
Quote mariane 11-6-2018 03:55 PM

rasanya buttermilk, ada jual dalam kotak
Quote twinkleboo 9-4-2019 04:08 PM
Kenapa macam terbakar jer
Quote Chimicuri 20-3-2021 02:17 AM
Sedapnya.. tq share resepi
Quote makankuihku 20-3-2021 01:32 PM
saya selalu nak beli jalapeno tapi kat pasaraya umah jarang ade
Quote Guli 29-4-2021 06:35 PM
Tq share resepi..
Quote Guli 29-4-2021 06:36 PM
Sedap jugak rasanya ,,,, ayam pulak Tu
Quote Guli 29-4-2021 06:37 PM
Rasanya jalapeno ni pedas tak
Quote sapasapa 14-5-2021 02:44 PM
Sedap ni..boleh cuba

Lihat semua komen(16)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 03:47 AM GMT+8 , Processed in 0.075103 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top