CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Kerana Penyukat Beras Je Pun, Sakan Netizen Membawang!

8-5-2018 01:40 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 9907| Komen: 50|Original author: Oleh: Ain

Description: Bak kata pepatah, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Begitu jugalah yang akan berlaku sekiranya pengguna tersilap langkah di media sosial.
Bak kata pepatah, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Begitu jugalah yang akan berlaku sekiranya pengguna tersilap langkah di media sosial.

Tersalah tulis sedikit, pasti meriah sakan ruangan komen dengan kecaman makcik bawang.




Seperti yang berlaku baru-baru ini, seorang wanita disindir bertubi-tubi hanya kerana memberi pendapat terhadap gambar yang dimuat naik menerusi Facebook Siakap Keli (SK).


Loading FB Post...


Gambar berkenaan memaparkan sejenis tin yang digunakan untuk menyukat beras dengan kapsyen 'Apa namanya di tempat anda?'.

Posting berkenaan meraih pelbagai reaksi positif daripada netizen yang menunjukkan masih ramai di antara mereka menggunakan penyukat beras seumpama itu.

Bagaimanapun, netizen mula panas hati apabila seorang wanita memberi komen seolah-olah memperlekehkan kaedah turun-temurun nenek moyang kita menyukat beras.


Euwwww




Komennya itu mengundang kecaman netizen yang bukan sahaja menyindirnya, malah dia disamakan dengan adik kepada pelakon dan pengacara, Neelofa iaitu Ameera Khan.

"Mesti beras tak pernah habis kalau pakai benda ni,"
sindir netizen.




Pun begitu, segelintir netizen menyebelahi individu berkenaan dan mendakwa dia hanya bergurau. Malah, penggunaan 'Euww' itu merujuk kepada kenyataan digunakan Ameera suatu ketika dahulu ketika memerli peranti SAMSUNG.


Sakan betul rakyat Malaysia membawang


Foto: FB Siakap Keli

Itulah, apa sahaja yang ditulis di laman sosial memang sangat mudah disalah erti. Jadi, gunakanlah media sosial sebaiknya. - CARI
13

Bagus
19

Marah
15

Terkejut
19

Sedih
12

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (92 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote armin 8-5-2018 02:08 PM
Warga fb ni jenis senang triggered eh. Tp kenapa tak simpan dlm rice dispenser tuh. Memang better pakai pun sekarang dah 2018 takkan nak pakai tin lagi. Hygienic la sikit.
Quote weezerfan 8-5-2018 02:14 PM
Minda rakyat dah makin mundur semundur jibby!
Quote harkktuih 8-5-2018 02:18 PM
xde isu pun kalau dia pakai tin susu sbg pengukat..atau pun guna tempurung kelapa..mcm la kalau guna rice dispenser rasa nasik tu lg sedap..
Quote haryatie 8-5-2018 02:18 PM
kalau budak sekarang mmg mana dia tahu yg lama2 tu
ank prempuan aku masa kt kpg kakak aku mintak dia ambilkan talam kat dapur
dia ckp dia x tau apa benda tu
aku ckp dulang baru dia tahu..
Quote sharlenetexas 8-5-2018 02:23 PM
Teringat pengukur kelapa jenis duduk. Nostalgia betul.
Quote dekmieDandy 8-5-2018 02:39 PM
mak aku guna yg brand murah sikit tu, 50 kot kat lazada

still x paham napa tong beras Tupperware tu kemain mahalnye
Quote grizz 8-5-2018 02:45 PM
tupperware tu klu bli bleh bli beras bekilo2..
kejadahnye nk bli benda alah tu..
bkn bleh mkn pon..bek aku bli beras bekampit2..
bole wt isi perot gak..
Quote rospinki 8-5-2018 02:52 PM
Edited by rospinki at 8-5-2018 02:56 PM

Bimbonya minah ni..alang2 bersukat tupperware kau kira sebijik2 je beras tu. Baru bebaloi ko simpan dlm bekas mahal. Tu namanya pot =250gm
kalau cupak besar sikit kot
Quote kucingitam 8-5-2018 03:05 PM
aku srg je ke yg rasa dia gurau je?
Quote fliphair8 8-5-2018 03:09 PM
Belagaknya......aku pakai tong kayu bertutup jek...beli periuk nasi letrik kan datang sekali ngan cup tu....gigih nak bertupperware
Quote sapeka 8-5-2018 03:15 PM
itu pun jadi isu ka?
adoihhh
Quote BoongaKertas 8-5-2018 03:49 PM
naifnya meols. meols ada 1 soalan. kalau letak dlm bekas tupperware mcm tu kan, terhindar/terpelihara ke beras dari kutu beras? *soalan serius* sorry sbb noob
Quote buragazz 8-5-2018 05:58 PM
Eleh dia pun model yang outdated.. tupperware dah tukar kan yang model slim sikit tu yang sebuku macam kotak ni membazir ruang
Quote damian_lee 8-5-2018 06:06 PM
Rice dispenser tu dah berkurun lama
Rumah aku dah berkurun pakai .. koser sangat nak meng euwww kan orang ... orang batak jer sikit2 mengeuwwwkan oramg
Tapi gantang (kalau x salah nama dia) .. aku masukkan sekali dalam dispenser tu .. LOL
Quote pearl.silver 8-5-2018 06:48 PM
Umah mak dulu sukat guna tempurung..tempurung tu sampai dah licin cantik je..beras pula simpan dalam tempayan
Quote dani-rox 8-5-2018 07:06 PM
Orang zaman sekarang makan quinoa. Kau masih makan nasi ke dik? Eeeuuww... Wat u talking about.



apapun, seumur hidup ai, dah pernah guna tin dan tempurung utk sukat beras. sihat jah semua org, siap makin menggebu lagi
Quote salmon-suki 8-5-2018 07:36 PM
Aiols x sukat pn beras time nak masak..agak2 je..hihi..simpan beras pn dlm container beli kat daiso..kedap udara jgk haa..elegan and lg cantik laa drpd bekas tupperware tu..hihihi{:shy
Quote bukanomi 8-5-2018 11:21 PM
BoongaKertas replied at 8-5-2018 03:49 PM
naifnya meols. meols ada 1 soalan. kalau letak dlm bekas tupperware mcm tu kan, terhindar/terpelihar ...

Sama jek. Ada kutu gak
Quote mjla 8-5-2018 11:41 PM
Ada tware edisi khas
Isi beras skali je
Tak perlu tambah2
Beras takkan kurang

Lihat semua komen(50)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-7-2022 02:24 AM GMT+8 , Processed in 0.080859 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top