CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Cinta Kolesterol - Pasangan Ini Berjaya Turunkan Berat Sebanyak 45kg!

30-4-2018 12:33 PM| Diterbitkan: Cari-Amiey| Dilihat: 5982| Komen: 24|Original author: Oleh: Amiey

Description: Tidak ada yang lebih menggembirakan hati selain daripada dapat mengurangkan berat badan serta mendapat sokongan daripada pasangan masing-masing sepanjang tempoh tersebut.
Tidak ada yang lebih menggembirakan hati selain daripada dapat mengurangkan berat badan serta mendapat sokongan daripada pasangan masing-masing sepanjang tempoh tersebut.


Itulah yang berlaku pada pasangan romantis, Mohamad Affandy Mohd Amran Chan,33 dan Rahmatunnadrah Haji Mohamed, 33 yang sama-sama berganding bahu dalam usaha untuk menurunkan berat badan.

Usaha pasangan ini harus mendapat pujian kerana mereka saling mendorong dan menyokong satu sama lain bagi memastikan impian mereka tercapai. 



Misi utama mereka adalah mahu memakai baju pengantin yang digunakan semasa hari persandingan mereka bersempena dengan ulang tahun perkahwinan yang ke 6 pada September tahun lalu. 


Menariknya, Affandy berjaya menurunkan berat sebanyak 45kg manakala isterinya, Nadrah mengalami penurunan sebanyak 14kg!

"Kisah kami ini macam cinta kolesterol. Tapi dua-dua versi gemuk. So,nak sihat kedua-dua kena berkorban. Makan pun kami dah kongsi. Nak romantik balik, makan sama-sama benda yang sama,' ujar Nadrah seperti yang dipetik dari Mingguan Wanita

Foto: Mingguan Wanita

Mereka berjaya mencapai misi utama iaitu untuk mengenakan kembali baju pengantin pada 29 September yang lepas. 

Foto: Mingguan Wanita

Saling Melengkapi dan bekerjasama..

Foto: Mingguan Wanita

Nadrah turut mengakui yang ketaksuban mereka berdua untuk mencuba pelbagai makanan merupakan penyumbang kepada masalah kegemukan yang dialami oleh mereka. 

Titik tolak perubahan...

Foto: Mingguan Wanita
Dalam pada itu, Nadrah turut berkongsi tips bagaimana mereka berjaya menurunkan berat badan bersama... 

Foto: Mingguan Wanita

Foto: Mingguan Wanita

Menu diet...

Foto: Mingguan Wanita

Memang terbaik kan? Kisah mereka ini boleh dijadikan sebagai sumber inspirasi kepada semua terutama sekali bagi suami yang mahu isterinya kurus tapi diri sendiri pun mengandungkan anak gajah!-CARI
25

Bagus
34

Marah
25

Terkejut
17

Sedih
39

Lawak
25

Bosan

Friends Rank (165 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote besarkecik 30-4-2018 12:51 PM
Tahniah!
Tapi i tersangat hairan bila orang taknak kurus dengan alasan boipren / laki suka fizikal tembam.
Kak, ni bukan pasal suka tembam atau chaser, ni sebab kesihatan & senang utk solat.
Kau mampu ke duduk antara dua sujud / tahyat akhir dengan fizikal bunjut kau tu?
Quote Artemesiaa 30-4-2018 12:59 PM
Kalau kerja dalam pasukan selalu lagi cepat akan berhasil mencapai kejayaan
Quote ms.mango 30-4-2018 01:02 PM
tahniah
Quote paz 30-4-2018 02:02 PM
Suka tau macam ni. Well done sangat.
Quote mejaputih 30-4-2018 03:08 PM
well done! bila dah kurus nmpk muda..mcm the wife masa gemuk nmpk makcik2 sgt...yg husband pulak bila dah kurus baru nampak well look..keep it up! boleh lg kurangkan berat tu..slow & steady, ya!
Quote chicozinn 30-4-2018 03:11 PM
oh, tomyam leh burn calorie cpat ea?kalu cmtu meollss nak tala tomyam je la..hik2
Quote noor2 30-4-2018 03:19 PM
Tahniahhhh. ....suka tengok orang yang nak kurus tambah2 demi kesihatan. ..
Quote rukia2 30-4-2018 04:05 PM
Tp cm x berapa sihat je mkn tomyam hari2.. Smpai penah sakit perut sbb mungkin terlebih masam... Krg da kurus,  x masal kne gastric plak..
Quote felinecat 30-4-2018 08:03 PM
besarkecik replied at 30-4-2018 12:51 PM
Tahniah!
Tapi i tersangat hairan bila orang taknak kurus dengan alasan boipren / laki suka fizikal  ...

Adoi, lawak la..hahaha
Quote faraway1 1-5-2018 12:43 AM
nak tirulah sebab sekarang tengah diet...
Quote nishikido 1-5-2018 04:25 AM
Wah nak try jugaklah.. sihat sama2 n workout pon sama2 ni baru smngat sikit.kitorang lakibini pon masa brcinta kurus melidi tapi pas kawen membadak food hunting tiap2 minggu..huuuu
Quote dubuk 1-5-2018 10:25 AM
tahniah                                            
Quote gummiebear 1-5-2018 11:07 AM
Tahniah

Hard work pays off
Quote enji 1-5-2018 04:07 PM
weh seyes laaaa.. ni coursemate aku dlu. eton nama manja dia
Quote Jorja 1-5-2018 05:14 PM
Harap boleh dijadikan inspirasi buat ibu ibu obese. Jangan selesa lah sangat dgn life yaa
Quote Issandra 1-5-2018 06:39 PM
Bestnya dah kurus
Quote alinone78 2-5-2018 09:48 AM
semangat baca
Quote haryatie 2-5-2018 11:08 AM
tahniahhh..nk kurus kena la berusaha..berkorban apa yg patut
Quote raihaneem 2-5-2018 12:45 PM
Bagus suami isteri azam kuat turunkan berat bdn.
Sya ni kuat minum kopi susu..payah benoo nak mengecil. Lg mengembang

Lihat semua komen(24)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-2-2023 03:26 PM GMT+8 , Processed in 0.172414 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top