CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Siapalah Rembat Motosikal BMW S1000 Pekin Ibrahim

2-8-2017 12:57 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 13132| Komen: 134|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Alahai, malang betul nasib pelakon Pekin Ibrahim. Hutang belum habis bayar lagi, motosikal berkuasa tingginya sudah 'dirembat' orang.
Alahai, malang betul nasib pelakon Pekin Ibrahim. Hutang belum habis bayar lagi, motosikal berkuasa tingginya sudah 'dirembat' orang.

Memetik mStar Online, motosikal jenama BMW S1000 itu disedari hilang di kawasan rumah rakannya di Seksyen 30, Shah Alam pada 24 Julai lalu selepas dia pulang dari Banting.



Foto: IG Pekin Ibrahim

"Kalau nak dikirakan, kerugian yang saya tanggung lebih RM100,000 sebab saya ada buat banyak ubah suai.

"Kemungkinan individu yang curi ingin menjual barang-barang yang ada pada motosikal itu. Nasib baik boleh tuntut dalam 30 peratus daripada kerugian tersebut pada insuran.


"Namun, buat masa sekarang saya masih perlu membayar pinjaman bulanan kepada bank sehingga waktu tertentu," kata Pekin ketika dihubungi mStar Online.


Foto: mStar Online

Pekin atau nama sebenarnya Mohd Iznan Ibrahim, 35, terus membuat laporan polis sejurus menyedari kehilangan motosikalnya itu.

"Saya tumpang letak motosikal di rumah kawan sebab kebetulan saya ada jalani penggambaran filem di Banting. Tak sangka pula, sehari selepas itu ia dah tak ada," ujarnya.

Beberapa hari lalu, Pekin memuat naik gambar sebuah motosikal berkuasa tinggi dengan kapsyen "Motor saya. BMW S1000. Hilang dirembat. Plate number BKV 616. Jadi kalau ada info, boleh tolong 'rembat' balik."


Foto: IG Pekin Ibrahim

Namun, sehingga kini Pekin masih belum menerima sebarang maklumat mengenai motosikalnya itu.

Sesiapa yang ada ternampak motor Pekin ni, maklumkanlah kepada dia ya. - CARI
11

Bagus
6

Marah
12

Terkejut
13

Sedih
9

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (60 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote d_dalia 2-8-2017 08:16 AM
Edited by d_dalia at 2-8-2017 08:17 AM

Malang Nasib Mu Pekin, Motosikal BMW Dikebas Orang
PELAKON Pekin Ibrahim mengalami kerugian lebih RM100,000 selepas motosikal berkuasa tinggi miliknya dicuri pada 24 Julai lalu
Pekin atau nama sebenar Mohd Iznan Ibrahim, 35, berkata, motosikal jenama BMW S1000 itu disedari hilang di kawasan rumah temannya di Seksyen 30, Shah Alam.
"Kalau nak dikirakan, kerugian yang saya tanggung lebih RM100,000 sebab saya ada buat banyak ubah suai.
"Kemungkinan individu yang curi ingin menjual barang-barang yang ada pada motorsikal itu. Nasib baik boleh tuntut dalam 30 peratus daripada kerugian tersebut pada insuran.
"Namun, buat masa sekarang saya masih perlu membayar pinjaman bulanan kepada bank sehingga waktu tertentu," kata Pekin ketika dihubungi mStar Online .
Pekin turut memuat naik foto motosikal berkuasa tinggi dengan menulis kapsyen memberitahu bahawa kenderaan miliknya itu dipercayai telah dicuri.
"Motor saya. BMW S1000. Hilang 'dirembat'. Plate number BKV 616. Jadi kalau ada info, boleh tolong 'rembat' balik," tulis pekin.
Foto tersebut telah menarik perhatian netizen dan rata-ratanya ingin menolong dengan menyebarkan info tersebut ke rakan-rakan mereka.
Malah ada juga yang meminta pelakon tersebut untuk bertenang dan tabah dengan dugaan yang menimpanya.
Sementara itu, Pekin memberitahu dia menyedari motosikalnya tiada di rumah rakannya selepas pulang dari Banting dan terus membuat laporan polis.
Bagaimanapun, sehingga kini masih belum ada maklumat terbaru mengenai kehilangan itu.
"Saya tumpang letak motosikal di rumah kawan sebab kebetulan saya ada jalani penggambaran filem di Banting. Tak sangka pula, sehari selepas itu ia dah tak ada," ujarnya.


Quote fynnkakiblock 2-8-2017 08:18 AM
Motip carasssssss thread meolsssssssssss
Quote Penglipurtales 2-8-2017 08:20 AM
Tah tah moto x bayar, pastu kena tarik. Cuba tnya kedai motor dulu.
Quote Penglipurtales 2-8-2017 08:21 AM
Tah tah x bayar, pasti kena tarik. Cuba tnya kedai moto dulu
Quote d_dalia 2-8-2017 08:22 AM
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:18 AM
Motip carasssssss thread meolsssssssssss

eh dah ada ke? ampun lah..mohon Mod katup je lah thread ni..
Quote fynnkakiblock 2-8-2017 08:23 AM
Penglipurtales replied at 2-8-2017 08:21 AM
Tah tah x bayar, pasti kena tarik. Cuba tnya kedai moto dulu

motip chuolss pikir abe pekin sengkek
Quote Denco 2-8-2017 08:25 AM
asal muka pekin ni makin melebar jah?
Quote jiwakacau06 2-8-2017 08:25 AM
ingt dh nk kawin...bila kakmaya kakisebok nk.g pinang pekin...
Quote chinta89 2-8-2017 08:26 AM
https://mforum.cari.com.my/forum ... =1053068&extra=
Quote chinta89 2-8-2017 08:26 AM
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:18 AM
Motip carasssssss thread meolsssssssssss

amboi garangnyaaaaaaaaaa
Quote fynnkakiblock 2-8-2017 08:27 AM
Denco replied at 2-8-2017 08:25 AM
asal muka pekin ni makin melebar jah?

asalkan iman suke
Quote chinta89 2-8-2017 08:27 AM
Iman tanya ape khabar?
Quote fynnkakiblock 2-8-2017 08:28 AM
jiwakacau06 replied at 2-8-2017 08:25 AM
ingt dh nk kawin...bila kakmaya kakisebok nk.g pinang pekin...

@kakiseboksebok
Quote fynnkakiblock 2-8-2017 08:28 AM
d_dalia replied at 2-8-2017 08:22 AM
eh dah ada ke? ampun lah..mohon Mod katup je lah thread ni..

abe pekin memang selalu dekat di hati meolss
Quote fynnkakiblock 2-8-2017 08:29 AM
chinta89 replied at 2-8-2017 08:26 AM
amboi garangnyaaaaaaaaaa

meolsss risau abe pekin kene caras sisss wlpn TT tak hengen kat abe pekin pun kekdahnye
Quote d_dalia 2-8-2017 08:29 AM
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:28 AM
abe pekin memang selalu dekat di hati meolss

sokay lah kak fyn..kita kan cemolot..mohon mod @annehuda katup thread ni yach!
Quote d_dalia 2-8-2017 08:30 AM
fynnkakiblock replied at 2-8-2017 08:29 AM
meolsss risau abe pekin kene caras sisss wlpn TT tak hengen kat abe pekin pun kekdahnye

koser lah..tasteless sgt..eh haha
Quote fynnkakiblock 2-8-2017 08:30 AM

hanya geng maya darina iman yg paham tajuk thread ni

BBBBBBB

Quote kiambang 2-8-2017 08:32 AM
Redha je la ....

Lihat semua komen(134)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-5-2022 02:59 PM GMT+8 , Processed in 0.311249 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top