CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Stail Ala Bob Marley Tapi Bila Jadi Imam Solat Semua Terkejut

1-8-2017 04:50 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 9525| Komen: 57|Original author: Oleh : Hafiz BZ

Description: Baru-baru ini, seorang lelaki dengan gaya dan stail Reggae persis Bob Marley



Baru-baru ini, seorang lelaki dengan gaya dan stail Reggae ala Bob Marley telah menarik perhatian ramai.

Walaupun perwatakannya kelihatan seperti tidak terurus namun ramai yang terkejut dengan lelaki ini selepas menonton sebuah video yang menjadi tular di media sosial.

Penyanyi lagenda Jamaica dan juga ikon genre muzik Raggae, Bob Marley

Dalam video tersebut, diperlihatkan seorang lelaki yang memakai seluar jeans, baju berwarna hitam serta rambut gaya "Dreadlocks" menjadi imam solat di sebuah surau di Hotel Bidakara, Indonesia.


Ramai yang kagum ketika mendengar lelaki itu mengalunkan bacaan ayat-ayat suci Al-Quran. Suaranya sangat merdu, tajwid serta nahu bacaannya juga sangat bagus.

Rupa-rupanya, lelaki tersebut adalah Sosok Sofyan Alop atau lebih dikenali dengan nama Cupink Topan yang merupakan seorang pelakon lagak ngeri tersohor di Indonesia.

Cupink Topan

Setakat artikel ini ditulis, rakaman video tersebut telah mendapat lebih 8 juta tontonan dan dikongsi hampir 55 ribu pengguna Facebook semenjak ia dimuat naik 5 hari laluJom tonton video ini.

Loading FB Video...

Pengajarannya disini, janganlah sesekali kita menilai atau "menyukat tahap keimanan" seseorang melalui penampilan dan luarannya sahaja. - CARI




17

Bagus
17

Marah
18

Terkejut
22

Sedih
8

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (91 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote damian_lee 1-8-2017 05:00 PM
Yang pakai jubah ncn ereb ... lari bertempiaran bila suruh solat aptah lagi kalau suruh jadi imam ... senyum sinis jer ... {:nose{:nose{:nose{:nose{:nose
Quote Teemah88 1-8-2017 05:10 PM
Geng lepat ka ni??? Seperti biasa soalan kebanyakan..macam mana nk mandi wajib??
Quote miemiecha 1-8-2017 05:10 PM
mek nk tnya soklan noob, sebab mek mmg x tau.. mek dgr yg rambut gini susah nk cuci lau mandi....

pastu lau buka ikatan tu,. dia kerinting ke ek??
Quote SecretLuv 1-8-2017 05:21 PM
Teemah88 replied at 1-8-2017 05:10 PM
Geng lepat ka ni??? Seperti biasa soalan kebanyakan..macam mana nk mandi wajib??

Tak perlu nak tahu cara dia mandi.
Kita fikir diri kita sendiri dulu.
Quote redapple10 1-8-2017 05:22 PM
Terbaik la.. mandi junub cmne ek?
Quote redapple10 1-8-2017 05:24 PM
Tabis spring la kat abg mi.. terbaikkk
Quote Teemah88 1-8-2017 05:26 PM
SecretLuv replied at 1-8-2017 05:21 PM
Tak perlu nak tahu cara dia mandi.
Kita fikir diri kita sendiri dulu.

Memang la..sebab soalan ni aku tak abis lg pikir SBB org asyik dok hencap lepat mcm mana dia mandi wajib...kot sesapa ada kawan bro2 dreadlocks ni boleh bgtahu aku kot.... Ke ni rambut pelesu boleh pakai buang?
Quote myakayina 1-8-2017 05:30 PM
Teemah88 replied at 1-8-2017 05:26 PM
Memang la..sebab soalan ni aku tak abis lg pikir SBB org asyik dok hencap lepat mcm mana dia mandi ...

org yg rambut pendek pun belum tentu sah solat dia..
Quote SecretLuv 1-8-2017 05:33 PM
Teemah88 replied at 1-8-2017 05:26 PM
Memang la..sebab soalan ni aku tak abis lg pikir SBB org asyik dok hencap lepat mcm mana dia mandi ...

Sebab tu aku cakap tak payah fikir. Sebab ada orang mungkin tak boleh terima cara dia.
Biarlah orang nak kutuk-kutuk dia pun.
Yang penting dia tahu apa yang dia buat.
Itu antara dia dan tuhan.
Quote Teemah88 1-8-2017 05:33 PM
myakayina replied at 1-8-2017 05:30 PM
org yg rambut pendek pun belum tentu sah solat dia..

Ye lah.....
Quote myakayina 1-8-2017 05:37 PM
SecretLuv replied at 1-8-2017 05:33 PM
Sebab tu aku cakap tak payah fikir. Sebab ada orang mungkin tak boleh terima cara dia.
Biarlah or ...

tengok diri kita dulu, sebelum nak tengok diri org lain.. ye tak..  dipinggirkan tu dah semestinya lah set2 yg mcm ni, tapi seperti contoh di atas, jgn menilai luaran ..
Quote oak.balustrade 1-8-2017 05:42 PM
Teemah88 replied at 1-8-2017 05:10 PM
Geng lepat ka ni??? Seperti biasa soalan kebanyakan..macam mana nk mandi wajib??

I suka soalan u ni. Nak menyampaikan air ke kulit kepala tu memang susah kalau rambut camtu kan..teringat dulu2 ada penyanyi band koffin kanser berambut camni. Sampai kertu tetap dengan imej camtu. Dia cerita ada special shampoo (pricey) untuk cuci rambut dia, tapi selalunya guna vacuum aje..susahnya alahai. Tak cuci rambut rasa berlengas.
Quote Teemah88 1-8-2017 05:42 PM
SecretLuv replied at 1-8-2017 05:33 PM
Sebab tu aku cakap tak payah fikir. Sebab ada orang mungkin tak boleh terima cara dia.
Biarlah or ...

Ye lah jugak..siapa lah aku..nk Tanya bab2 fardhu ain ni pon tak boleh..bkn bermaksud nk menghina. Pengakhiarn hidup pon tak tahu lagi di mana..sekadar bertanya salahkah?bkn kah adakalanya kita patut bertanya jugak? Ke memang setiap soalan yg agak berat mcm ni memang tak patut ditanya? Pencerahan?

* Tak pa lah..Nanti aku pi Tanya betul2 kt ustaz/ ustazah
Quote sabar_sabariah 1-8-2017 05:49 PM
aku ada dengar ceramah seorang ustaz
kita tak perlu tunggu diri kita ni sempurna baru nak tegur orang
memang kita berhak menegur
tapi dalam masa yg sama
kita pun kena berubah
setkan dlm diri sebagai peringatan untuk saudara seagama dan jugak diri sendiri

so, istilah "cermin diri dulu baru tegur orang" tu tak boleh pakai
kalau nasihat yg betul dan berguna
hatta dari seorang yg tak guna sekalipun
think positive
jadikan pedoman

lihat pada isi teguran
bukan kepada siapa yg memberi teguran
just my 2cent
Quote ayahmasihkuad 1-8-2017 06:01 PM
redapple10 replied at 1-8-2017 05:22 PM
Terbaik la.. mandi junub cmne ek?



kenapa nak mandi junub.. datang haid?
Quote SecretLuv 1-8-2017 06:19 PM
Teemah88 replied at 1-8-2017 05:42 PM
Ye lah jugak..siapa lah aku..nk Tanya bab2 fardhu ain ni pon tak boleh..bkn bermaksud nk menghina. ...

Bukannya salah. Tapi sebab soalan tu hanya tuan badan je yang tahu.
Nanti kalau dia beritahu apa yang dia buat, takut ada yang tak boleh faham dan terima pula. Mungkin sebab tu diaorang pilih untuk biarkan je orang mengata.
Ustaz ustazah pun kadang-kadang pandang serong juga pada orang-orang begini.
Quote Teemah88 1-8-2017 06:30 PM
SecretLuv replied at 1-8-2017 06:19 PM
Bukannya salah. Tapi sebab soalan tu hanya tuan badan je yang tahu.
Nanti kalau dia beritahu apa ...

Ye la hanya mereka yg tahu dn boleh BG pencerahan supaya isu ni tak berpanjangan. Jgn biarkan org pon terus nk jatuh dosa SBB asyik bertanya tp penjelasan tak pernah ada. Lebih baik jelaskan walaupun nmpak berat dn rumit tp at least ada la inisiatif nk bgtahu org dn berlapang dada selepas itu.
Quote jazaa100 1-8-2017 06:53 PM
SecretLuv replied at 1-8-2017 05:21 PM
Tak perlu nak tahu cara dia mandi.
Kita fikir diri kita sendiri dulu.

Alololo dik.....

Org bertanya pun nk hencap....mcm ni ke mesra ummah?...mcm ni buat org lg jauh nk berilmu.   Klu tak tau elok diam je dik...klu tau jawab bg pencerahan...

Kan senang....

Quote manjalara_01 1-8-2017 07:34 PM
Teemah88 replied at 1-8-2017 05:42 PM
Ye lah jugak..siapa lah aku..nk Tanya bab2 fardhu ain ni pon tak boleh..bkn bermaksud nk menghina. ...

x salah u..i rs mmg digalakkan kite as umat Islam terutamanye...
jgn main terima je..ape yg "dihidang" depan mata....always a good thing to seek knowledge..to seek the truth..
lantak p la org nak kata ape.....be brave cause u know what u r doing is right...


Lihat semua komen(57)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-10-2022 01:07 PM GMT+8 , Processed in 0.077340 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top