CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Ketua Samseng Laung "Allahu Akhbar" Ketika Disebat Dengan Getah Paip

25-5-2017 03:08 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 17112| Komen: 77|Original author: Oleh : Hafiz BZ

Description: Beberapa hari yang lalu, kecoh di media sosial Indonesia mengenai kumpulan..


Beberapa hari yang lalu, kecoh di media sosial Indonesia mengenai kumpulan samseng yang membuat onar membuli pengguna jalan raya di Indonesia Selatan.




Lebih membimbangkan lagi, difahamkan ada mangsa yang meninggal dunia akibat ditetak dan dipotong telinga. Lihat video di bawah ini bagaimana kumpulan samseng tersebut bertindak menendang penunggang motosikal tanpa sebab hingga berlakunya kemalangan. 

Loading FB Video...


Namun, pihak polis dan Tentera Nasional Indonesia (TNI) bertindak pantas menangkap samseng-samseng itu untuk dihadapkan ke muka pengadilan. 

Tidak beberapa lama selepas penangkapan samseng-samseng tersebut, seorang pengguna Facebook berkongsi sebuah video yang memaparkan salah seorang daripada kumpulan samseng itu disebat berkali-kali oleh anggota Tentera Nasional Indonesia.

Jelas kedengaran suara samseng itu meminta ampun dan merayu agar tidak disebat lagi. Samseng tersebut juga beberapa kali melaungkan kalimah "Allahu Akhbar" ketika menahan kesakitan akibat disebat bertubi-tubi dengan getah paip.

"Ampun pak, ampun. Tolong Pak. Allahu Akhbar", laung ketua samseng tersebut.

Loading FB Video...

Walaupun segelintir netizen menganggap hukuman sebat itu terlalu kejam namun majoriti yang memberi komen menyokong tindakan askar itu.





Pengajarannya di sini, fikirlah terlebih dahulu sebelum melakukan sebarang jenayah. Jangan bila dah sakit baru nak ingat tuhan. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna. - CARI


30

Bagus
33

Marah
20

Terkejut
25

Sedih
35

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (151 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cHimo 25-5-2017 03:12 PM
Kalau tak buat mcm tuh nanti keluar penjara ulang lagi perbuatan bangsat dia tuh... Samseng taik kucing kena sebat mintak ampun nangis2... Padan muka kena viral terus
Quote KILL_NANCY 25-5-2017 03:21 PM
cHimo replied at 25-5-2017 03:12 PM
Kalau tak buat mcm tuh nanti keluar penjara ulang lagi perbuatan bangsat dia tuh... Samseng taik kuc ...

nangih supo ponde depan budak2 dia lah pailangnye.
Quote KILL_NANCY 25-5-2017 03:23 PM
boooo~~ cembeng

mcm ni nk pegang jakarta?
Quote duri_durians 25-5-2017 03:27 PM
ramai berani, sorang menikus.

yg perangai babi nak buat huru hara tu kenapa? dasar kepala otak biol.

Quote cHimo 25-5-2017 03:31 PM
KILL_NANCY replied at 25-5-2017 03:21 PM
nangih supo ponde  depan budak2 dia lah pailangnye.

Malu woi mesti budak2 dia ketawa guling2 tengok video tuh  
Quote KILL_NANCY 25-5-2017 03:33 PM
cHimo replied at 25-5-2017 03:31 PM
Malu woi mesti budak2 dia ketawa guling2 tengok video tuh

mau tak malu.geng moto jembatan mampang dgr nama je dh guling2. team jaguar 86 tapi naik honda wave bapak ahhh.

patut sebat dgn ekor pari je malaun ni
Quote shamsadis 25-5-2017 03:39 PM
padan muka, aku sokong sangat ditibainya balik giler
Quote imransulaiman 25-5-2017 03:40 PM
Rasain lho!!
Quote zameyla 25-5-2017 03:41 PM
puas hati tgk dia kena sebat...nahh ambik ko...
Quote Victorioussss 25-5-2017 03:42 PM
Puas hati aku tengok. Brengsek. Dasar indon menyusahkan orang. Elok pijak sampai mati
Quote siskepoh 25-5-2017 03:46 PM
kahkah padan muka kau hanatt
Quote jetrofa 25-5-2017 03:49 PM
nak juga tengok reaksi geng samseng tu bila nmpak ketua theyol merayu domba dipukul..
Quote GhostWalking 25-5-2017 03:49 PM
Indon nangis kalah pondan lepas kena pukul @EJALTI
Quote jiwarasa 25-5-2017 03:50 PM


[youtube]PYwCFVDZVaw[/youtube]

video legend ni


Quote kerunai 25-5-2017 03:51 PM
macam bangang pun ada beb
Quote kiambang 25-5-2017 03:54 PM
Masa kena hukum baru nak ingat Allah.
Quote lolita737 25-5-2017 03:58 PM
memang patut ada hukuman mcm ni..baru org takut nk buat jahat..

kat malaysia pun kena buat macam ni..sbb kes2 jenayah kat malaysia sekarang pun dh buat rakyat nya takut.
Quote RED 666 25-5-2017 04:01 PM
Hahahahaha kena sebat sambil berspender je padan muka jahat sangat, patut kena lebih dari ni lagi
Quote qistiena 25-5-2017 04:02 PM
baru kene sikit dah menjerit..

Lihat semua komen(77)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2023 07:02 PM GMT+8 , Processed in 0.100252 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top