CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

'Hodoh Dan Tak Berguna'- Netizen Kecam Bakat Milik Gadis Viral Ini

2-1-2017 03:36 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 27489| Komen: 136|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Setiap hari bila membuka akaun media sosial, kita disajikan dengan pelbagai perkara tular yang selalunya tidak masuk dek akal.
Setiap hari bila membuka akaun media sosial, kita disajikan dengan pelbagai perkara tular yang selalunya tidak masuk dek akal.

Kadang-kadang kita tertanya-tanya kenapa sesuatu atau seseorang itu boleh menjadi terkenal sekelip mata sedangkan apa yang dilakukan boleh dianggap sebagai perkara bodoh dan tidak berguna.


Foto: itsrosenicotine
Situasi inilah yang terjadi apabila ramai netizen mempertikaikan seorang gadis berusia 19 tahun yang dikenali sebagai nama @itsrosenicotine ini selepas videonya ditonton oleh ribuan orang.


Kalau dulu kita ada Bobo, sekarang kita ada bakat baru versi perempuan yang suka membuat mimik muka sambil menyanyi 'lip-sync' dengan menggunakan aplikasi musical.ly.

Malah dia juga telah dijemput menjadi tetamu dalam program Motif Viral terbitan Astro dan diminta menunjukkan bakat mimik mukanya itu.


Namun, malang sekali apabila niat gadis ini untuk menyerlahkan bakatnya dikecam oleh ramai netizen dengan mengatakannya sebagai hodoh dan menakutkan.

Ramai juga yang mengatakan ianya bukan sejenis bakat, sebaliknya dilakukan semata-mata untuk meraih populariti dalam jangka masa segera.


Nampaknya, orang Malaysia memang gemar membuat perkara-perkara seperti ini untuk mendapat perhatian dari orang ramai.

Ada yang tidak kisah langsung kelihatan bodoh, apa yang penting dirinya dikenali ramai. Jika perkara seperti ini terus melanda generasi muda kita, apa akan jadi pada masa depan negara? -CARI

Foto: itsrosenicotine
10

Bagus
14

Marah
29

Terkejut
23

Sedih
19

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (112 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote MRX 2-1-2017 03:51 PM
Huduh ada lawak pun ada
Quote Keledek.kepam 2-1-2017 03:52 PM
Dlm ig muka flawless licin glowing bak hang. Dlm tv, hmmmmm.....
Quote Keledek.kepam 2-1-2017 03:52 PM
Dlm ig muka flawless licin glowing bak hang. Dlm tv, hmmmmm.....
Quote Nenasketum 2-1-2017 04:02 PM
Wow.... lain benaw muka dia dalam tb.
Quote mujer_in_espejo 2-1-2017 04:03 PM
Aku okey ja tgk vid dia yg beautiful girl tu.. mmg nmpk memek muka cm katun disney comel
Quote drivethru 2-1-2017 04:15 PM
Sekor lagi monyet zoo negara terlepas.
Quote Kahla 2-1-2017 04:42 PM
Dia ni ke yg kena dump bf dia sbb perangai x matang? Ke org lain?
Quote evlinne 2-1-2017 04:52 PM
Dia tiru vlogger Moretoki ke? Sebijikk
Quote evlinne 2-1-2017 04:53 PM
Keledek.kepam replied at 2-1-2017 03:52 PM
Dlm ig muka flawless licin glowing bak hang. Dlm tv, hmmmmm.....

Iols pun terkejut tengok muka sheols kt motif viral tu. Kesian her skin   
Quote mrizumi 2-1-2017 05:02 PM
Aku xbuka lg video dia..tp nmpk kat gmbr kat ats ni dlm ig lawa je..knp kat dlm video tu mcm lain?
Quote Levespa 2-1-2017 05:02 PM
bbnu sekarang.. takde apa2 benda bagus boleh tunjuk kat dunia so macam ni pun jadilah.. yg penting boleh masuk forum cari jugak
Quote Mary_jane 2-1-2017 05:03 PM
Ada je idea orang buat lawak eh. Tapi tengok lama2 macam menyampah pun ada. Try harder dik.
Quote Victorioussss 2-1-2017 05:06 PM
Keledek.kepam replied at 2-1-2017 03:52 PM
Dlm ig muka flawless licin glowing bak hang. Dlm tv, hmmmmm.....

U ni..mgkin masa sebelum masuk tv dia baru baligh. Tu y naik semua..
Dlm video dia sblm ni masih gadis sunti lg.

Sekian teori i  
Quote awanearisu 2-1-2017 05:18 PM
tak sanggup tengok klip motif viral tersebut sampai habis
Quote green~tea 2-1-2017 05:47 PM
Mohon adik cari skincare yg sesuai /jumpa pakar kulit cepat2... dah tempek mekap sekati pun masih berbintil2 muka tp konpiden nak viralkan diri sendiri & bajet cantik hijabister
Quote JDT 2-1-2017 06:03 PM
Takde masalah pun...dia saja2 seronok.
Tak paham dengan komen2 yg suka kondem orang ni. Suka sangat menilai..
Quote mirebus 2-1-2017 06:04 PM
bakat buat mimik muka? ni mcm lebih kepada gila glemer je. kempunan nak popular ke?
Quote LavaUollss 2-1-2017 06:15 PM
hoccayy je...asalkan dia tak berbogel akak tak kisah pun. Silap2 kalau socmed dia ramai folowers, ada sponsor lagi nak bayar dia macam zukie tu. Boleh buat duit.

Tapi akak nak bagi pendapat akak yang bobo tu overrated sangat sampai david teo ambik jadi retis. Sempat tengok dia belakun...Ya allah kayu betul
Quote AyaqMeloSuam 2-1-2017 06:35 PM
Selfesteem yg tinggi... bukan semua org mmpu.  Hencap jer mmpu kt keybod...
Ok la.. dr dia jd bbnu yg gadai dri cm bohsia.... think positip soccay

Lihat semua komen(136)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-5-2022 07:18 AM GMT+8 , Processed in 0.077562 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top