CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Mahkamah Benarkan Passport Vida Dipulangkan Sementara

30-12-2016 05:30 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3251| Komen: 19

Description: Mahkamah Sesyen di sini hari ini membenarkan permohonan jutawan kosmetik Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau lebih dikenali Datuk Seri Vida mendapatkan sementara pasportnya untuk urusan ke luar negara t ...

Bagi membolehkan berurusan ke luar negara termasuk menunaikan umrah, Mahkamah Seksyen siang tadi membenarkan permohonan jutawan Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau lebih dikenali Datuk Seri Vida untuk dapat sementara pasportnya.


Ketika mengemukakan permohonan itu, peguam yang mewakili Vida, Khairilazwar Khalil memaklumkan anak guamnya akan ke Bangkok, Thailand pada 3 Jan; Guangzhou, China pada 16 hingga 22 Jan serta menunaikan umrah pada 26 Jan hingga 3 Feb dalam prosiding sebutan semula kes sebentar tadi.

Namun demikian, memetik laporan Astro Awani, Hakim Murtazadi Amran mengarahkan Datuk Seri Vida agar pasport itu mesti diserahkan semula kepada mahkamah selewat-lewatnya 6 Februari 2017. 

Sementara itu, mahkamah menetapkan 9 dan 10 Mac depan untuk tarikh perbicaraan bagi 16 pertuduhan gagal membayar GST berjumlah kira-kira RM4.2 juta selepas Vida mengekalkan pengakuan tidak bersalah.

Jutawan kosmetik itu didakwa melakukan kesalahan itu di Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Bahagian GST, Wisma Kastam, No 1 Jalan Tun Razak di sini sejak April 2015 hingga Julai 2016.


Mengikut Seksyen 41 (7) Akta GST 2014, jika sabit kesalahan, pertuduhan itu boleh membawa hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya.- CARI

sumber foto: http://assets.nst.com.my/

11

Bagus
7

Marah
14

Terkejut
10

Sedih
24

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (77 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cmf_shalom 30-12-2016 05:33 PM
xde bc doa org teraniaya depan camera lg ker..
Quote Tahpapa 30-12-2016 05:34 PM
Wow banyak tu
Quote dinopower 30-12-2016 05:37 PM

gst tu dah dicharge atas pelanggan.... so takyah nak gebang gomen rampas duit ke apa...
Quote revolusi_30 30-12-2016 05:38 PM
Pasal Vibadak yg penting diri ne la kerajaan kurang dana nak buat infra dan prasa utk rakyat !!! Cilakak punya Vibadak kapitalis
Quote sebu 30-12-2016 05:45 PM
Nak berdoa kat mekah ke apa? Duit banyak bayar jela daripada kena penjara lagi kesian
Quote Nenasketum 30-12-2016 07:07 PM
Hai.... ada ati gak nak merambu ramba. Suruh ler 'management' lain dalam kompeni pergi. Umrah buleh buat bila2 apa
Quote CiliPadiSedap 30-12-2016 07:26 PM
formula akak

GST 6% = RM 4.2 juta

total sales = 100% = RM 70 000 000

total sales = 106% =74 200 000

margin profit founder katakanlah 10% = dapat RM 7.4 juta

RM 7.4 juta life style bungalow rm 20 juta?

dato alif syukri xsilap akak antara terbanyak bayar tax.

cerdik dato alif ni.. respect his attitude.  hope boleh berguru dengan dato alif  
Quote .Atheist.. 30-12-2016 08:12 PM
byk produk kecantikan ntah apa2 nie BERACUN........
Quote saladin780 30-12-2016 08:31 PM
Gi thailand n china amik produk in bulk ke tu ??
Quote HannahMontana 30-12-2016 08:34 PM
kental Datuk kental


bukan kenntel berkerak dlm forum


kental !!!!!!!!!!!!
Quote batman_2007 30-12-2016 09:03 PM
saladin780 replied at 30-12-2016 08:31 PM
Gi thailand n china amik produk in bulk ke tu ??

Produk dia beli bulk di china katanya kan. Boleh jadi
Quote MarryPottet 30-12-2016 09:50 PM
patutlah dia yg spesis rso tapi tak pernah tunjuk 'kilang-kilang' dia. nun jauh di siam & china rupanya
Quote fefeeling 30-12-2016 10:42 PM
Anak dia xyah pakai quputeh ke?
Quote pyropura 30-12-2016 10:45 PM
Edited by pyropura at 30-12-2016 10:46 PM

Latin Vida ni mesti cina Dapig, sebab tipu cukai   @deezeck  @penasihat
Quote shamsadis 30-12-2016 10:46 PM
orang kaya takkan mahu hilang sesen pun wang diaorang walaupun wang tu bukan milik dia
Quote pyropura 30-12-2016 10:48 PM
Edited by pyropura at 30-12-2016 10:50 PM
MarryPottet replied at 30-12-2016 09:50 PM
patutlah dia yg spesis rso tapi tak pernah tunjuk 'kilang-kilang' dia. nun jauh di siam & china rupa ...


Kosmetik2 Mulayu memang depa beli timbang kilo pakai tong dari china nun, sampai sini re packing aje ...  
Quote armin 30-12-2016 11:00 PM
CiliPadiSedap replied at 30-12-2016 07:26 PM
formula akak

GST 6% = RM 4.2 juta

Mustahil profit founder 10% jah. Kalau tengok krim timbang kilo tu kos sebelas singgit dua jah. Bekas/kotak pun murah je. Total kos 1 produk tak sampai rm10 pun. Jual 1 set qu puteh tu beratus. Kalau profit dia 500% pun aku percaya
Quote CiliPadiSedap 30-12-2016 11:10 PM
armin replied at 30-12-2016 11:00 PM
Mustahil profit founder 10% jah. Kalau tengok krim timbang kilo tu kos sebelas singgit dua jah. Be ...

kita nampak kos produk je, kos marketing? kos pekerja? kos packaging? kos transportation? logistik? kos gst? kos niaga syok sendiri lepas tu produk letak bawah katil? kos customer return produk?
kita nampak orang naik bmw mercedes ferrari, tapi di sebalik belakang tabir kita tak tahu kesusahan orang itu keja keras siang malam nak dapat kan.

mustahil profit founder 10% je? itu anggaran akak. sbb bagi akak logik matematik. niaga ni kena ada KPI boleh di kira.

contoh :

aku ingin bisnes kembang sehingga kaya?
>> kaya tu tiada KPI..

aku ingin bisnes kembang sehingga 10 buah kedai kosmetik >
>> KPI nya 10 buah kosmetik.

setiap benda mesti ada KPI supaya dapat dirasionalisasikan.

bukan minyak masak je menteri kena rasionalisasikan..

KPI pun sama..

sorry , kak sharing je. sbb kak tak pandai kosmetik, sebab kak keturunan pakistan original beauty



Quote prettyuglybabe 30-12-2016 11:51 PM
MarryPottet replied at 30-12-2016 09:50 PM
patutlah dia yg spesis rso tapi tak pernah tunjuk 'kilang-kilang' dia. nun jauh di siam & china rupa ...

bukan kat ipoh je ke kilang oem ni?

Lihat semua komen(19)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-12-2022 06:52 AM GMT+8 , Processed in 0.093825 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top