CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Infozon Lihat artikel

Tersentuh Hati, Kisah 'Ayah Macho' Bantu Mangsa Tanah Runtuh Guna Hilux

10-12-2016 11:00 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 8264| Komen: 10|Original author: Kandungan Tajaan

Description: Bangga rasanya meluncur di jalan raya menggunakan sebuah kenderaan yang hebat dan berkuasa.


Bangga rasanya meluncur di jalan raya menggunakan sebuah kenderaan yang hebat dan berkuasa.

Hasil kerja keras dan usaha yang tidak berbelah bagi, tidak mustahil bagi sesiapa pun untuk memiliki kenderaan yang diimpikan.

Namun, apalah maknanya harta dunia kalau tidak digunakan untuk berbuat kebaikan dan berbakti kepada masyarakat.

Inilah mesej yang cuba disampaikan dalam satu video yang bertajuk #AyahMacho, mengisahkan tentang seorang bapa dan anaknya berdepan dengan suatu kejadian tanah runtuh.

Mereka telah menjadi penyelamat dengan mengangkut sukarelawan dan alat-alat bantuan ke lokasi kejadian menggunakan kenderaan pacuan empat roda baru miliknya.


Walapun perjalanan yang dilalui berliku dan penuh dengan halangan disebabkan keadaan tanah yang licin serta berbahaya, namun semua itu tidak menjadi masalah kerana sifat ingin membantu begitu menebal dalam diri mereka.

Apa yang memberikan inspirasi adalah sesuatu yang telah berlaku, bukan sahaja mengejutkan diri anaknya malahan orang lain yang turut berada di tempat kejadian.

Tonton bagaimana kisah En. Ramli, seorang petani bersama kenderaan adiwiranya Hilux 2.4G dalam video di bawah.


22

Bagus
24

Marah
13

Terkejut
6

Sedih
9

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (85 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote imransulaiman 10-12-2016 11:58 AM
Iklan rupanya!!!! AAAAARGH!
Quote ronapink 10-12-2016 05:56 PM
dah agak, iklan hilux..

Quote kotakbaju 10-12-2016 07:28 PM
Hahaha, tertipu aku. Ingat kisah betoi
Quote cknoriz 10-12-2016 08:26 PM
ngokkk ngekkk betoii
Quote Lagubestbest 10-12-2016 09:23 PM
Tak cukup power lagi. Ni bawah ni baru power.
[youtube]Yd-3bNV7P4g[/youtube]
Quote emelia1509 11-12-2016 01:02 AM
tertipu iols.....

nak la seketol hilux,bole buat amal

Quote Artemesiaa 11-12-2016 10:54 AM
Laa iklan ke nasib belum berminat nak tonton clips tu
Quote BebeQ 11-12-2016 11:01 PM
nasib baik baca komen dulu, maka dengan itu tak koser la nak buang masa tengok iklan.

terima kasih uols~
Quote sentot28 13-12-2016 06:26 PM
kena tipu deh saya hahahahaha
Quote sentot28 13-12-2016 06:28 PM
http://petirhitam.com/pengemis/

Lihat semua komen(10)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-1-2022 06:04 AM GMT+8 , Processed in 0.068843 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top