CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Peperiksaan SPM Bermula Hari Ini Di Seluruh Negara

7-11-2016 10:47 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4914| Komen: 41

Description: Bermula hari ini pelajar tingkatan lima sekolah menengah di seluruh negara mula menduduki Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2016.

Bermula hari ini pelajar tingkatan lima sekolah menengah di seluruh negara mula menduduki Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2016.

Bahasa Melayu Kertas 1 membuka tirai peperiksaan penting itu yang berlangsung sehingga 6 Disember melibatkan 434,535 calon berdaftar itu.

Kementerian Pendidikan menerusi kenyataan berkata, 3,732 pusat peperiksaan dibuka di seluruh negara dan 32,220 petugas peperiksaan dilantik untuk mengendalikannya.

“Sebanyak 377,194 calon SPM 2016 atau 86.8 peratus merupakan calon sekolah kerajaan, bantuan kerajaan dan sekolah agama bantuan kerajaan,”  kata kenyataan itu baru-baru ini.

Calon sekolah di bawah agensi kerajaan selain Kementerian Pendidikan seperti Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) adalah sebanyak 9,094 orang atau 2.1 peratus.

Sebanyak 7,931 calon atau 1.8 peratus adalah calon sekolah menengah agama negeri, calon sekolah swasta yang berdaftar dengan kementerian ialah sebanyak 12,847 atau tiga peratus, calon persendirian 25,713 atau 5.9 peratus manakala calon sekolah menengah agama rakyat sebanyak 1,756 atau kira-kira 0.3 peratus.


sumber foto: https://1.bp.blogspot.com

6

Bagus
9

Marah
18

Terkejut
11

Sedih
11

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (66 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ronapink 7-11-2016 10:49 AM
selamat menjalani peperiksaan adik2..

harap berjaya dengan cemerlang..
Quote jerukkedondong 7-11-2016 10:59 AM
Semoga srmua urusan anak2/ adik2 dipermudahkan....
Quote haryatie 7-11-2016 11:24 AM
ank  teruna aku salah sorang dr nya..
ntah nape aku lak yg nangis pagi2 ni..
macam la ank aku nak pegi mengadap apa ntah laa..
sengal betul aku...
pasni xde lagik dah ank  aku yg masih bersekolah..

Quote CiliPadiSedap 7-11-2016 11:30 AM
adk akak dah confirm repeat SPM .. study 5 minit dah mengantuk.. bila kawan ajak keluar pergi lepak warung segar bugar sampai jam 2 pagi.. cabaran mendidik remaja zaman sekarang
Quote zasssssss 7-11-2016 11:49 AM
anak aku salah seorang dari calon.......Alhamdulillah dah selamat menjawab paper1 BM....apapun keputusannya nanti aku terima je ngan redha....
Quote fishcracker 7-11-2016 02:03 PM
all the best dikkk...
Quote kemaruk 7-11-2016 02:04 PM
Good luck laba
Quote DeeHanania 7-11-2016 02:08 PM
Anak saya pun d antara salah sorang calon yg menduduki SPM,All the best...
Quote hatikudus 7-11-2016 02:08 PM
Selamat menghadapi peperiksaan anak2 yg terlibat. Semoga beroleh kejayaan cemerlang & jadi insan berguna.
Quote melekaifc 7-11-2016 02:11 PM
selamat menjawab ess pie yemmm
Quote -electrifying- 7-11-2016 02:46 PM
adk gua pon SPM gak, tp mcm xde pe je dia buat... mgkin dh stdy awl2 agknya since form 1 #husnuzon
Quote nononcrux 7-11-2016 02:50 PM
selamat menjawab dgn jayanya adik-adik
Quote damian_lee 7-11-2016 03:20 PM
semoga dipermudahkan ....
ibu bapa pun jangan lupa main peranan ... jangn duk bebel ... hihihihih
Quote chazey 7-11-2016 04:03 PM
kemaruk replied at 7-11-2016 02:04 PM
Good luck laba

Bangkem ingat lagi tak soalan Mila the Beluga whale tahun lepas?   
Quote kemaruk 7-11-2016 07:33 PM
chazey replied at 7-11-2016 04:03 PM
Bangkem ingat lagi tak soalan Mila the Beluga whale tahun lepas?

Aah.. apa jawabannye
Quote chazey 8-11-2016 01:39 AM
Edited by chazey at 8-11-2016 01:43 AM

D.  

Nanti aku gamba jawapan dalam buku rujukan. Tengah tunggu Kupasan Mutu Jawapan (KMJ)  dari LPM untuk SPM 2015 tapi sampai sekarang tak release lagik - dalam KMJ tu ada penerangan komprehensif kenapa jawapan lagu tu.  

Mengenang kembali soalan kontroversi tahun lepas:
222449h7gg7gu6g8h8w5r6.jpg

Dan thread kontroversi:
mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=912403

Aku tengah tunggu soalan Sejarah kot2 kontroversi lagi macam tahun lepas.  Hari ni paper BI,  esok Sejarah.  

Btw,  inilah Milah yang kontroversi itew.

Quote ronapink 8-11-2016 01:42 AM
chazey replied at 8-11-2016 01:39 AM
D.  

Nanti aku gamba jawapan dalam buku rujukan. Tengah tubggu Kupasan Mutu Jawapan (KMJ)  da ...

tak tidur lagi cikgu...
Quote chazey 8-11-2016 01:45 AM

Dah tadi. Terbangun neh, tatau dapat tido lagi ke tak.  
Quote ronapink 8-11-2016 01:46 AM
chazey replied at 8-11-2016 01:45 AM
Dah tadi. Terbangun neh, tatau dapat tido lagi ke tak.

hahahaha

nak tidur balik pukul berapa, esok dah sekolah

Lihat semua komen(41)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 04:48 AM GMT+8 , Processed in 0.100938 second(s), 51 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top