CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Apa Jenis Spesis Haiwan Pelik Ini? Ikan Lumba-lumba ke Buaya?

18-5-2016 11:32 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 18068| Komen: 29

Description: Terbaru, seorang nelayan yang sedang menangkap ikan di perairan Wilayah Zhejiang, China, terjumpa seekor haiwan pelik berwarna kelabu yang kelihatan seperti haiwan kacukan antara ikan lumba-lumba dan ...


Oleh : TS LOO


Entah kenapa sejak kebelakangan ini, semakin banyak penemuan makhluk-makhluk pelik seperti udang galah spesis terbaru di Marang, Terengganu dan blobfish di Tasmania, Australia serta haiwan seperti anjing tapi bukan anjing dijumpai di padang pasir berhampiran Arab.


Ada pihak menyifatkan kemunculan maklum pelik adalah berikutan berlakunya perubahan cuaca dan pergerakan struktur bumi yang ketara sekaligus mengganggu penempatan makluk-makluk berkenaan.



Terbaru, seorang nelayan yang sedang menangkap ikan di perairan Wilayah Zhejiang, China, terjumpa seekor haiwan pelik berwarna kelabu yang kelihatan seperti haiwan kacukan antara ikan lumba-lumba dan buaya.


Paparan rakaman video oleh nelayan terbabit menyaksikan haiwan tersebut kelihatan jinak dan tidak bersifat bahaya, setakat ini masih tidak ada pihak yang sah mengetahui apa sebenarnya spesisi haiwan itu.





Video berdurasi 1 minit 12 saat itu menarik perhatian sebuah jurnal sains di negara itu setelah ianya tersebar secara meluas dan menjadi viral.

Berdasarkan bentuk sifat fizikal, pakar kaji haiwan laut merumuskan ianya berkemungkinan besar spesis ikan paus berparuh yang mempunyai dua bonggol kecil pada bahagian bawah rahangnya.

Difahamkan ikan paus spesis ini biasanya hidup di lautan sedalam 1000 meter, dan jarang sekali dilihat. 

Bagaimana pun, setakat ini masih belum ada mana-mana pihak yang dapat mengesahkan nama spesis sebenar haiwan pelik itu.- CARI Infonet




sumber info : http://shanghaiist.com/

12

Bagus
10

Marah
5

Terkejut
11

Sedih
12

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (63 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote epis 18-5-2016 11:42 AM
besar juga..
Quote zulka 18-5-2016 11:44 AM
huduhnye.......
Quote dubuk 18-5-2016 11:57 AM
macam badak air
Quote b.itt 18-5-2016 12:37 PM
fake and gay
Quote MariaClara 18-5-2016 03:07 PM
jinak yerr...blom tunjuk perangai lg..baru kasi kenal2...sok2 membaham la tuh hehe
Quote Artemesiaa 18-5-2016 05:11 PM
Pelik jugak rupanya tu mutant mungkin
Quote AbukRokok 18-5-2016 06:49 PM
itulah bumba....
Quote alieyrina 19-5-2016 01:53 AM

Hoii..buat lawak
Quote amirezu 19-5-2016 02:16 AM
kacuk ni kot
Quote cuki 19-5-2016 08:43 AM
mutasi ni.....
Quote sayapghaib 19-5-2016 09:25 AM
macam tak bergerak je.Terapong apong kena tolak dengan kayu.
Quote cLiNiQue^HaPPy 19-5-2016 10:25 AM
kombinasi buaya dgn ikan lumba2... hmmmmm
Quote apiang 19-5-2016 11:05 PM
fuohhhhh kena panggil nat geo neh
Quote red_cattleya 21-5-2016 06:20 PM
rupa yg menakutkan
Quote degil81 23-5-2016 03:35 AM
mcm tipu je...... badan mcm kejung
Quote CrowneGlory 23-5-2016 04:28 PM
dolphin cacat
Quote pensil82 23-5-2016 04:55 PM
calling for RIVER MONSTER...
mayday...mayday..
Quote delisha09 23-5-2016 08:01 PM
menakutkan pn ada rupa dia tu
Quote buapakperut 31-3-2017 04:43 PM
Mcm dolphin irrawady

Lihat semua komen(29)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 01:58 PM GMT+8 , Processed in 0.209193 second(s), 64 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top