CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Ashraf Muslim Harap Lebih Banyak Rancangan Berunsur Dakwah

9-5-2016 12:53 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 7267| Komen: 29

Description: Pelakon Ashraf Muslim Berharap Lebih Banyak Rancangan Berunsur Dakwah...


Oleh Fyruz Hanna

Pelakon Ashraf Muslim berharap lebih banyak rancangan berunsur dakwah di negara kita ketika ditemubual dalam MH Online. "Sasaran saya dalam industri ini bukanlah semata-mata mahu jadi pelakon dan juga produser, tapi harapan saya supaya perbanyakkan lagi pengisian-pengisian drama mahupun filem yang berunsurkan dakwah. Di TV saja memang sudah ada, namun pihak produksi perlu juga mewujudkan landasan sebegitu. Kalau ada rezeki saya buat, kalau tak ada saya cuba bantu untuk ke arah itu. Pada masa yang sama sebagai pelakon kena patuh dengan syariah.
 

"Biarpun sudah berhijrah saya masih meneruskan lagi karier sebagai pelakon kerana bagi saya, selagi ia tidak salah dan boleh membantu orang itu berhijrah, kenapa tidak? Saya aktif semula kerana menerbitkan pengisian yanga ada dakwah. Saya lagi suka kalau rakan artis ada yang tidak berhijab dan berlakon dalam drama saya, mungkin dari lakonan drama ini dapat membantu rakan artis untuk turut berhijrah.
 
"Jadi kita kena sediakan jalan sebegini agar rakan artis selesa untuk berlakon. Seterusnya, pihak produksi dan TV sendiri kena perbanyakkan lagi pengisian dan landasan seperti itu. Ini kerana, mereka tidak akan takut apabila berhijrah, masih ada lagi tempat untuk mereka berlakon. Pelakon tetap pelakon dan itu jiwa mereka," jelas Ashraf.

Telah berkecimpung selama 11 tahun, Ashraf mengakui menyampaikan dakwah bukanlah satu perkara yang mudah. Ini kerana dia harus menjadi pemikir yang kreatif dan menghasilkan cerita yang menjaga tata batasan dan halatuju. -CARI Infonet.

sumber: mediahiburan
24

Bagus
16

Marah
20

Terkejut
24

Sedih
15

Lawak
27

Bosan

Friends Rank (126 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote diamondhoney 9-5-2016 01:10 PM
Sendu.....
Quote CrowneGlory 9-5-2016 01:14 PM
ingatkan nak lebih byk rcgn berunsur poligami dan seks...
Quote prettyuglybabe 9-5-2016 01:17 PM
dia ni bijak memanipulasi..
sebab jual agama lebih mudah zaman ni..
Quote shaykays 9-5-2016 01:20 PM
agama laaaa sangat
drama stalker tu konsep ukhrawi laaaa kottt
Quote kikiharris 9-5-2016 01:53 PM
bukak thread ni terus menguap aku..
Quote mokcikKSKB 9-5-2016 02:10 PM
Hijrahlah sgt..hijrah nafsu ngeseks bila lg?
Quote krustykrab 9-5-2016 02:50 PM
bukan main lagi sicelup 2X ni skrg....
cakap je la ko dah sendu, income pun dah tak byk, nak sara 2 bini lagi anak3 org lagi...tak yah la citer2 nak islamik bagai...geli aku nengok ko ni
Quote stania83 9-5-2016 02:55 PM
penunggang agama!
Quote EvieWanKenobi 9-5-2016 03:03 PM
bosan.. next..
Quote sixret 9-5-2016 03:41 PM
Setuju dengan point ashraf.
Quote gekkou 9-5-2016 03:51 PM
aku tak boleh nk accept lagi beliau ni
wujud lagi dalm industri sejak kes nikah kat siam
walaupun nk berdkwah, dah berhijrah katanya
maaf serap... mohon pergi cari kerja lain
Quote misstomato 9-5-2016 04:32 PM
Dia ni berlakon drama apa?
Quote silampumeja 9-5-2016 05:14 PM
shaykays replied at 9-5-2016 05:20 AM
agama laaaa sangat
drama stalker tu konsep ukhrawi laaaa kottt

Ukhrawi wal padang mahsyarwi. Wee...wee..... Hahahaha
Quote barfi 9-5-2016 05:17 PM
Yg ko pi berlakon akasia dengan pompuan2 gedik tu apa citer??

Dakwah la sgt.
Quote Esmiria 9-5-2016 05:28 PM
korang ni x baik kutuk dia.kurangkn kutukk sb nk rmdan.lps rndab,kutuk2 le byk2
Quote saladin780 9-5-2016 05:29 PM
diamlah ko..pencelup fooh ki bersiri
Quote cmf_blingblings 9-5-2016 05:53 PM
yg menunjukkan kebaikan poligami lebih dialu-alukan
Quote ajinomotonosuga 9-5-2016 06:00 PM
misstomato replied at 9-5-2016 04:32 PM
Dia ni berlakon drama apa?

Drama Lebai.Lindungan Kaabah, ko da tengok?

Ada satu lai, Sendu tunggu dulu!!  Dahhh tgk?

Quote ajinomotonosuga 9-5-2016 06:05 PM
barfi replied at 9-5-2016 05:17 PM
Yg ko pi berlakon akasia dengan pompuan2 gedik tu apa citer??

Dakwah la sgt.

Dah bini dia tak reti gedik kne la cari gedik nk.motivate skit aaaaa apa tu aaa STIMULANT , nanti dah stim bini tak gedik.gak dapat haaa

Lai pun.kan dia kata nk dakwah, gedik.kne di dakwah kan gakkkkk, muda muda gedik.laaa dah tuaaaa cam.ogy kaa mak.mah kaa ko.gedik.mau muntah laki.ko haaaa

Lihat semua komen(29)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-3-2023 09:24 AM GMT+8 , Processed in 0.095354 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top