CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Pesawat Indonesia, Batik Air Dan TransNusa Bertembung Sesama Sendiri

5-4-2016 11:21 AM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 9163| Komen: 58

Description: Batik Air bergesel dengan pesawat TransNusa, sekaligus mengheretnya di sepanjang landasan
Oleh Izzah Abbasy

Kejadian pesawat Batik Air dan pesawat TransNusa bertembung pada malam Isnin di landasan Lapangan Terbang Jakarta mengakibatkan kerosakan teruk pada bahagian sayap dan ekor kapal terbang.


Kemalangan itu walau bagaimanapun tidak membabitkan kecederaan kepada penumpang, kata jurucakap syarikat penerbangan terlibat.

Penerbangan Batik Air yang membawa 49 penumpang dan tujuh anak kapal dalam posisi berlepas dari lapangan terbang Halim Perdanakusuma apabila bergesel dengan pesawat TransNusa, sekaligus mengheretnya di sepanjang landasan.

Kredit Foto : Solopos.com


Jurucakap Lion Air Group, Andy Saladin berkata juruterbang lantas membatalkan penerbangan pesawat Boeing 737-800 itu untuk memastikan keselamatan mereka.

Jurucakap Kementerian Pengangkutan, J.A. Barata juga mengesahkan tiada kemalangan jiwa dan semua penumpang dan anak kapal telah dipindahkan dengan selamat.

Sayap kiri pesawat Batik Air rosak dalam perlanggaran itu manakala ekor pesawat kapal terbang jenis ATR milik TransNusa pula remuk, kata Barata.

Gambar di media sosial menunjukkan tanda terbakar di sekitar bahagian yang rosak, dengan video yang disiarkan di internet menunjukkan api kecil sebelum keadaan berjaya dikawal oleh kru kecemasan. - CARI Infonet

Kredit : Astro Awani




22

Bagus
19

Marah
21

Terkejut
17

Sedih
16

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (108 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pyropura 4-4-2016 10:20 PM

.. @XxNotTruexX  kemaren waktu lho bilang ini petanda Mas akan kecelakaan, kan gue bilang jaga mulut mu, kerana setiap kali elo ngomong gitu pasti ada bencana terjadi di Indon... bila lo bilang bisa blokir jalan laut Semenanjung-Sarawak, heli Tni jatuh di Poso....
Quote pyropura 4-4-2016 10:21 PM

...gambar terkini Batik air...



Quote Glass_shoes 4-4-2016 10:31 PM
Edited by Glass_shoes at 4-4-2016 10:39 PM
pyropura replied at 4-4-2016 10:20 PM
.. @XxNotTruexX  kemaren waktu lho bilang ini petanda Mas akan kecelakaan, kan gue bilang jaga mul ...


Betol2,ingat lg kebusukan hati XxNotTruexX pasal MAS..ade korban ke?

Pasti @mepusembilan responnya gini

'Malay itu suka ia lihat orang kecelakaan?'

Btw,yg ni kita nk salahkan sape?,kalo yindon,ade ribut pon,tetap MAS yg salah
Quote spankee_fili 4-4-2016 10:34 PM
sapa nama pilot?
Quote lorelai 4-4-2016 10:36 PM
Siannya ada kecelakaan x?
Quote Princess_Na 4-4-2016 10:42 PM


ada korbannya ngak?
Quote rospinki 4-4-2016 10:45 PM
Copot jantungku
Quote revolusi_30 4-4-2016 10:46 PM
Loh....batik Air kapan nya mau masuk  Malaysia....kedengaran sejak kelmarin lagi dong
Quote Peterpan17 4-4-2016 10:47 PM
Glass_shoes replied at 4-4-2016 10:31 PM
Betol2,ingat lg kebusukan hati XxNotTruexX pasal MAS..ade korban ke?

Pasti @mepusembilan resp ...

Klu dulu aku selalu kesian ada bencana kat Indon. Tp melihat Indon2 lahanat dlm forum ni, aku padankan muka saja kat Indon. Cashlah kan. Suka sgt tgk ada musibah kat negara tetangga.
Quote Glass_shoes 4-4-2016 10:54 PM
Edited by Glass_shoes at 4-4-2016 10:56 PM
Peterpan17 replied at 4-4-2016 10:47 PM
Klu dulu aku selalu kesian ada bencana kat Indon. Tp melihat Indon2 lahanat dlm forum ni, aku pada ...

Yup,kadang2 kita xnk sentuh pon psal kecelakaan negara depa,tp sllu yindon haprak yg provoke dlu terutamanya psl MH370 dan MH17..

Abis la ade yg ckp kita x berperikemanusiaan jap lg
Quote Peterpan17 4-4-2016 11:12 PM
Glass_shoes replied at 4-4-2016 10:54 PM
Yup,kadang2 kita xnk sentuh pon psal kecelakaan negara depa,tp sllu yindon haprak yg provoke dlu t ...

tulah. Tak pernah lg baca komen di mana mana bila ada bencana kat Indon, rakyat Msia bertepuk tengan gembira. Tp Indon??? Suka doakan yg bukan2 dgn Msia. Cashlah ko skrg. Mendapatlah, Tuhan bg blk.
Quote zidane_ziege 4-4-2016 11:14 PM
naik tongkang aja la gan..kalau tabrakan ya masih bisa berenang..
Quote nitrotech 4-4-2016 11:14 PM
Perghh.berlanggar sesame sendirii
Quote Esmiria 4-4-2016 11:22 PM
aku nok kabo ni,hari ni hari indon kna.esok, kita x thu. simpulannya jgn ketawa indon kena.Takziah kalau ada yg mati
Quote XxNotTruexX 4-4-2016 11:30 PM
pyropura replied at 4-4-2016 10:20 PM
.. @XxNotTruexX  kemaren waktu lho bilang ini petanda Mas akan kecelakaan, kan gue bilang jaga mul ...

Hahahaha... Teringat corporate culture sebuah airline yang sangat terkenal  itu .... 'Menghilangkan Penumpang adalah Tujuan Bisnis Kami' ... Salam MH 370 ...
Quote scarflicious 4-4-2016 11:50 PM
Biarlah berlanggar. Nak test body sapa paling kuat kot
Quote scarflicious 4-4-2016 11:50 PM
Biarlah berlanggar. Nak test body sapa paling kuat kot
Quote aHoi83 5-4-2016 12:03 AM
Scary berita2 gini
Quote pyropura 5-4-2016 12:22 AM
XxNotTruexX replied at 4-4-2016 11:30 PM
Hahahaha... Teringat corporate culture sebuah airline yang sangat terkenal  itu .... 'Menghilangka ...


kamu gak jerahnya yah... tunggu bencana berikutnya...

Lihat semua komen(58)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-5-2023 06:52 AM GMT+8 , Processed in 0.084834 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top