CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Keputusan SPM: Calon Dapat Semua A, Menurun Berbanding Tahun 2014

3-3-2016 11:38 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 5795| Komen: 8

Description: Seramai 9721 calon SPM cemerlang dengan lulus semua A pada tahun 2015...


Oleh Fyruz Hanna

Seramai 9721 calon SPM cemerlang dengan lulus semua A pada tahun 2015 namun jumlah pelajar cemerlang merosot kepada 0.25 iaitu seramai 11,289 calon pada 2014.

"Penurunan jumlah calon yang mendapat keputusan cemerlang dalam semua mata pelajaran dan penurunan GPN bukan satu kelemahan yang ketara dan signifikan. Ia adalah dalam julat yang dibenarkan iaitu 3 peratus," katanya dalam sidang media bagi mengumumkan analisis keputusan SPM 2015, di sini Khamis.

"Ia juga menggambarkan turun naik prestasi murid dan berlakunya fluctuation (turun naik). Penurunan ini juga dipengaruhi jumlah calon yang menduduki SPM 2015 yang lebih rendah iaitu 440,682 calon berbanding 455,839 calon pada tahun 2014," katanya.


Selain itu tambah Pengarah Pendidikan, Datuk Seri Dr Khair Mohamad Yusof, Indeks Gred Purata Nasional (GPN) turut mencatatkan penurunan 0.07 kepada 5.15 berbanding 5.08 pada 2014. -CARI Infonet.













15

Bagus
23

Marah
16

Terkejut
23

Sedih
22

Lawak
19

Bosan

Friends Rank (118 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote hyie 3-3-2016 11:34 AM
mohon tepek sekali ranking sekolah terbaik SPM 2015 ya, sis!
Quote prettyuglybabe 3-3-2016 12:08 PM
mana la tak mudah dapat A.. ada A+, pastu A.. ada lagi A-..
terkenang zaman aggregate A1A2C3C4C5C6P7F... C6 ke P6? aku pun lupa dah..
Quote hasmania 3-3-2016 12:10 PM
sekolah terbaik ???? semua orang tahu dah pasti semua sekolah SBP ...
ada sekolah biasa nak jadi JUARA ????
Quote elnor_81 3-3-2016 01:43 PM
prettyuglybabe replied at 3-3-2016 12:08 PM
mana la tak mudah dapat A.. ada A+, pastu A.. ada lagi A-..
terkenang zaman aggregate A1A2C3C4C5C6P ...

A1,a2,c3-c6,p7,p8,f9
Quote zie_indah 3-3-2016 06:41 PM
teringat zmn amik spm dolu2 a1,a2,x3,c4,c5,c6...itu dikira lulus dgn kredit
P7,p8...hee  susah oo dulu2
Tp budak2 dulu kalo lulus spm gred 2,3pon dah ckp buat keje
Kalo bbdk skrg lulus dgn degree pon..haa..bile keeja sedey
Quote Mary_jane 3-3-2016 07:17 PM
Tadi dengar sate kat era, bleh tahan lawak shahrol, takpelah dapat c dia dulu pun dapat b,c dengan g skali. Jadilah BCG.
Quote ohnoLia 3-3-2016 08:16 PM
hasmania replied at 3-3-2016 12:10 PM
sekolah terbaik ???? semua orang tahu dah pasti semua sekolah SBP ...
ada sekolah biasa nak jadi JU ...

Ada. Convent infant jesus jb sgt2 top.. not sure this year.

Mrsm pun potensi jua
Quote revoc 7-3-2016 05:28 PM
pndai derang maen trun naek graf ni ek



dulu dulu ckap rmai dpt a,sbb cripple kan sistem

Lihat semua komen(8)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-12-2022 01:18 PM GMT+8 , Processed in 0.083822 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top