CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Farah Asyikin Sah Cerai Talak Satu, Bayar Tebus Talak RM100

28-1-2016 03:19 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 16368| Komen: 70

Description: Penyanyi Farah Asyikin atau nama sebenarnya Farah Asyikin Zulkifli, 36, akhirnya sah bercerai talak satu dengan suaminya...

Oleh : Dean BZ


Penyanyi Farah Asyikin atau nama sebenarnya  Farah Asyikin Zulkifli, 36, akhirnya sah bercerai talak satu dengan suaminya, Zaahier Stanley secara tebus talak di Mahkamah Rendah Syariah hari ini.

Memetik laporan Mstar, lafaz berkenaan dibuat oleh hakam lantikan mahkamah iaitu Mohd Fateh Salleh yang mewakili Zaahier, 39, selaku defendan kes berkenaan di hadapan Hakim Syarie, Umamuddin Yunus.

Mahkamah turut memerintahkan Farah selaku plaintif kes berkenaan membayar wang tebus talak kepada Zaahier sebanyak RM100.

Hasil perbentangan hakam, Farah dan Zaahier didapati tidak berkomunikasi serta tinggal berasingan hampir dua tahun, Farah turut didera secara emosi menerusi kata-kata kasar.


Farah dan Zaahier yang juga seorang warganegara Afrika Selatan yang berketurunan Melayu Cape berkahwin pada 15 Februari 2013 selepas berkenalan selama setahun menerusi Twitter. Hasil perkahwinan tersebut pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama Ebrahim Owais.

Terdahulu, Farah pernah mengeluarkan kenyataan bahawa dia sedang berusaha menyelamatkan rumah tangga mereka yang telah dibina selama dua tahun. Malah, dia sememangnya tidak mahu menjadikan penceraian sebagai jalan terakhir. Namun, jodoh mereka tidak panjang dan berakhir dengan penceraian. Mungkin perpisahan adalah jalan terbaik. Semoga Farah sentiasa tabah. - CARI Infonet.


Farah kelihatan tenang ketika keluar dari mahkamah.



Sumber - Mstar


14

Bagus
9

Marah
12

Terkejut
18

Sedih
20

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (91 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote yeos 28-1-2016 03:23 PM
takziah...
Quote Changa 28-1-2016 03:36 PM
Edited by Changa at 28-1-2016 03:40 PM

rugi nya sis
cc @sayang_mulut
Quote noodle.baby 28-1-2016 03:37 PM
Harap sheolls tabah..
Quote barfi 28-1-2016 03:38 PM
Laki dia nampak segak juga.
Sesegak fahrin ahmad.

Quote danieladam 28-1-2016 03:42 PM
Ini cerai dgn laki ke berapa beliau ni? Mcm rasa byk kali pulak beliau bercerai la, tebus talak la...something wrong di situ
Quote mokcikKSKB 28-1-2016 03:48 PM
muka dia mcm sgt lega....jantan tu murah gamaknya saje kenakan dia tang tebus talak ni.
Quote merahrose 28-1-2016 03:59 PM
fara nmpk lawa
Quote kenarihitam 28-1-2016 04:12 PM
Takziah farah
Quote amikie 28-1-2016 04:23 PM
semoga tabah...
Quote sukacactus 28-1-2016 04:23 PM
Ni cerai pasal ekonomi rumahtangga jg kan
Laki ni ckp susah nak dpt keje kat malaysia
Dia igt kawin ank org kaya, goyang kaki je kot dl
Quote crazecousa 28-1-2016 04:28 PM
farah ni nyany lagu ape/
Quote m2506 28-1-2016 04:29 PM
takziah... apa la agaknya masalah mereka yea
Quote de_ikea 28-1-2016 04:56 PM
Takziah. Smoga ada khidupan yg lebih baik dari sebelum ini.
Quote Mizlyn 28-1-2016 04:59 PM
she ni kalau kuar berita mesti pasai kawin cerai... siannye
Quote reeny 28-1-2016 05:00 PM
bukan sebelum nie pun pernah cerai gak ker? iols dh confuse...
Quote bambimo 28-1-2016 05:04 PM
ni 2nd marriage kan..1st marriage dgn Dr...tp jodoh xpanjang...
takziah farah jaga anak elok2
Quote 7slash26 28-1-2016 05:10 PM
Tebus talak rm100 je? Berapa sebenarnya ex husband dia tuntut..
Quote masmelon 28-1-2016 05:16 PM
knp nak tebus talak erkk .. kew suami dia sbnrnya xnak ceraikan dia .. hurmm confiuss
Quote SitiRopeah 28-1-2016 06:08 PM
Pergi mahkamah memang kena pakai serba hitam ka? Tiba2 teringat pinjamal.

Lihat semua komen(70)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-10-2022 07:02 AM GMT+8 , Processed in 0.074457 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top