CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Samseng Pulau mengganas serang 3 cafe siber

10-7-2013 04:50 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 4158| Komen: 11

Description: GEORGETOWN: Empat suspek, termasuk seorang wanita ditahan berhubung serangan ke atas tiga kafe siber di Solok Slim dekat Jalan Perak di sini, Isnin lalu.
GEORGETOWN: Empat suspek, termasuk seorang wanita ditahan berhubung serangan ke atas tiga kafe siber di Solok Slim dekat Jalan Perak di sini, Isnin lalu.

Mereka yang berumur antara 25 hingga 30 tahun dipercayai anggota kumpulan samseng 'Sio Sam Ong' ditahan di dua lokasi berasingan iaitu di sebuah flat dan kelab malam di Paya Terubong.

Tiga daripadanya direman sehingga Sabtu ini sementara wanita berkenaan sehingga Jumaat.


Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng, berkata polis turut merampas sepucuk pistol mainan dan kenderaan pelbagai guna dari kumpulan berkenaan.

"Wanita itu dan teman lelakinya didapati positif dadah," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata tangkapan dibuat ekoran serangan yang dibuat kumpulan itu ke atas tiga buah kafe siber kira-kira 5 pagi Isnin lalu sehingga menyebabkan empat mangsa berumur 19 hingga 32 tahun tercedera akibat ditetak dengan parang.

Gan berkata motif serangan mungkin berpunca daripada perebutan kawasan antara kumpulan berkenaan dengan kumpulan samseng 'Gang 24' yang menguasai kawasan berkenaan.
Beliau berkata kes disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana merusuh menggunakan senjata yang boleh membawa hukuman maksimum penjara lima tahun atau denda atau kedua-duanya sekali. 

10

Bagus
9

Marah
10

Terkejut
5

Sedih
15

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (64 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dino 10-7-2013 03:53 PM
takut nak p penang...
Quote mrsrezza 10-7-2013 04:03 PM
ayooo ape ni...satu satu kes jenayah kat penang!...

dah le lama x g penang, dengan kes2 macam ni mmg takot le nak g...

apa kata kaka huggie tentang isu ni?






Last edited by mrsrezza on 10-7-2013 04:05 PM

Quote crossfire 10-7-2013 04:09 PM
mrsrezza posted on 10-7-2013 04:03 PM
ayooo ape ni...satu satu kes jenayah kat penang!...

dah le lama x g penang, dengan kes2 macam ni  ...

Nak masuk Pulau , kena jumpa geng ini dulu:


Sio Sam Ong
Gang 24


Quote DTECCONAN 10-7-2013 04:14 PM
gila la ada samseng kat Penang, hariharigue tak buat apa2 ka?
Quote neotoxin 10-7-2013 04:22 PM
ni anugerah ape lak nih?
Quote kasibiman 10-7-2013 04:27 PM
DTECCONAN posted on 10-7-2013 04:14 PM
gila la ada samseng kat Penang, hariharigue tak buat apa2 ka?

tgh beli award order of victoria dari EBA utk samseng paling terBAEKKKK....























Quote mrsrezza 10-7-2013 04:28 PM
crossfire posted on 10-7-2013 04:09 PM
Nak masuk Pulau , kena jumpa geng ini dulu:
polis turut merampas sepucuk pistol mainan dan kenderaan pelbagai guna dari kumpulan berkenaan.


kalo g penang, kena bawak pistol air ler..leh main tembak2 ngn geng Sio Sam Ong

penang negeri paling urban n maju n femes tp penjenayah x mampo nak beli pistol betol ka?
Quote axl_bach 10-7-2013 04:34 PM
penang dan jenayah berpesa teda

calling @cmf_herrhugie
Quote mak_wa95 10-7-2013 04:39 PM
jenayah di mana mana..............
Quote saden 10-7-2013 04:40 PM
ni cucu kumpulan Ghee Hin dgn Hai San ka?
Quote salimrock 11-7-2013 09:38 AM
nape diorang serang kafe siber ar? serang pengguna facebook nak update status? wakakaka

ke siber kafe ni ada buat mesin judi...tu diorang berebut kawasan tu...

Lihat semua komen(11)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-6-2023 11:49 AM GMT+8 , Processed in 0.096195 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top