CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Video@CARI Apa Kata Mereka? Lihat artikel

Bajet 2016 - Apa Harapan Rakyat?

20-10-2015 06:13 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7917| Komen: 57

Description: Kita berharap agar dalam Bajet 2016, agihan yang lebih besar akan dibuat untuk perbelanjaan pembangunan manakala perbelanjaan operasi negara dapat dikurangkan.


Artikel : TS LOO
Video : Firdausz & TS LOO




Bajet 2016 yang bakal dibentangkan pada 23 Oktober ini, kebiasaannya berlatar belakangkan kedudukan kewangan Kerajaan Pusat. 


Sedia kita maklum, sudah 18 tahun Kerajaan Pusat membentangkan bajet defisit. Kedudukan defisit yang telah berlarutan lebih sedekad tidak boleh dibiarkan.


Mengambil kira sensitiviti dan sentimen global yang semakin meningkat terhadap kedudukan defisit dan hutang banyak negara, satu langkah merasionalisasikan bajet perlu dibuat. 


Langkah ini akan meletakkan asas makroekonomi Malaysia ke arah yang lebih utuh.


Untuk memacu negara sebagai sebuah negara maju, kita berharap agar dalam Bajet 2016, agihan yang lebih besar akan dibuat untuk perbelanjaan pembangunan manakala perbelanjaan operasi negara dapat dikurangkan.- CARI Infonet


3

Bagus
2

Marah
6

Terkejut
9

Sedih
17

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (39 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote noor2 20-10-2015 06:15 PM
Knp nak tahu harapan rakyat...sedang kan harapan tinggal harapan...janji manis mu ja...kesian rakyat
Quote toteng 20-10-2015 06:17 PM
Harapan agar najib letak jawatan.terima kasih.ini sekadar menjawab soalan
Quote stars83 20-10-2015 06:31 PM
HARAPAN SAYA AGAR NAJIB LETAK JAWATAN DAN MELINGKUP!!!!
Quote Munah_Sparta 20-10-2015 06:31 PM
semoga kak mah berjaya kurus kn badan..
Quote dani-rox 20-10-2015 06:50 PM
Harapan tinggal harapan jah... Takda lg berita buruk utk rakyat, dan Msia kurang dilanda bala pon dah syukur sgt2.
Quote chazey 20-10-2015 06:53 PM
Perbaiki infrastruktur sekolah2 pedalaman.

Dan chuol orang atas2 kementerian mesti rajin turun padang pantau projek. Jangan harapkan kuli yang tau cakap manis report semua indahkala je.

Kat Borneo ni banyak tempat sangat perlu jalan raya berturap dan bekalan air bersih.
Quote chazey 20-10-2015 06:54 PM
Duit 2.6 billion tu derma kat rakyat lagi berkat. Tau.
Quote perang_kucing 20-10-2015 06:55 PM
harapan agar najib letak jawatan dan Zahid Hamidi jadi PM.

Quote aechae 20-10-2015 07:00 PM
Harapan sy agar kerajaan tidak lagi mempermain2 kn rakyat.....
Quote dodolgemok 20-10-2015 07:01 PM
harapan aku agar najib mampos
Quote HannahMontana 20-10-2015 07:24 PM
supaya PAS memerintah negara






Quote lostnfaun 20-10-2015 07:30 PM
Harapan rakyat belum tentu kerajaan bole buat... Janji kerajaan pun dah dicapati lg nk tny harapan rakyat... Baik uruskan dulu janji PRU tue..
Quote abangranikulup 20-10-2015 07:39 PM
abg harap duit gst yg banyak2 tu jadi duit brim untuk rakyat la ye...jangan sampai abg repot polis lak kalau dato najib syg abg ni tk reti2
Quote lurve82 20-10-2015 07:44 PM
harapan bajet utk PERMATA boleh tmbh smpi 1billion...
Quote cyb0rg#18 21-10-2015 01:08 AM
bajet bagus lol
Quote Acong 21-10-2015 01:32 AM
harapan aku adalah GST dinaikkan ke 10%  
Quote Al-Patih 21-10-2015 06:07 AM
untuk memacu cucu cicit perut periuk nasi montri montri....
Quote ultra78 21-10-2015 07:31 AM
Harapan aku adalah supaya najib dpt mintak lagi duit derma dari negara arab dan kali ni duit tu masuk dlm akaun kerajaan. Bagus apa dpt duit percuma ni.
Quote bluehedgehog 21-10-2015 08:40 AM

Lihat semua komen(57)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 01:06 AM GMT+8 , Processed in 0.078864 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top