CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Harga Ikan Tongkol Meningkat Menjelang Hari Raya Aidiladha

23-9-2015 10:10 AM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 6866| Komen: 45

Description: Harga ikan tongkol atau ikan aya meningkat kepada RM14 sekilogram hari ini berbanding RM8 sebelumnya menjelang..


GAMBAR HIASAN



Harga ikan tongkol atau ikan aya meningkat kepada RM14 sekilogram hari ini berbanding RM8 sebelumnya menjelang sambutan Hari Raya Aidiladha yang akan disambut pada Khamis ini.

Pengerusi Persatuan Nelayan Kuala Terengganu Selatan, Hasan Ismail berkata kenaikan harga ikan itu antara lain disebabkan bekalan kurang.

Beliau diminta mengulas tentang kenaikan harga ikan tersebut hasil tinjauan Bernama ke beberapa pasar basah di sini hari ini. Menurut Hasan, bekalan ikan tongkol sekarang berkurangan kira-kira 20 peratus daripada biasa.



Baca selanjutnya – BERNAMA


Bagus

Marah
6

Terkejut
8

Sedih
4

Lawak

Bosan

Friends Rank (18 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ifanonline 23-9-2015 07:47 AM
rakyat kena pandai2 bela ikan tongkol
Quote Teru2Bozu 23-9-2015 07:55 AM
ikan aye. wat nasik dagang, nasik lemak
Quote MissNigga 23-9-2015 07:56 AM
di panggang ..sodapppppp
Quote aechae 23-9-2015 08:04 AM
Raya haji pn nk mkn nasi dagang ke?
Quote ultra78 23-9-2015 08:06 AM
Ikan tongkol ni sedap. Lagi sedap dari ikan kembung
Quote famri7 23-9-2015 08:12 AM
ewww ikan aya ..hanyir yahamat dkt layer hitam ittewww
Quote bluehedgehog 23-9-2015 08:15 AM
ikan mahal makan ayam la

KUALA BESUT - Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaaan Datuk Hasan Malek hari ini mengajak orang ramai 'menukar' selera daripada memakan ayam kepada menu lain seperti ikan dan daging sebagai usaha mengekang kenaikan harga ternakan itu.
Quote d_dalia 23-9-2015 08:19 AM
bluehedgehog replied at 23-9-2015 08:15 AM
ikan mahal makan ayam la

KUALA BESUT - Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggun ...

dulu hasan malek, ayam mahal jgn mkn ayam..
menteri m'sia ada ke yg bijak??
Quote bellaa 23-9-2015 08:53 AM
x suka ikang      
Quote kentel 23-9-2015 09:06 AM
d_dalia replied at 23-9-2015 08:19 AM
dulu hasan malek, ayam mahal jgn mkn ayam..
menteri m'sia ada ke yg bijak??

syarat jadi menteri kat msia msti bodoh dan pandai menjilat...
Quote wwwvvvwww 23-9-2015 09:16 AM
Itu macam ka
Quote d_dalia 23-9-2015 09:17 AM
kentel replied at 23-9-2015 09:06 AM
syarat jadi menteri kat msia msti bodoh dan pandai menjilat...

bodh&pandai menjilat..lps tu kumpul duit derma byk2..
Quote AbukRokok 23-9-2015 09:21 AM
ikang mahal kita tukar makang daging lombu...xkan daging babi pulok.
Quote BlueEagle 23-9-2015 09:56 AM
nak murah pi tangkap ikan sendiri....

harga barang2 makin mahal dah sekarang ni...
Quote CrowneGlory 23-9-2015 10:00 AM
Ikan paling x lalu aku nk makan.... Darah mcm darah period
Quote makkaupurple 23-9-2015 10:52 AM
Orang dulu2 banyak makan ikan sebab tu sihat,kuat,panjang umur...orang sekarang suka melantak ayam sebab tu banyak yang berpenyakit,gemuk dan sebagainya
Quote akusukaq 23-9-2015 11:12 AM
Aku lagi jimat kali ni. Lemang makan dengan pindang daun pucuk ubi . Hanya perlu kutip pucuk ubi , beli pati santan dan ikan bilis . Resepi mmcm buat rendang tapi letak sedekit asam keping. Jimat , sehat dan sodap
Quote MissNigga 23-9-2015 11:25 AM
d_dalia replied at 23-9-2015 08:19 AM
dulu hasan malek, ayam mahal jgn mkn ayam..
menteri m'sia ada ke yg bijak??

ikan fresh mahal ... makan ikan beku
Quote d_dalia 23-9-2015 11:28 AM
MissNigga replied at 23-9-2015 11:25 AM
ikan fresh mahal ... makan ikan beku

tgk melayu champa mkn ikan fresh dr sg mekong kat kemboja...
jd bleh lah menteri suh rakyat menangkap ikan kt sungai lak pasni

Lihat semua komen(45)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2022 06:04 PM GMT+8 , Processed in 0.099615 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top