CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

"Dia Banyak Menyusahkan Pegawai Saya" - Hamid Bador

9-9-2015 11:47 AM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 17361| Komen: 133

Description: Suka membazir waktu 'bershopping' sakan. Berjam-jam lamanya pegawai polis kena iring....

Oleh : Fyruz Hanna


“Selama ini dia banyak menyusahkan pegawai saya. Suka membazir waktu 'bershopping' sakan. Berjam-jam lamanya pegawai polis kena iring.


“Aktiviti dia (Rosmah) itu memaksa kerajaan tanggung kos lebih untuk bayar elaun pegawai-pegawai untuk iring,” dakwa Datuk Rizal mansor kepada Malaysiakini.


Datuk Abdul Hamid Mansor, bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB)  menggesa isteri Perdana Menteri untuk menjawab sendiri dakwaan tanpa menggunakan orang tengah.


Terdahulu Hamid membangkitkan persoalan pertukarannya ke Jabatan Perdana Menteri. -CARI Infonet.


Sumber: MalaysiaKini

20

Bagus
20

Marah
14

Terkejut
13

Sedih
23

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (108 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote atira 8-9-2015 04:49 PM


Quote dino 8-9-2015 04:49 PM
dah la gemuk kuat sopping pula.... tetiba
btw nak simpan dulu carutan kat pompuan nih
Quote atira 8-9-2015 04:49 PM
bydeway... bila dah jadi bekas... baru la ko berani bising ye
Quote dino 8-9-2015 04:49 PM

mak lampir.....
Quote bangcak 8-9-2015 04:50 PM
mcm biasa la
lepas pencen atau kene pecat
baru terhegeh2 nak kuar stetmen mcm2.

bekas ketua pulis
bekas pengarah spr
bekas2 pm
bekas2 tpm

...suma BEKAS hampir sama.
Quote dino 8-9-2015 04:50 PM
atira replied at 8-9-2015 04:49 PM
bydeway... bila dah jadi bekas... baru la ko berani bising ye

die byk bunyi la tu... sbb tu jd bekas..... jgn esok ade jumpa mayat kat ladang kelapa sawit sudah.....
Quote Bedah.Cun 8-9-2015 04:51 PM
Neh yang tak sempat makan nasik kangkang ker?
Quote EJALTI 8-9-2015 04:52 PM
Harap tak kena C4
Quote dizek 8-9-2015 04:52 PM
kalo bab mencucuk sesama melayu
je mesti cina

tak malaysianinsider

malaysiakini

tak malaysiakini

the edge
Quote dino 8-9-2015 04:52 PM
Bedah.Cun replied at 8-9-2015 04:51 PM
Neh yang tak sempat makan nasik kangkang ker?

kuat kuasa bomoh die ye
Quote kenarikelabu 8-9-2015 04:53 PM
Kang ada la yg sebok mintak bukti Nek Ros pegi shopping
Quote Bedah.Cun 8-9-2015 04:53 PM
dino replied at 7-9-2015 08:52 PM
kuat kuasa bomoh die ye

Kuasa kepam tiew dek dino heii
Quote Bedah.Cun 8-9-2015 04:54 PM
kenarikelabu replied at 7-9-2015 08:53 PM
Kang ada la yg sebok mintak bukti Nek Ros pegi shopping

Persepsi jer tiew, yang
Quote dani-rox 8-9-2015 04:54 PM
Tak payah la escort polis bagai... Sesiapa yg berani mengganggu dan kidnap nekmah pasti akan terbantut, sbb terpukau dgn kejelitaan beliyaw sbg wanita no 2 terchantek di asia.
Quote highcastle 8-9-2015 04:55 PM
atira replied at 8-9-2015 04:49 PM
bydeway... bila dah jadi bekas... baru la ko berani bising ye

Mana mana mcm tu Tira.. Politik pun camtu jugak.. dalam parti lain, bila dah jadi bekas parti cakap lain, baik BN atau PR semua sama je.. Tapi bagus gak tentang pendedahan ni, nak tengok apa kata Kak Mah................

Bekas bos SB cabar Rosmah jawab sendiri tuduhan

Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah.

Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya.

“Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke?

“Sudah tentu, dia (perlu) jawablah,” katanya kepada Malaysiakini.

Isnin lalu, Hamid membangkitkan persoalan kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sama ada pertukarannya ke Jabatan Perdana Menteri dibuat dalam "mesyuarat tergempar" dipengerusikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan turut dihadiri Rosmah.

Bagaimanapun semalam Rizal dengan keras menafikan dakwaan Rosmah menghadiri mesyuarat tergempar seperti yang didakwa.

Sementara itu, Hamid juga membangkitkan isu berkaitan amalan membeli-belah Rosmah yang didakwanya menyusahkan pegawai dan pengiringnya.

“Selama ini dia banyak menyusahkan pegawai saya. Suka membazir waktu 'bershopping' sakan. Berjam-jam lamanya pegawai polis kena iring.

“Aktiviti dia (Rosmah) itu memaksa kerajaan tanggung kos lebih untuk bayar elaun pegawai-pegawai untuk iring,” dakwanya.

Rizal: Tunggu berita siar dulu

Menjawab soalan, Hamid berkata beliau tidak bimbang dikenakan sebarang tindakan atas kenyataan pedasnya itu.

“Saya tidak takut mati pun. Sudah saya buktikan waktu Ops Daulat (dalam kes pencerobohan Lahad Datu). Lagipun saya tidak percaya ilmu-ilmu ghaib, bomoh, hantu puaka. Kuasa Allah mengatasi segalanya.

“Kalau saya perlu pergi ke mahkamah, lagi bagus. Senang untuk saya dedahkan semuanya,” katanya.

Sementara itu, Rizal ketika dihubungi Malaysiakini enggan mengulas lanjut sebaliknya menunggu berita ini disiarkan terlebih dahulu.

"Nanti saya jawab. Siarkan dahulu berita Datuk Abdul Hamid (gambar) ini dulu," katanya.

Malaysiakini sedang cuba mendapatkan reaksi Rizal lagi hari ini.

Quote dino 8-9-2015 04:55 PM
Bedah.Cun replied at 8-9-2015 04:53 PM
Kuasa kepam tiew dek dino heii

tiak masam tu la bijan hidu tiap2 malam.... sampai ting tong bile berckp.....
Quote EJALTI 8-9-2015 04:55 PM
Bekas bos SB cabar Rosmah jawab sendiri tuduhan

Anne Muhammad
Dipaparkan 4 jam yang lepas
Dikemaskini 4 jam yang lepas




Bekas timbalan pengarah Cawangan Khas (SB) polis Datuk Abdul Hamid Bador menggesa isteri perdana menteri Rosmah Mansor tampil menjawab sendiri dakwaan terhadapnya dan tidak menggunakan orang tengah.

Hamid perkata Rosmah tidak perlu menggunakan pembantunya Datuk Rizal Mansor untuk bercakap bagi pihaknya.



“Sanggupkah Rosmah sendiri tampil buat penafian? Dia tak boleh bercakap sendiri ke?

“Sudah tentu, dia (perlu) jawablah,” katanya kepada Malaysiakini.

Isnin lalu, Hamid membangkitkan persoalan kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sama ada pertukarannya ke Jabatan Perdana Menteri dibuat dalam "mesyuarat tergempar" dipengerusikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan turut dihadiri Rosmah.

Bagaimanapun semalam Rizal dengan keras menafikan dakwaan Rosmah menghadiri mesyuarat tergempar seperti yang didakwa.

Sementara itu, Hamid juga membangkitkan isu berkaitan amalan membeli-belah Rosmah yang didakwanya menyusahkan pegawai dan pengiringnya.

“Selama ini dia banyak menyusahkan pegawai saya. Suka membazir waktu 'bershopping' sakan. Berjam-jam lamanya pegawai polis kena iring.

“Aktiviti dia (Rosmah) itu memaksa kerajaan tanggung kos lebih untuk bayar elaun pegawai-pegawai untuk iring,” dakwanya.


Rizal: Tunggu berita siar dulu

Menjawab soalan, Hamid berkata beliau tidak bimbang dikenakan sebarang tindakan atas kenyataan pedasnya itu.



“Saya tidak takut mati pun. Sudah saya buktikan waktu Ops Daulat (dalam kes pencerobohan Lahad Datu). Lagipun saya tidak percaya ilmu-ilmu ghaib, bomoh, hantu puaka. Kuasa Allah mengatasi segalanya.

“Kalau saya perlu pergi ke mahkamah, lagi bagus. Senang untuk saya dedahkan semuanya,” katanya.

Sementara itu, Rizal ketika dihubungi Malaysiakini enggan mengulas lanjut sebaliknya menunggu berita ini disiarkan terlebih dahulu.

"Nanti saya jawab. Siarkan dahulu berita Datuk Abdul Hamid (gambar) ini dulu," katanya.

Malaysiakini sedang cuba mendapatkan reaksi Rizal lagi hari ini.
Quote budakmanentah 8-9-2015 04:56 PM
ahkak fink xpayah pakai pengiring...soping sensorg pon xde org nk ape2kan...saka kuat wei
Quote dino 8-9-2015 04:58 PM
highcastle replied at 8-9-2015 04:55 PM
Mana mana mcm tu Tira.. Politik pun camtu jugak.. dalam parti lain, bila dah jadi bekas parti caka ...

ha ko.... segala cite bomoh kuar hahaha.....
tgk muka pun dah rupa mak lampir......

Lihat semua komen(133)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-2-2023 03:29 AM GMT+8 , Processed in 0.084097 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top