CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Antarabangsa Lihat artikel

Makin Menjadi! Baim Wong Dan Isteri Prank Polis Jadi Mangsa Keganasan Rumah Tangga

4-10-2022 08:08 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 1468| Komen: 10

Description: Selepas dikritik hebat netizen gara-gara tindakkan membuat video prank yang melibatkan pihak polis, pasangan selebriti sensasi Indonesia, Baim Wong dan isterinya, Paula Verhoeven membuat permohonan ma ...
Selepas dikritik hebat netizen gara-gara tindakkan membuat video prank yang melibatkan pihak polis, pasangan selebriti sensasi Indonesia, Baim Wong dan isterinya, Paula Verhoeven membuat permohonan maaf secara terbuka di laman Instagram pada Isnin.


Menerusi video berdurasi hampir empat minit itu, Baim memaklumkan, dia dan isteri telah hadir ke Balai Polis Kebayoran Lama Jakarta Selatan bagi memohon maaf kepada para petugas di sana.

Katanya lagi, dia sendiri tidak menyangka video prank tersebut bakal mencalarkan imej pihak berkuasa Indonesia.


IG Baim

“Video yang anda saksikan tadi merupakan permohonan maaf saya kepada pihak polis di balai polis yang telah saya hadiri. Saya minta maaf.

“Seharian juga saya berfikir, apa yang telah saya lalukan dan kongsikan itu, saya sendiri tak terfikir akan mendapat kesan seperti ini. Ternyata banyak pihak telah menerima kesan daripada perbuatan saya ini terutamanya institusi kepolisan,” katanya.

Jelas pelakon filem Laila Majnun ini lagi, pada awalnya, dia tidak merasakan tindakkannya itu salah memandangkan dia mempunyai hubungan yang baik dengan pihak polis di balai tersebut.

“Saya ingatkan, saya memang dah kenal sangat dengan pihak polis di sini kerana mereka pernah berjasa dengan saya ketika menangkap pencuri motosikal saya sebelum ini. Hubungan saya dengan pihak polis di sini juga baik. Saya juga selalu singgah ke balai untuk bertanyakan khabar.

“Saya fikir, bila hubungan kami sudah rapat seperti ini, kami boleh melakukan hal sedemikian. Ternyata tindakkan kami itu salah kerana pada pandangan orang luar mereka tetap pihak berkuasa. Saya akui kesilapan saya dan telah memohon maaf secara langsung.

“Semoga mereka tidak dipersalahkan kerana yang salah adalah daripada pihak saya,” ujarnya lagi.



Pada masa sama, Baim turut merakamkan permohonan maaf kepada mangsa-mangsa keganasan rumah tangga kerana videonya yang kurang sensitif itu.

Malah, dia juga terima kasih kepada semua pihak yang telah memberikan teguran di atas ketelanjurannya itu.

“Kepada korban-korban keganasan rumah tangga, saya juga ingin memohon maaf. Saya memang tak berfikir panjang dengan tindakkan bodoh saya ini. Saya juga ingin berterima kasih kepada semua pihak yang telah menegur saya walau dengan apa cara sekali pun.

“Terima kasih kerana selalu harus mengingatkan saya. Sebagai manusia, kalau berbuat salah, memang kena ingatkan. Buat mereka yang telah menyokong saya selama ini pun, saya ingin berterima kasih. Mungkin dengan hal ini, kita akan berubah ke arah yang lebih baik,” kongsinya lagi.

Semalam, isterinya, Paula telah hadir ke balai polis dan berpura-pura membuat laporan kononnya dia telah menjadi mangsa keganasan rumah tangga.

Pada ketika itu, Baim sedang berada di dalam keretanya sambil merakam video tersebut sebelum meluru masuk ke dalam balai bagi menjelaskan mengenai situasi sebenar.



Pihak polis pada awalnya tidak mengenali wanita yang ingin membuat laporan itu merupakan Paula sebelum memintanya untuk menanggalkan pelitup muka yang dipakai.

Dek perbuatan tersebut, Baim dan isterinya telah teruk dikecam netizen dan video tersebut juga telah dipadam daripada saluran Youtube Baim Paula.


Sumber: Media Hiburan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Mary_jane 4-10-2022 10:53 PM
Asal ada benda dibuat content, sanggup tunjuk kebodohan sendiri.
Quote Ayda89 5-10-2022 02:18 AM
Murehen betul couple ni
Quote elzy 5-10-2022 09:01 AM
Tak sensitif langsung dalam keadaan rakan artis dia sedang struggle akibat keganasan rumahtangga, boleh dia ni buat content prank camtu..
Quote MoonRise 5-10-2022 10:35 AM
Macam bodoh ja. Tapi memang bodoh pon.
Quote Pak.dolla 5-10-2022 03:16 PM
Baim ni boleh dipenjara selama 12 thn sbb buat laopran palsu...dkt ig baim dan paula ramai kutuk...
Paula terus off komen....
Tp aku sempat baca ada komen tu...
Dia komen...jatuh derajat paula karena baim ni....
Ada lagi satu komen pulak tanya paula...mau tukar suami ngak? Hahahaha

Patut la sebelum² ni ramai retis pompuan rejek si baim ni...
Quote MistrezHermanaz 5-10-2022 03:20 PM
ambik kesempatan atas kesedihan org lain..demi duit
Quote tikusmontok 6-10-2022 07:42 AM
Pak.dolla replied at 5-10-2022 03:16 PM
Baim ni boleh dipenjara selama 12 thn sbb buat laopran palsu...dkt ig baim dan paula ramai kutuk...
...
Patut la sebelum² ni ramai retis pompuan rejek si baim ni...


Termasuk elpira..mayb masa tu dah nampak kebodohan beraim
Quote tenggilingpink 23-10-2022 07:51 PM
demi popularity. waduh2..
Quote Paris19 26-10-2022 07:20 AM
Content creator
Quote Pak.dolla 26-10-2022 11:28 AM
Edited by Pak.dolla at 26-10-2022 03:30 AM
tikusmontok replied at 5-10-2022 11:42 PM
Termasuk elpira..mayb masa tu dah nampak kebodohan beraim


tp psl ni...bw yg rijek pompuan tu kan?
Dulu aku ada tertgk yt bw kata dia x nk pompuan pendek..
Bw sendiri yg sebut perkataan 'pendek' tu tau..

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2023 03:18 AM GMT+8 , Processed in 0.077401 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top