CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Ebit Lew Sayu Jumpa Anak-anak Punk Yang Dah Tak Solat Langsung, Hidup Merata

20-9-2022 10:55 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 809| Komen: 13

Description: Pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew berkongsi pengalamannya melakukan pertemuan empat mata bersama anak-anak punk di Jakarta, Indonesia baru-baru ini.Menerusi laman sosial Instagram, Ebit meluahkan rasa s ...
Pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew berkongsi pengalamannya melakukan pertemuan empat mata bersama anak-anak punk di Jakarta, Indonesia baru-baru ini.

Menerusi laman sosial Instagram, Ebit meluahkan rasa sebak apabila berjumpa dengan dua orang anak punk yang penuh bertatu serta kelihatan ganas.



FB Ebit

Tidak hanya itu, Ebit turut berkongsi momen sewaktu pertemuan tersebut untuk tatapan umum. 


“Sebak sayu rasa jumpa dua orang anak punk ini di Jakarta. Tatu penuh sampai mata putih pun bertatu.

“Mula-mula tengok rasa terkejut. Nampak ganas di jalan,” tulisnya di laman sosial.







Menurut Ebit, dia tidak menyangka pemuda berwajah ganas itu menangis ketika dia berbual dan berkongsi nasihat. 

Difahamkan mereka berdua hidup gelangangan di bawah jambatan di kawasan sekitar. 

Malah, Ebit turut mengajak mereka balik ke rumah kebajikannya, rumah kasih umat di Jakarta.

Jelas Ebit lagi, anak-anak punk itu turut mengaku bahawa kali terakhir mereka menunaikan solat ialah semasa masih kanak-kanak.



Sementara itu di ruangan komen, usaha tersebut mendapat reaksi yang positif daripada wargamaya yang rata-ratanya mengucapkan terima kasih di atas bantuan yang dihulurkan. 


Sumber: Gempak

Bagus

Marah

Terkejut
1

Sedih

Lawak

Bosan

Friends Rank (1 people)


ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote KamikuP 20-9-2022 03:58 PM
Masa dia tadah muka buat tatoo tu apa yg dia fikir dlm kepala hotak dia tu?
Quote Omai 20-9-2022 04:06 PM
mata pun tatoo..
Quote krustykrab 20-9-2022 04:08 PM
Friskies ni...sheols bertatu kat
Quote renko 20-9-2022 04:10 PM
sume bnde nk sayu
nampk kucing tgh meneran berak pun sayu berlinang air mata gaknya dia ni
Quote Highflyer19 21-9-2022 01:20 AM
Syukurlah klau dah insaf…
Quote miszclassique 21-9-2022 01:23 AM
23hb ni kan tarikh gi mahkamah?
Quote kakikuDibibirmu 21-9-2022 06:35 AM
Rambut para jemaah tu yang tak menahan tu
Quote domestobot 21-9-2022 06:40 AM
fuh ini betul-betul sesat ni tuan-tuan semua. alang-alang tattoo biar sampai penuh muka
Quote shernazz 21-9-2022 07:23 AM
KamikuP replied at 20-9-2022 03:58 PM
Masa dia tadah muka buat tatoo tu apa yg dia fikir dlm kepala hotak dia tu?

Adalalanya masa ngah buat tu..rasa bangga...
Kepuasan...
Ye la..darah muda kan..
Quote Acikgomen 21-9-2022 08:03 AM
Mohon @trexxxxxi sebagai presiden karat lesung merah mencemar duli
Kemahen chuols sejak2 jadi momod meh kannnnn eksen betul
Quote kakikuDibibirmu 21-9-2022 08:08 AM
Sekali tersagat jubo pak imam, musti pak imam itu tersipu-sipu malu
Quote Dorotheas 21-9-2022 08:56 AM
Kes dia bila nk selesai? Merata2 tempat dia pergi..
Quote samperit 21-9-2022 09:15 AM
Hidup lagi dewa sayu ni

Lihat semua komen(13)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-10-2022 03:53 AM GMT+8 , Processed in 0.068363 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top