CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Ibu Gagal Bayar Hutang- Anak Gadis Jadi Mangsa, Terpaksa Kahwin Dengan Ketua Kampung

7-8-2022 10:17 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 3305| Komen: 39

Description: JAKARTA – Sebuah hantaran tular di media sosial Indonesia memaparkan seorang gadis berusia 19 tahun dikahwinkan dengan ketua kampung kerana ibunya gagal membayar hutang, lapor laman berita Suara.com. ...
JAKARTA – Sebuah hantaran tular di media sosial Indonesia memaparkan seorang gadis berusia 19 tahun dikahwinkan dengan ketua kampung kerana ibunya gagal membayar hutang, lapor laman berita Suara.com.


Hantaran tiga gambar itu dimuat naik dalam akaun Twitter @tanyakanrl.

Gambar pertama menunjukkan seorang ketua kampung bergambar sambil tersenyum bersebelahan dengan gadis yang berwajah muram dan tidak bermaya. 


Foto: Twitter

Dalam gambar kedua, beberapa wanita dipercayai saudara-mara dan keluarga gadis itu turut bergambar bersama-sama.


Seorang pengguna bernama Dewi Shinto mendedahkan perkara sebenar mengenai perkahwinan itu. Menurutnya, ibu gadis itu berhutang dengan ketua kampung tetapi tidak dapat melunaskan bayaran.

“Ketua kampung kemudian mahu mengahwini anaknya supaya hutang dilangsaikan,” kata Dewi.

Hantaran tersebut mendapat perhatian netizen di ruangan komen.

“Secara tidak langsung menjual anak,” kata seorang netizen.

“Ternyata drama di televisyen juga berlaku di kehidupan nyata,” komen netizen lain.-CARI

Sumber: Kosmo

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote vee_zara 7-8-2022 11:58 AM
Kesiannya tengok muka anak yang tak redha. Awat maknya tak nikah dengan ketua kg tu. Ketua kg pun muka gatal pucuk muda. Tp nampak sepadan laa. Tak la tua sgt.
Quote belilies 7-8-2022 12:01 PM
Kenapa bukan maknya saja dijual?
Quote krustykrab 7-8-2022 12:04 PM
Patut mak tu je yg sedekah poen kt ketua kg tu..
Quote dua_chzy 7-8-2022 02:29 PM
krustykrab replied at 7-8-2022 04:04 AM
Patut mak tu je yg sedekah poen kt ketua kg tu..

Mak dah cuba kot tapi kote kampung tanak. Nak anak juga.
Quote Skuau 7-8-2022 03:03 PM
friska,trisna,rohana..enak2 aja di Msia...
Quote batmana 7-8-2022 03:19 PM
kawin paksa takde dalam ajaran islam

kadi kene tanya pengantin perempuan setuju ke tak nk kawin ngn pengantin lelaki , kalu kt malaysia, kadi tanya depan2 pengantin perempuan..

kawin ni bukan cm cite hindustan ko kene tala pistol kat kepala pengantin perempuan utk setuju kawin pun

perempuan ada hak untuk tak setuju..

ni bukan islam ni
Quote airfilterkotor 7-8-2022 03:23 PM
Takde sebut apaknya pun.
Ibu tunggal barangkali.
Milf sama Filf sepatutnya... bukan si anak.
Quote spankee_fili 7-8-2022 06:47 PM
Bapak mana bapak??? Tengok anak kau orang jual beli macam zaman jahiliah, nanti selangkah kaki dah masuk syurga anak tu tarik kenapa bapak biar hidup saya sampai kena jual dek omak
Quote Solokkk 7-8-2022 07:11 PM
Berita caprut
Quote selipar_hijau 7-8-2022 07:15 PM
Mana muka maknya tu?
Quote gigahertz 7-8-2022 08:06 PM
krustykrab replied at 7-8-2022 04:04 AM
Patut mak tu je yg sedekah poen kt ketua kg tu..

Mak dia mesti ngintai malam malam celah lubang tgk anak dia buat apa.
Quote jas7512 7-8-2022 08:08 PM
Org lelaki kaya ni x blh ke tlg ikhlas tanpa hrp balasan atau tagih benda bkn2 ...nanti kat sana Tuhan permudahkan klu kau ikhlas...ini seme baik ada makna..selfish btl
Quote krustykrab 7-8-2022 08:21 PM
spankee_fili replied at 7-8-2022 06:47 PM
Bapak mana bapak??? Tengok anak kau orang jual beli macam zaman jahiliah, nanti selangkah kaki dah m ...

Tp dah nikah cara sah..cemana tu nk kira kt sana nnt
Quote CiliPadiSedap 7-8-2022 09:01 PM
dua_chzy replied at 7-8-2022 02:29 PM
Mak dah cuba kot tapi kote kampung tanak. Nak anak juga.

mungkin dh tak sama anak dara tak grip macam friska
Quote CiliPadiSedap 7-8-2022 09:02 PM
batmana replied at 7-8-2022 03:19 PM
kawin paksa takde dalam ajaran islam

kadi kene tanya pengantin perempuan setuju ke tak nk kawin ngn ...

kalau kita kt malaysia ada macam2 mazhab sesat arqam atau apa saja. kt indonesia lg dahsyat.  anak kahwin mak pun ada.
Quote CiliPadiSedap 7-8-2022 09:03 PM
jas7512 replied at 7-8-2022 08:08 PM
Org lelaki kaya ni x blh ke tlg ikhlas tanpa hrp balasan atau tagih benda bkn2 ...nanti kat sana Tuh ...

depan pancing duit belakang pancing anak. normal  sbb tu friska pancing jusa c minus terus takde nya nak pancing food panda or grabfood. cinta itu money not honey
Quote CiliPadiSedap 7-8-2022 09:04 PM
benda cmni sepatutnya tokoh agama alim ulamak indonesia kena masuk campur takut jadi budaya kt indonesia.

anak gadis di gadai nikah sbb hutang
Quote fortiori13 7-8-2022 09:16 PM
Kesian adik tu, 19 tahun dah kena paksa kawen, kawen ngn orang tua lak tu.... Pas 10,15 tahun, lakinya dah ganyut...
Quote ellejo 7-8-2022 09:26 PM
aku geli dgn orang tua kawen dgn orang muda baik laki baik pempuan.
tak padan tua berkedut bau kapur barus ada hati nak hidup dgn manusia muda.

Lihat semua komen(39)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-10-2022 09:02 PM GMT+8 , Processed in 0.187085 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top