CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Pengemis Tabur Duit Kepada Penyanyi Dangdut

5-8-2022 06:29 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 594| Komen: 5

Description: Satu video tular menunjukkan seorang pengemis jalanan yang sering meminta sedekah di lampu isyarat Kota Kraksaan di sini memberikan duit kepada penyanyi dangdut mendapat perhatian pelbagai pihak.
Satu video tular menunjukkan seorang pengemis jalanan yang sering meminta sedekah di lampu isyarat Kota Kraksaan di sini memberikan duit kepada penyanyi dangdut mendapat perhatian pelbagai pihak.


Menerusi video yang berdurasi 15 saat itu, pengemis lelaki warga emas yang dikenali sebagai AI, 58, itu menari bersama penyanyi dangdut dalam satu persembahan sebelum ‘menabur duit ke penyanyi itu’.



Penularan video tersebut turut mendapat perhatian pihak berkuasa menyebabkan mereka menahan pengemis berkenaan dan membawanya ke balai polis.

Jurucakap polis, Budi Utomo berkata, AI sudah banyak kali ditahan polis kerana sering meminta sedekah secara paksa di lampu isyarat.


“Lelaki itu sudah banyak kali diberi amaran oleh polis supaya tidak meminta sedekah, namun dia tetap melakukan perbuatan tersebut.

“Kehadiran AI sudah diketahui pengguna jalan raya di Kraksaan apabila dia memukul rebana setiap kali meminta sedekah,” katanya seperti yang dilapor Kompas.com.

Selain itu, AI didakwa menggunakan duit hasil mengemis semasa memberikan duit kepada penyanyi dangdut berkenaan.

Malah, lelaki warga emas itu juga pernah meminjamkan sejumlah wang kepada jiran tetangga menggunakan duit hasil mengemis.


Sumber: Utusan


Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote I.K.A888990 5-8-2022 06:54 PM
advanced giler pakcik ni minta sedekah
Quote CiliPadiSedap 5-8-2022 07:26 PM
pakcik ni kalau datang malaysia habis dia tapau budak rohingya kt traffic light
Quote Goodluckdontcry 5-8-2022 07:33 PM
Ko pakcik kerepot..xpadan tua nk berdangdut..dhla duit Minta sedekah ko labur..kok bisak ko BG duit Tu dekat org miskin lain..dpt pahala juga..ni habuk pun tarak..hampeh BTL ko pakcik..
Quote tikusmontok 5-8-2022 08:12 PM
Hebatnya bangsa @Friska babu ndon... tak heran la dia punya goyang gerudi dapat menambat jusa c minus..bini sakit terlantar dlm bilik, babu bergelek kat dapur
Quote ninja9 5-8-2022 08:53 PM
Kakek Pengamen di Lampu Merah Sawer Biduan Dangdut Diamankan Satpol PP Probolinggo
[youtube]GPcuabCebao[/youtube]
Penghasilan Kakek Pengamen yang Viral Sawer Biduan Dangdut Bikin Geleng-geleng Kepala[youtube]yar-GLLDITw[/youtube]

Apa yang dimaksud dengan Pengamen?


Menurut Kristiana (2009), definisi Pengamen itu sendiri berasal dari kata amen atau mengamen (menyanyi, main musik, dsb) untuk mencari uang, sedangkan amen atau pengamen berupa penari, penyanyi, atau pemain musik yang bertempat tinggal tetap, berpindah-pindah dan mengadakan pertunjukan di tempat umum.


*******************************************************
dia ni bukanlah peminta sedekah yang jenis duduk jer tunggu orang bagi, dia ada juga pukul gendang .. mcm penghibur jalanan jg





Lihat semua komen(5)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 02:19 AM GMT+8 , Processed in 0.083596 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top