CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Bekalan Ayam Cukup Tapi Pelanggan Tiada, Peniaga Terpaksa Turunkan Harga

5-8-2022 05:18 PM| Diterbitkan: tatod| Dilihat: 1647| Komen: 33|Original author: Tatod

Description: Peniaga ayam, Mohamad Shah Azmi, 33, mendedahkan sehak dua minggu kebelakangan ini pasar sunyi dan pelanggan yang ada tidak lagi seramai. Malahan, bekalan ayam mencukup namun tidak ada pembeli.
Sumber Harian Metro


Peniaga ayam, Mohamad Shah Azmi, 33, mendedahkan sehak dua minggu kebelakangan ini pasar sunyi dan pelanggan yang ada tidak lagi seramai. Malahan, bekalan ayam mencukup namun tidak ada pembeli.

Memetik laporan Harian Metro, lebihan ayam mengakibatkan harga ayam terpaksa diturunkan berbanding harga siling ditetapkan kerajaan pada harga RM8.90 dan RM9.90 mengikut jenis ayam.

"Sebelum ini, ayam memang selalu habis dijual tetapi sekarang ini nak jual 50 ekor pun susah sangat.


"Boleh dikatakan jualan peniaga ayam merosot kira-kira 50 peratus sebab dulu kami mampu jual sehingga 100 ekor sehari walaupun harga sudah dijual di bawah harga siling," katanya.

Gambar hiasan

Sementara itu, bagi pengguna, Noor Ras' Adibah Rahmad, 37, berkata dia sekarang hanya membeli barang basah yang dirasakan perlu sahaja dan mencari harga berpatutan.

"Harga tidak dinafikan memang ada yang naik mendadak dan bekalan ayam juga banyak memudahkan kami membuat pilihan.

"Saya sendiri akan beli dengan peniaga yang tawarkan dengan harga berbaloi dan beli di pasar basah," katanya. - CARI

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kakikuDibibirmu 5-8-2022 05:25 PM
Ayam tersenyum sinis

1891612-256combusken.png
Quote shernazz 5-8-2022 05:26 PM
Weols dah kurangkan makan ayam...
Ikut saranan orang atas...
Naik rege..kita kurangkan yang itu lah..
Quote capiloton 5-8-2022 05:30 PM
Edited by capiloton at 5-8-2022 05:31 PM

padan muke, naikkan ler lagi sampai rm20 sekilo
Quote mejaputih 5-8-2022 05:30 PM
Yes, teruskan usaha para pembeli utk dptkan harga terbaik...tak mati pun tak kerap mkn ayam..
Quote mojarean_X 5-8-2022 05:32 PM
Padankan muka...orang tamak selalu rugi. semoga gomen continue extend ban export ayam
Quote Racurve 5-8-2022 05:34 PM

ayamPH tersenyum sinis
Quote jazaa100 5-8-2022 05:35 PM
Harga ayam dah turun....

Harga nasi ayam & lauk ayam turun tak?...
Korang pernah dgr penjual turunkn harga?....
Klu ayam naik sekilo 50sen, peniaga naikkn harga nasi ayam sebungkus rm1
Quote Artemesiaa 5-8-2022 05:37 PM
Pengguna dah makin bijak berbelanja
Quote mejaputih 5-8-2022 05:38 PM
jazaa100 replied at 5-8-2022 05:35 PM
Harga ayam dah turun....

Harga nasi ayam & lauk ayam turun tak?...

Never ever will happen in malaysia..
Quote akies 5-8-2022 05:42 PM
Itulah sape suh galak naikkan harga.
Org pun kurangla beli ayam kecuali terpaksa.
Quote ina_na 5-8-2022 05:46 PM
Ari tu berlagak sgt ms ayam naik rege..skrg ni rasai lohhh..
Quote Goodluckdontcry 5-8-2022 05:46 PM
Cite ayam lagi... aiyaa boringnya..
Pilihan ditgn anda..so suka atilah nak beli ayam ke tak..suka Ati suka Ati..yg penting Kita happy.. happy..happy yg penting Kita happy...ngertik??? Cehh JD Indon busuk plak..
Quote kakikuDibibirmu 5-8-2022 05:48 PM
Goodluckdontcry replied at 5-8-2022 05:46 PM
Cite ayam lagi... aiyaa boringnya..
Pilihan ditgn anda..so suka atilah nak beli ayam ke tak..suka At ...

SUKE DUKE, joget di pinggir jalan



[youtube]4vUU3tsX4BY[/youtube]

PNB118 tersenyum sinis
Quote AbukRokok 5-8-2022 05:50 PM
jazaa100 replied at 5-8-2022 05:35 PM
Harga ayam dah turun....

Harga nasi ayam & lauk ayam turun tak?...

bak kata pepatah

kita kne sentiasa maju ke hadapan
jangan sesekali menoleh ke belakang

Quote jazaa100 5-8-2022 06:00 PM
kakikuDibibirmu replied at 5-8-2022 05:48 PM
SUKE DUKE, joget di pinggir jalan { ...

Mana le kau jumpa bideo ni......

Ada² je kau ni....
Quote Mary_jane 5-8-2022 06:08 PM
Padan muka kena boikot.
Quote Goodluckdontcry 5-8-2022 06:13 PM
Edited by Goodluckdontcry at 5-8-2022 06:14 PM
kakikuDibibirmu replied at 5-8-2022 05:48 PM
SUKE DUKE, joget di pinggir jalan { ...


Kome ni suka benor bagi den tgk video2 YouTube  yg xreleven PADA den..apo??!!

Kome ni mesti Kaki video..xkirala video ape..kome belasah je tgk..SBB Tu mcm2 video kome blh post dlm forum ni.. kehkehkeh..

Jaga2 kome..org Kata Cara Kita mati, selalu berkait dgn hobi kite..Kang org jumpa kome tgh melopong tgk video dangdut..rupanya dh innalillahiwainna ilaihirajiunn..Naya kome JD bhn gosip Dan dicerca..

Tp ape pun.teruskanlah hobi kome Tu kalau ITU yg buat kome happy..mcm den Kate..suka Ati suka Ati..yg penting Kita happy.. happy.. happy. ngertik Kamu mbak??? Embekk embekk ( bunyi kambing dik-)
Quote lostnfaun 5-8-2022 06:20 PM
jazaa100 replied at 5-8-2022 05:35 PM
Harga ayam dah turun....

Harga nasi ayam & lauk ayam turun tak?...

Mahal betul harga nasi ayam skrg. Ada satu kedai dkt melaka jual murah dari dulu smp skrg.

Dulu nasi ayam dia jual 4.50, nasi goreng ayam rm5, cuma baru nie dia naikkan harga 50sen jd rm5 & rm5.50 tp masih kira murah la rm10 bole dpt 2bungkus.
Quote msdummy.2018 5-8-2022 06:23 PM
jazaa100 replied at 5-8-2022 05:35 PM
Harga ayam dah turun....

Harga nasi ayam & lauk ayam turun tak?...

Ada satu kedai kat tempat i jual nasi kukus..xlah mahal sgt...ms pkp lift up rmi giler org beratur..mksdnya before pkp and after pkp customer mmg xpts ..sejak dia naik hrga , langsung xder org beratur dah..

Lihat semua komen(33)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-8-2022 03:04 AM GMT+8 , Processed in 0.089553 second(s), 31 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top