CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Rindu Mekah, Warga Desa Bina Masjid Mirip Ka'abah

29-6-2022 09:29 AM| Diterbitkan: tatod| Dilihat: 876| Komen: 5|Original author: Tatod

Description: Berdasarkan laporan Suara.Com, sebuah binaan masjid yang dibangunkan di Desa Mukapayung di Jawa Barat menarik perhatian umum apabila menjadikan Ka'abah sebagai rujukan untuk membina bangunan tersebut.
Sumber Suara.Com


Berdasarkan laporan Suara.Com, sebuah binaan masjid yang dibangunkan di Desa Mukapayung di Jawa Barat menarik perhatian umum apabila menjadikan Ka'abah sebagai rujukan untuk membina bangunan tersebut.

Menerusi kapsyen pada sebuah video yang dimuat naik di Instagram melalui akaun @terangmedia, rekaan masjid dibina sedemikian rupa adalah untuk melepaskan rindu terhadap Kota Mekah yang jauh dari Indonesia.

Masih dalam pembinaan


"Untuk melepas rindu, warga di desa Mukapayung, Kecamatan Cililin, Kabupaten Bandung Barat, Jawa Barat, membuat masjid menyerupai bentuk Ka'abah," tulis pemilik akaun tersebut.

Paparan rakaman itu menunjukkan masjid tersebut berbentuk kotak dengan cat berwarna hitam serta ornamen berwarna keemasan membuatkan dia mirip Ka'abah. - CARI



Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote prince_marhaen 29-6-2022 10:08 AM
1 cerita tempatan, 100 cerita dari IND, tak Indonesia, India.... ummah kegemaran wartawan cari.
Quote CariMalay 29-6-2022 03:21 PM
Macam kecik je masjid dia, sama besar dengan surau.
Quote Artemesiaa 29-6-2022 05:27 PM
CariMalay replied at 29-6-2022 03:21 PM
Macam kecik je masjid dia, sama besar dengan surau.

Macam untuk kariah kawasan perumahan tu je
Quote encikWawad 3-7-2022 01:35 PM
motep MU indo buat bodo je dengan binaan bkalan menjadi tular sudah2nya geng bodo agama akan mai sembah (read habeeeb)
Quote eyansss 3-7-2022 09:14 PM
prince_marhaen replied at 29-6-2022 10:08 AM
1 cerita tempatan, 100 cerita dari IND, tak Indonesia, India.... ummah kegemaran wartawan cari.

tu la...  aku dah rasa macam masuk forum indon india dah...  hahaha...  ni nasib letak sini...  banyak artikel, wartawan cari pi letak kat isu semasa...  lagi ngek...

Lihat semua komen(5)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 02:45 PM GMT+8 , Processed in 0.061875 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top