CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

'Apa Guna Naikkan Gaji Minima, Kos Kehidupan Naik Mencanak?' - Mila Jirin

20-5-2022 02:21 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 3251| Komen: 41

Description: Perkhabaran mengenai harga barangan mungkin meningkat sehingga 60 peratus pada bulan depan pastinya meresahkan semua pengguna.
Perkhabaran mengenai harga barangan mungkin meningkat sehingga 60 peratus pada bulan depan pastinya meresahkan semua pengguna.

Perkara ini turut sama dirasai usahawan selebriti, Mila Jirin yang memohon pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) untuk meneliti dan bertindak menangani isu berkenaan.


Kredit foto: IG Mila

Mila yang mengusahkan perniagaan katering menerusi perkongsiannya di Instagram berkata ada di kalangan pemborong yang sudah mula mengambil kesempatan dengan sewenang-wenangnya menaikkan harga barang.

Menurut Mila, jika dibiarkan pemborong berterusan mengambil kesempatan, selaku pengusaha makanan, Mila berasa berat hati terpaksa menaikkan harga jualan disebabkan isu semasa yang sedang berlaku pada ketika ini.





Sekadar informasi, Mila atau nama sebenarnya, Norsyarmilla Jirin, 35, mula menceburi bidang seni selepas memenangi program Akademi Fantasia musim kelima pada 2007.

Beberapa tahun selepas itu, ibu kepada seorang cahaya mata ini mula memperlahankan karier nyanyian selepas menceburkan diri dalam bidang perniagaan katering dan pengurusan majlis perkahwinan.


Sumber: Media Hiburan

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote badai 20-5-2022 02:26 PM
sokong mila... apa guna naik gaji min kalau harga barang naik lagi tinggi berbanding gaji tu yang tak semua pun bergaji 1200.

mampus semua naik harga...
Quote dua_chzy 20-5-2022 02:26 PM
Saya setuju dengan Mila.

Quote cheezel 20-5-2022 02:28 PM
Peniaga pemborong semua ni mmg setann tau perangai. Dari dlu lg cmni. Org naik gaji, kau pn sibuk nak naikkan harga barang
Quote dua_chzy 20-5-2022 02:33 PM
Saya juga hairan mengapa gomen pilihan ramai (senyum sinis) gagal kawal kenaikan harga barang. Sebab ko ada syer kan?
Quote SherryZass 20-5-2022 02:35 PM
takde maknanya dia nak dengar aduan/luahan rakyat jelata ni gaji naik 2 3 ratus jah bukan 2 3 ribu bongok!! Nak berjimat macam mana lagi aku pun tak tahulah.
Quote kotakominami 20-5-2022 02:54 PM
Aku tak paham..kementerian ni kerja untuk siapa sebenarnye..minyak masak plastik ilang..tepung ilang..ayam mahal...
Quote msdummy.2018 20-5-2022 03:06 PM
Milaaa..ko xtau ker kpdn tuh mcm xder fungsi
Quote rain2169 20-5-2022 03:07 PM
dah terlambat.... kalau gaji minimum turun balik pun...
harga barang tak kan turun dahhhh....
Quote sleepandream 20-5-2022 03:10 PM
dulu kan tun mahathir kata bagus kekalkan gaji minimum rendah... labour cost rendah utk tarik pelabur buka kilang2 dkt malaysia....

tapi choyyyyy....nurse singapore gaji sama tarap dgn doktor pakar malaysia... chuols raseeee???
Quote AbukRokok 20-5-2022 03:32 PM
laaa dah mintak dan dapat....apa lagi raykat mau

- ahli parlimen pokok bersidang
Quote caprut 20-5-2022 04:22 PM
Gaji kjer swasta tk boleh. Tp pkrja gomen naik gaji boleh je.

Pelik2.
Quote hashashes 21-5-2022 11:48 AM
Dak2 bbnu twider yang dok troll2 Malaysia ni ada bangunan tinggi2 (trx, menara pnb baru) tapi gaji min tak tinggi2, hah rasain lho! Sekarang gomen dah naik kan gaji min, kau merempan pulak gaji masih tak cukup tak tahan sampai cukup bulan. Barang semua naik.
Quote namieamuro 21-5-2022 12:23 PM
dh agak dh. predictable dh benda ni. ko ingat malaysia ni baik hati ke kalau dh lulus kenaikkan gaji, brg2 tu sume harge maintain? ni la antara kesan yg kite kene hadap. semue serba serbi naik. bahan makanan toksah ckp la.

gomen pak semail makin hazab lps zaman abahkau. abahkau senyom sinis dr jauh
Quote caprut 21-5-2022 04:15 PM
hashashes replied at 21-5-2022 11:48 AM
Dak2 bbnu twider yang dok troll2 Malaysia ni ada bangunan tinggi2 (trx, menara pnb baru) tapi gaji m ...

Bukan salah dorg. Pastu ko nk gaji ko rm2K je smpi mati tp kos sara hidup pon naik gak
Quote caprut 21-5-2022 04:24 PM
namieamuro replied at 21-5-2022 12:23 PM
dh agak dh. predictable dh benda ni. ko ingat malaysia ni baik hati ke kalau dh lulus kenaikkan gaji ...

Smua ni salah najib. Skit2 naikkan gaji penjawat awam. Smpi trlalu beza benefit penjawat awam dgn swasta. Ptot swasta gaji kena lbih mahal dari penjawat awam. Ko jgn bndingkan dgn swasta kjr ptronas ek
Quote rainbowrainz 21-5-2022 04:35 PM
Itu lah tanda tanda sblm dtgnya Dan lengkapnya 7 layer...Allah bersama org mukmin..
Quote orglama 21-5-2022 04:43 PM
Aku sokong ni
Quote wirazam 21-5-2022 04:49 PM
namieamuro replied at 21-5-2022 12:23 PM
dh agak dh. predictable dh benda ni. ko ingat malaysia ni baik hati ke kalau dh lulus kenaikkan gaji ...

Sejak dulu lagi...once gaji gomen Naik...gaji brg brg keperluan pasti naik..
Adussss
Quote lyshafull 21-5-2022 05:13 PM
Dyrg ni sebelum naik haji x kaji habis2 ke .. ke nk tawan rakyat jelataaa ….

Lihat semua komen(41)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 01:18 AM GMT+8 , Processed in 10.929700 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top