CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Gara-Gara Tolak Pinangan, Wanita Kena Sihir Seluruh Badan Menggerutu

12-5-2022 12:06 PM| Diterbitkan: tatod| Dilihat: 674| Komen: 3|Original author: Tatod

Description: Dek kejelitaan Shiela (bukan nama sebenar), dia menjadi buruan lelaki di kampungnya yang berlumba-lumba menagih cintanya meskipun dia tidak pernah terfikir untuk mencari p ...
Gambar Hiasan (Sumber Google)


Dek kejelitaan Shiela (bukan nama sebenar), dia menjadi buruan lelaki di kampungnya yang berlumba-lumba menagih cintanya meskipun dia tidak pernah terfikir untuk mencari pasangan hidup.

Ketika itu, dia meletakkan sasaran untuk menyambung pelajaran dan berharap usaha itu suatu hari nanti dapat digunakan untuk membantu meningkatkan ekonomi keluarganya yang susah.

Apatah lagi melihat adik-beradiknya yang ramai dan memerlukan perhatiannya membuatkan Shiela sama sekali tidak memikirkan soal perkahwinan. Matlamat utamanya hanya satu iaitu untuk menyara ibu bapa serta adik-adiknya.


Sebab itu jugalah banyak pinangan yang ditolaknya. Wanita itu sedar, dia tidak dapat memberikan bantuan 100 peratus terhadap keluarganya andai dia berkahwin.

Bagaimananapun, kehidupannya musnah apabila Shiela menderita akibat terkena sihir katak puru yang menyebabkan seluruh tubuh termasuk wajahnya menggerutu dan mengerikan hanya kerana menolak pinangan seorang lelaki.


Memetik laporan mstar, Shiela berkata, Hisham (bukan nama sebenar) adalah antara pemuda yang terus mengejar cinta Shiela dan sanggup menghantar rombongan meminang sebanyak dua kali.

Pun begitu, sikap kurang sabar lelaki itu menyebabkan Shiela menolak kedua-dua pinangan berkenaan. Malahan, sikap Hisham juga mematikan hasrat Shiela untuk mengenalinya dengan lebih dekat.

"Banyak kali saya katakan bahawa kami perlu berkawan terlebih dahulu. Saling kenal hati budi masing-masing dan bukannya terburu-buru hendak berkahwin. Tapi dia tetap berdegil menyebabkan saya tawar hati dengannya," kata Shiela dalam satu temubual.

Awalnya, Shiela mengenali Hisham sebagai seorang lelaki yang baik dan selalu ke masjid namun sikapnya berubah apabila dia mendengar khabar angin kononnya Shiela sudah mempunyai teman lelaki.

Malahan, berita tersebut mendakwan teman lelaki Shiela menjadi punca wanita itu menolak pinangan Hisham. Tidak berpuas hati, Hisham yang sebelum ini tergila-gilakan Shiela mulai menyimpan dendam.


"Saya tidak tahu siapa yang bawa mulut mengenai berita itu sampaikan kecoh satu kampung. Ada yang mengejek Hisham kerana tidak berjaya menambat hati saya.

"Tanpa saya sedar, perkara itu menyebabkan Hisham menyimpan dendam terhadap saya sehingga membawa kepada keadaan saya hari ini," katanya.

Dua minggu selepas tersebarnya cerita itu, Shiela mulai tidak sedap badan. Seluruh badannya mulai naik bintik gatal dan berair sekiranya digaru. Mulanya, dia menyangka terkena demam campak. Bagaimanapun, keadaan itu berlarutan hingga sebulan dan semakin teruk.

Melihat wajahnya yang menggerutu dan bernanah jika dipicit, Shiela mengakui dia jijik melihat dirinya sendiri hinggkan dia malu untuk keluar rumah kerana wajahnya bertukar hodoh.

Selalu mendengar suara katak dan bunyi katak melompat bumbung rumah menjelang tengah malam menyebabkan Shiela terfikir ada sesuatu yang tidak kena pada dirinya.

Ibu bapanya nekad membawa Shiela untuk berjumpa seorang ustaz dan seperti yang dijangka, daia telah disihir oleh seseorang yang rapat dengan dirinya.'

Gambar Hiasan

"Saya bukan nak menuduh tetapi ketika saya sakit, Hisham selalu menghantar mesej bertanyakan keadaan diri tetapi saya tidak pernah balas," katanya.

Masih menderita sihir katak puru, ustaz berkenaan memaklumkan proses rawatan akan memakan masa yang panjang dan berkemungkinan sihir itu akan ditambah oleh penghantar bagi menyiksa dirinya.

"Saya sudah berpindah ke rumah saudara yang jauh daripada pandangan orang kampung untuk elakkan salah faham dan rasa tidak puas hati. Alhamdulillah saya tenang di sini dan fokus saya adalah untuk kembali pulih," kata Shiela. -CARI



Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Thunderclouds 12-5-2022 01:26 PM
Kisah sihir katak puru ni mmg i penah jumpa. Hosmet zmn study dulu lawa orgnya. Lepas dia btunang sebijik jd gini. Kesian sgt ngn bnanah berair muka. Xtau jantan kaaa @ ppuan hat gila kt tunang dia buat sihir.
Quote copy_paste 12-5-2022 03:52 PM
penaya hidup org mcm tu ingat tenang ke hidup,mmg xkan kemana la,
Quote salimrock 12-5-2022 05:38 PM
drpd bg dia menggerutu baik amik ilmu pengasih... bagi dia cinta dan kasih

itu la bomoh melayu tak tau nak recomend rawatan yg sesuai utk pesakit...

tak pn bg dia bercinta dgn pontianak...

pontianak ni kalo di seru2 di puja2 boleh jd cantik... pemuja dia nampak cantik, boleh romen2 lagi, dn  dr apa yg aku baca , dengar, layanan seks dia superb, main dgn pontianak sekali, tak sama main dgn manusia 10 kali haha..

tp orang lain kalo nampak pontianak buruk, penyeru je nampak cantik , tp biar lah kan? jandji dia happy

lepas tu bg la dia mampos , drpd naya orang cam tu

Lihat semua komen(3)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

24-5-2022 11:44 AM GMT+8 , Processed in 0.066766 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top