CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Adakah Anda Jenis Wanita Yang Mudah Ditipu Lelaki?

29-7-2015 03:52 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 5346| Komen: 3

Description: Wanita kebendaan kadang-kadang sebenarnya bukan tidak sedar mereka ditipu namun masih memilih untuk tetap ditipu...
Oleh : Fyruz Hanna

gambar hiasan

sumber gambar: Hmetro

1. Terdesak
2. Sosial
3. Tak ada ilmu
4. Wanita kebendaan
5. Sabar tak kena tempat
6. Wanita yang bebas keraguan

Jom kita kenali antara jenis-jenis wanita yang mudah ditipu lelaki. kadang-kadang lelaki tak mahu pun menipu mereka namun oleh kerana sikap dan perwatakan wanita yang lemah ini, tanpa sedar ditipu. Jadilah wanita yang lembut santunnya namun keras pendiriannya.


1. Terdesak
Bagi wanita yang dalam kategori terdesak ini, sememangnya mereka banyak terlepas pandang 'hing-hint' yang terang oleh lelaki yang menipu. Sebagai contoh mereka yang terdesak untuk berkahwin, mereka mengenepikan hal penting sebegini asalkan hasrat 'terdesak' mereka tercapai.

2. Sosial
Wanita yang sosial juga sebenarnya memang senang sangat untuk ditipu. Bersosial tanpa batasan mengundang pergaulan bebas yang membataskan wanita untuk mengenali lelaki hidung belang.

gambar hiasan

3. Tak ada ilmu
Ilmu bukan hanya ilmu pendidikan yang diterima di bangku sekolah, namun setiap apa yang dilalui juga adalah ilmu. Bagi mereka yang menganggap ianya mudah, maka mereka tergolong wanita bodoh yang tidak mahu belajar dari kesilapan.

4. Wanita yang pentingkan kebendaan
Sama seperti mereka yang tergolong dalam kategori terdesak. Wanita kebendaan kadang-kadang sebenarnya bukan tidak sedar mereka ditipu namun masih memilih untuk tetap ditipu.

5 & 6. Sabar tak kena tempat dan bebas keraguan
Sifat sabar itu memang sangat dipuji. Namun perlulah pada tempatnya.Wnaita janganlah sampai tiada sifat keraguaan dengan lelaki. Ini kerana dengan percaya membabi buta akan membawa wanita hanyut dalam kata-kata nista lelaki.
34

Bagus
31

Marah
21

Terkejut
26

Sedih
23

Lawak
26

Bosan

Friends Rank (161 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote miabebe 22-7-2015 05:08 PM
Sedeyh nya bila bc....

Ppuan gak yg salah padahal laki yg xjujur jaat n xguna
Quote CariCari621 22-7-2015 05:27 PM
Yupss .... kdg2 ade betulnye ciri2 ppuan yg mudah ditipu lelaki (memang x boleh dinafikan) coz sebijak2 seorang ppuan memang ade sisi kurang bijaknya (Lelaki dikurniakan 9 akal, 1 nafsu berbeza dengan ppuan hanye dikurniakan 1 akal, 9 nafsu) esp. bila dh syg someone sgt2
So, sbg seorang lelaki ..... fikir2 kan lah ye bile nk pekena @ menipu ppuan tu .... ingatlah org yg tersayang (nk ke lelaki lain buat kt anak or adik-beradik ppuan sama macam u alls pekena ppuan lain???? ). x nk kan???
Quote tanak-balik 27-7-2015 01:20 PM
Beringat2..bagus thred ni..

Lihat semua komen(3)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-12-2022 03:33 AM GMT+8 , Processed in 0.083246 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top