CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Velfie 'Ambil Alih' Selfie Dan Dubsmash?

8-7-2015 11:41 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 7135| Komen: 27

Description: Bintang-bintang Bollywood mula memuat naik video mereka menggunakan aplikasi velfie iaitu satu aplikasi mirip Dubsmash.
Oleh Adib Za

Mengambil alih fenomena selfie yang melanda dunia pada 2014, negara India kini dilihat mula menggilai fenomena yang dipanggil sebagai "velfie".


Bintang-bintang Bollywood mula memuat naik video mereka menggunakan aplikasi velfie iaitu satu aplikasi mirip Dubsmash. 

Ia merupakan aplikasi terbaharu yang memboleh pengguna "lip sync" atau mengajuk audio berupa dialog lucu, marah dan sebagainya.

(Sumber foto: emirate247)


Jika hujung tahun laku aplikasi Dubsmash yang dibangunkan di German menjadi fenomena satu dunia apabila mencecah 50 juta muat turun di lebih 190 negara.

Jangan terkejut apabila bintang bollywood terkenal seperti Salman Khan dan Ramveer Singh mengajuk dialog-dialog filem hindi sehinggalah lagu-lagu popular seluruh dunia! 

Nampaknya, ia turut 'menular' di negara lain apabila aplikasi ini telah dimuat turun 200,000 kali dan digunakan di lebih 140 negara. - CARI Infonet
28

Bagus
12

Marah
14

Terkejut
21

Sedih
19

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (108 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Modngengade 8-7-2015 07:36 AM
Vellpari pun boleh velfie....
Quote shi_jewel 8-7-2015 07:36 AM
selfie pun i tak reti apetah lg velfie...haha..
hanya org yg fotogenik dan sanggup buat duckface je berselpi dan bervelpi
Quote zawara 8-7-2015 07:40 AM
bunyi pon India sgt vellllllpiiiiiii vanakam
Quote chinta89 8-7-2015 08:08 AM
velpi?? sesuai sgt lah ngn nama versi india nya..
Quote nurul_akmar 8-7-2015 08:14 AM
velfie la plak.
Quote soptg 8-7-2015 08:34 AM
velpie plg mahall...VELLFIRE
Quote ell768 8-7-2015 08:35 AM
velpi pon velpi lah...
Quote sukacactus 8-7-2015 08:38 AM
Apa 1 pun aku xlayan
Quote Simunggu 8-7-2015 08:50 AM
apa velporn?
Quote PulutDereyan 8-7-2015 08:50 AM
velepi tu lagu mana??
haram xtau..
Quote miabebe 8-7-2015 11:03 AM
Bhahahahahaha...

Komen korang mmg klakooooo
Quote budakmanentah 8-7-2015 11:05 AM
urmmm pulak dahhh
Quote JohnPuteh 8-7-2015 12:21 PM
vell..vell..vell..vell
Quote MH37O 8-7-2015 12:23 PM
vellfire lagi best
Quote milo_888 8-7-2015 12:26 PM
Sama je la dgn dubsmash kan dari segi konsep.. yg beza adalah features tambahan..

Kap lam kalau tak meniru tak sah..:zz
Quote axl_bach 8-7-2015 12:35 PM
Just. Rename. Jer. Trus. Org. Terima.... kalo. Dulu. Dipanggil. Camwhore. Now. Selpiyyaq.... bila. Nk. Ada. Trend. Ber. Pigfie. Plak.... berselfiyyaq. Rapat. Pipi. Dgn. Babi.....
Quote protonpersona 8-7-2015 12:38 PM
velparia
Quote primemova 8-7-2015 01:27 PM
Velfie di valparaiso
Quote krustykrab 8-7-2015 01:32 PM
Vanakem velpi

Lihat semua komen(27)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-2-2023 12:50 AM GMT+8 , Processed in 0.080502 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top