CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Indonesia: Nama Pelik Seperti Sebaris Ayat

2-7-2015 11:01 AM| Diterbitkan: CMFreporter2| Dilihat: 16175| Komen: 45

Description: Ada apa dengan nama? Jangan terkejut jika ayat tersebut menjadi nama seseorang. Ya, ini yang berlaku di Indonesia apabila sesetengah anak didaftarkan dengan nama persis "sebaris ayat", "ucapan . ...
Oleh Adib Za

Ada apa dengan nama? Jangan terkejut jika ayat tersebut menjadi nama seseorang. Ya, ini yang berlaku di Indonesia apabila sesetengah anak didaftarkan dengan nama persis "sebaris ayat", "ucapan" mahu pun "frasa dalam bahasa Inggeris".


Nama unik dan pelik itu menjadi perhatian di negara tersebut apabila media tempatan mula mendedahkannya kepada masyarakat.

Antara yang menarik perhatian ialah nama dalam ayat bahasa Inggeris dan ucapan hari raya iaitu "Don't Worry" dan juga "Minal aidil walfaizin".

Tidak pasti sama ada ibu bapa tersalah beri nama ketika pendaftaran atau mempunyai maksud tertentu.

Yang pastinya, nama sebegini akan menjadi bahan ketawa semua orang jika tidak pun mereka pasti akan berasa rendah diri sepanjang hayat.

p/s: Pilihlah nama-nama yang indah dan membawa maksud yang baik. - CARI Infonet     



               

               

               


(Sumber foto: Harian Metro)
25

Bagus
9

Marah
8

Terkejut
8

Sedih
12

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (67 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote dino 2-7-2015 08:11 AM
indon punya paper mmg selamba je tyg IC org ek.... gile ke ape....
Quote Lorra2411 2-7-2015 08:14 AM
Selamet Dunia Akhirat
Quote mzzenma 2-7-2015 08:16 AM
don't worry
Quote nalis 2-7-2015 08:25 AM
anti dandruf kena keje kat salon rambut
Quote noell 2-7-2015 08:25 AM
untung mamat yg nama slamet dunia akhirat...kalo semua org panggey nama dia in full hari2...jadi doa kat dia la
Quote fcl29 2-7-2015 08:27 AM
x pasal2 aku nyanyi lagu raya... Minal Aidin Wal Faizin...
Quote CrowneGlory 2-7-2015 08:28 AM
Dont worry...

ni mau jd pening kepala kalau org ty nama dia... Mau sampai keluar ic baru org percaya..
Quote AbukRokok 2-7-2015 08:28 AM
dino replied at 2-7-2015 08:11 AM
indon punya paper mmg selamba je tyg IC org ek.... gile ke ape....

xkan takut kne copy?

apa barang xde faedah
Quote kucen_miang 2-7-2015 08:30 AM
gelak guling
Quote CrowneGlory 2-7-2015 08:30 AM
Anti dandruff tu agaknya makpak nk nmpk urban kasi anak nama omputih skit ternmpk botol syampu...main letak je... Anak anti dandruff boleh letak nama anti fall pulak...atau anti frizzy...
Quote reenz013 2-7-2015 08:31 AM
hahaha...suka suki je boh nama mcmtu
Quote senahsanasini 2-7-2015 08:34 AM
anti dandruff
dont worry
selamet dunia akhirat
minal aidil wal faizinnn

Quote Mary_jane 2-7-2015 08:36 AM
Benda ni dah lama berlegar kat whatsapp. Yang kat malaysia plak nama seperti UMNO BIN TINGGAL, BETIK BIN KOBIS. Tabahlah.
Quote dino 2-7-2015 08:38 AM
AbukRokok replied at 2-7-2015 08:28 AM
xkan takut kne copy?

apa barang xde faedah

maklumat ko bleh diguna la klau dah terpampang segala info kat situ
data peribadi kena la dilindungi.... mana2 bleh suka2 copy tyg kat public.... even IC yg simpan dlm sistem siap ade watermark bagai.... utk kegunaan sekian2 shj.... tp mmg ade tak peduli pelindungan data peribadi nih...
Quote MeghanK 2-7-2015 08:42 AM
lor, kesian kat anak2..mak bapak kurang educated la ni
Quote kikuri 2-7-2015 08:55 AM
minal aidil wal faiizin..... ni mesti lahir masa bulan syawal... nak buh syawal kang ringkas sangat
Quote babak 2-7-2015 08:56 AM
labi bin kura-kura
pisang bin betik - nama org asli
Quote AbukRokok 2-7-2015 08:57 AM
dino replied at 2-7-2015 08:38 AM
maklumat ko bleh diguna la klau dah terpampang segala info kat situ
data peribadi kena la dili ...

IC indon takde faedah
Quote shernazz 2-7-2015 08:59 AM
Mary_jane replied at 2-7-2015 08:36 AM
Benda ni dah lama berlegar kat whatsapp. Yang kat malaysia plak nama seperti UMNO BIN TINGGAL, BETIK ...

ada nama orang asli kt lipis

TINGGI ANAK.RUMPUT

Lihat semua komen(45)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-9-2022 03:06 AM GMT+8 , Processed in 0.088322 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top