CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Laluan Buluh Yang Menakjubkan Di Jepun

1-7-2015 06:06 PM| Diterbitkan: CMFreporter2| Dilihat: 11388| Komen: 12

Description: Terowong ini terletak di Arashiyama, Kyoto, Jepun dan terbentang melalui tengah-tengah hutan yang luas manakala pagarnya dibuat daripada batang buluh yang jatuh. Jika anda ing ...
Oleh Adib Za

Jika anda ingin berkunjung ke negara Jepun, salah satu lokasi yang tak harus dilepaskan ialah terowong atau laluan buluh di Kyoto.

Mengapa ia dipanggil sedemikian dan apakah keunikannya sehingga dianggap begitu istimewa sekali?

Ia sebenarnya merupakan laluan pejalan kaki yang dikelilingi dengan pohon buluh yang tinggi dan rendang. 

Apabila matahari mula terbit dan adanya tiupan angin, ia akan menyebabkan pepohon di situ berlambaian dan seolah-olah sedang menari!

Menariknya, kesemua pokok buluh di laluan atau terowong ini bukan dijadikan hiasan semata-masa. Ia dijadikan bahan untuk menghasilkan pelbagai produk seperti cawan, kotak, bakul dan alas kaki. 

Jom bagi anda yang cintakan alam sekitar dan kehijauan bumi, lokasi ini pasti menambat hati anda. Meskipun kini ia semakin popular dan ramai pengunjung, namun keindahan semula jadi masih dapat dinikmati dengan segar! - CARI Infonet














(Sumber foto: jennykaleyn)
15

Bagus
21

Marah
16

Terkejut
15

Sedih
18

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (96 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pittjie 25-6-2015 04:22 PM
bukan la terowong sebenarnya. laluan diantara pokok2 buluh. been there.
Quote cmf_Kimmy 25-6-2015 04:23 PM
cantiknya......macam nyaman je jalan dikelilingi olih pokok2 buluh.
Quote duniaku85 25-6-2015 05:00 PM
alamanda pun ada..tp tak la secantik kat sini
Quote odz2243 25-6-2015 05:25 PM
xde yg menakjubkan sgt pun kat sini .. tahun ke 7 aku kat sini sekali jer jejak .. xde tarikan utk kesana lagi
Quote Artemesiaa 25-6-2015 09:46 PM
Dah sampai kesana tahun lepas memang rasa nyaman bila melaluinya
Quote red_cattleya 25-6-2015 11:47 PM
ada panda tak ?
Quote lonso 26-6-2015 09:15 AM
cantiknye... subhanallah..
Quote potpetpotpet 26-6-2015 09:28 AM
cantik nya..
Quote aTiKah_aYuNi 28-6-2015 08:35 AM
cantiknya......
Quote missDollie 29-6-2015 01:49 AM
nice.....
Quote reenaz 29-6-2015 10:04 AM
ni bukan terowong ni.more like pathway
Quote kucen_miang 29-6-2015 10:27 AM
been there. terowonglah sangat.

Lihat semua komen(12)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 04:38 PM GMT+8 , Processed in 0.081394 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top