CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Janji Nak Nikah Tapi Ajal Jemput Dulu, Pemuda Setia Ziarah Pusara Pasangan

5-1-2022 09:05 AM| Diterbitkan: Cintaerina| Dilihat: 1449| Komen: 8|Original author: Cinta Erina

Description: Kisah sedih dikongsikan oleh Young Medina di TikTok apabila dia mendedahkan seorang sahabat yang amat setia dengan bekas teman wanitanya

Sumber: Tiktok Young Medina


Sering kali kita mendengar ungkapan ‘manusia hanya mampu merancang, tapi Allah yang menentukan segalanya’. Begitu juga dalam urusan jodoh. Sebaik mana pun perancangan kita, jika takdir yang tertulis bukan dengan pilihan hati maka tidak akan bersatu jua akhirnya.


“Lepas solat Jumaat, kawan ajak pergi satu tempat…Rupanya datang ziarah pusara GF dia”


Kisah sedih dikongsikan Young Medina di TikTok yang mendedahkan seorang sahabat amat setia dengan bekas teman wanitanya.


Pada suatu hari selepas menunaikan solat Jumaat, rakannya itu mengajak ke sebuah tempat. Dia menyangka ingin ke kedai makan, rupanya lelaki itu singgah ke pusara gadis yang dicintai selama ini.


“Rupanya jauh di sudut hati masih rindukan orang yang dia sayang…Dah janji nak kahwin, tak sangka ajal jemput dulu. Rasa sayang tu masih kuat”




Menurut pemilik video ini, pemuda itu cuba untuk berhibur dengan rakan-rakannya yang lain sejak beberapa hari lalu. Namun, siapa sangka jauh di sudut hatinya, dia masih merindui gadis kesayangannya. Pernah berjanji untuk menghalalkan hubungan, ternyata Tuhan lebih menyayangi teman wanitanya.


“Sebaknya tengok ni…Aku pun dah rasa. Kekasih aku pergi buat selamanya lepas hantar aku balik dari makan”


Meninjau ke ruangan komen, kebanyakan netizen turut berasa sedih membayangkan perasaan yang ditanggung pemuda berkenaan. Bukan itu sahaja, ternyata ramai juga antara mereka berkongsi pengalaman merasai perpisahan dengan insan istimewa disebabkan ajal.




Sumber: Tiktok Young Medina



Moga diberikan kekuatan pada mereka untuk menghadapi hari-hari yang mendatang. - CARI



Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote babelina 5-1-2022 09:58 AM
moga roh GF dicucuri rahmat.. dan moga BF dpt jodoh yg baik2.. amin yra
Quote gideoncross 5-1-2022 10:42 AM
Llaki2 Mulayu Meleis sllu ingt llaki je yg setia, prmpuan pun bnyk yg stia lollll.
Quote Artemesiaa 5-1-2022 04:14 PM
Tak ada jodoh dia hanya mampu merancang tapi yang maha berkuasa yang menentukan
Quote UMMI_MAI 5-1-2022 04:43 PM
lahh...memang la... tahan la sebulan dua ... aduhai...baru kehilangan memang la cam gini ... perkara biasa kuttt
Quote nuralisa 7-1-2022 01:52 PM
kannn.. mula2 mmgla
Quote genUmi 7-1-2022 08:17 PM
shoib yg meroyan hari2 lepas arwah sarah meninggal punnn apa dah jadi sekarang?, kikiki
Quote annehuda 8-1-2022 10:05 AM
shuib pun dulu masa awal2 kematian siti sarah meratib jugak rindu arwah, tak smpi setahun dah plan nak kawen lg
Quote Supersirap 8-1-2022 08:20 PM
Salam takziah

Lihat semua komen(8)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 04:53 PM GMT+8 , Processed in 0.085990 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top