CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Kes Mercun: Dua Beradik Dituduh Simpan Mercun

1-7-2015 11:51 AM| Diterbitkan: CMFreporter1| Dilihat: 5197| Komen: 15

Description: Semalam, adik-beradik lelaki dari Melor menjadi pasangan pertama berdepan tuduhan menyimpan mercun untuk Ramadan kali ini di mahkamah majistret.
                        
sumber foto : sinar harian                                                  


Semalam, adik-beradik lelaki dari Melor menjadi pasangan pertama berdepan tuduhan menyimpan mercun untuk Ramadan kali ini di mahkamah majistret.

Tertuduh, Mohd Shahrul Irman Saidi, 23, dan Mohd Syahrul Fais, 21 didakwa bersama-sama menyimpan 13 kotak mercun pelbagai jenama dan sebungkus mercun bola dengan jumlah berat 11.4 kilogram bernilai RM228 di sebuah rumah di Kampung Padang Luas Alor Bakat, Melor, 25 Jun lalu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 135(1)(d) Akta Kastam 1967 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 135(1)(iii)(aa) akta sama. 

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Karthy Gasedev dari Jabatan Kastam Diraja Malaysia Kelantan.

Bagaimanapun mereka mengaku tidak salah di hadapan Majistret, Mohamad Nasrudin Mohamed.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM4,000 dan menetapkan 9 Ogos sebagai tarikh sebutan semula kes.- CARI Infonet



17

Bagus
15

Marah
29

Terkejut
6

Sedih
14

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (91 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote isseliparjepun 1-7-2015 08:59 AM
Nasib le. Sapa suh simpan mercun? Lain kali bakar la kasi habis. Tak paham aku
Quote fcl29 1-7-2015 09:00 AM
eee gemok!
Quote pearl.silver 1-7-2015 09:14 AM
kat bazar ramadan ada je org buka meja jual mercun..
xkn polis2 xde gi bazar ramadan beli makanan..
Quote delsmomm 1-7-2015 12:12 PM
iols ponn slalu gak gi siam amik mercon...

amik sikit2..cuakk nak cross sempadan..

wat stok utk sedara mara di hari raya...hihihi

Quote zameyla 1-7-2015 12:19 PM

gemok is awesome

Quote Artemesiaa 1-7-2015 12:32 PM
Hari ni dah 14 hari Ramadhan syukur kawasan kejiranan masih bebas dari letupan mercun
Quote harimau76 1-7-2015 12:44 PM
ada jer jual mercun kat bazaar.. haku beli la jugak mercun pop tu utk anak2 walaupun setakat kuarkan bunyi cam kentut..  pelita pun dah beli tinggal nak carik minyak tanah jer.. nak kasi feel skit suasana kemeriahan ramadhan.. ada jugak la something utk anak2 aku ingat bila dorang dah dewasa nanti..
Quote siape_aku 1-7-2015 12:56 PM
ade mercun yg bole jual...kat bazar ramadan tu yg pop2 je...yg cop kucing tu....ni agaknye simpan yg terlarang la kot....harga mercun 228 je...ikat jamin 4000.....huhuhuhu
Quote agusta 1-7-2015 02:42 PM
Kat bazar ada je org jual.polis lalu pon buat derkkkk je
Quote imransulaiman 1-7-2015 03:44 PM
Malam pertama tarawih tu dah ada bebudak main mercun.

Masa umur 8 tahun, jari aku pernah melecur main mercun mancis
Quote lazim 1-7-2015 03:50 PM
aku teingin nk pasang api pelita tu.. tp aku tkut org sabotaj. kang terbakar plk rmh
Quote giyomi 2-7-2015 07:15 PM
Badan pon dan cam meriam, siap ni nak jual mercun
Quote Feedoss 3-7-2015 11:53 AM
malang nasib kau bro. org lain jual kt bazaar relax je
Quote mzzenma 3-7-2015 11:55 AM
mzz tak suka mercun segala ni
bising
selayaknyalah yg main mercun semua tu pakat putus tangan
Quote famri7 3-7-2015 12:00 PM
ummah serambie mekoh dan bahan letupan bagai kembar siam sis..xboleh dipisahkan..persis Isis dgn suicide bomber jua..sngt sehati sejiwa..hauslah kau di aidilfitr kelak.

Lihat semua komen(15)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-9-2022 07:36 AM GMT+8 , Processed in 0.069800 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top